Wat onderscheidt jouw website van andere websites? 5 tips

7 reacties

Veel ondernemers denken dat een website veel geld, tijd en moeite kost. Het is ook vaak ploeteren met al die techniek. Maar ik geloof juist dat een website veel meer oplevert dan dat die kost. Het is uiteraard een investering die je moet doen, maar wel een investering die zowel jou als je klant heel veel winst oplevert. 

Wat onderscheidt jouw website van andere websites? Wat maakt dat de bezoekers op jouw website meteen vinden wat ze zoeken? Wat zorgt dat je website alle antwoorden geeft, zodat je bezoekers niet meer de behoefte hebben om nog andere websites te bekijken? Wat zorgt dat ze steeds weer terugkomen? 

Stel die vragen aan jezelf, iedere keer als je een blogartikel schrijft of een aanpassing doet aan je website.

Terugkerende bezoekers

Waarom wil jij je bezoekers steeds weer terug hebben op je website? Omdat jouw bezoekers je potentiële klanten zijn. Websitebezoekers gaan van je kopen als ze je kennen, leuk vinden en gaan vertrouwen: know – like – trust. Dus ze weten dat je bestaat als ze je website hebben gevonden – dan kennen ze je. Maar vertrouwen moet je opbouwen. Dat doe je niet in één keer. Daarom wil je dat ze steeds weer terugkomen op je website. Maar dan moet die wel de moeite waard zijn, natuurlijk. Uiteindelijk gaan ze je dan vertrouwen en van je kopen.

Het belangrijkste gereedschap

Ik geloof dat je website het belangrijkste gereedschap is in je marketing. Ik geloof dat een website een grote bijdrage levert aan je zichtbaarheid en je expertstatus. Terwijl een rommelige en onduidelijke site daar juist afbreuk aan doet.

Hoe onderscheidt je website zich?

Stel je voor dat jij je eigen klant bent en kijk door die ogen naar je website. Wat zijn de aspecten waarmee je website zich onderscheidt van andere websites? Hoe zorg je dat je bezoekers steeds weer terugkomen? 

Ik geef je 5 tips

 

1. Wees zichtbaar

Maak jezelf zichtbaar op je website. Dat betekent niet alleen een goede foto van jezelf, maar ook dat jij je eigen taal spreekt en je eigen woorden gebruikt. Vertel waarom je doet wat je doet. Laat weten wat je passie en je missie zijn. Vertel wat je belangrijkste levenslessen zijn. Kortom, vertel je verhaal op de over-mij-pagina. Je bezoeker wil een mens van vlees en bloed tegenover zich, ook op je website. Stel je dus open, want je bezoeker wil je graag zien, horen, voelen, proeven en ruiken.

2. Wees zelf aanwezig

Zorg dat je zelf aanwezig bent op je site en ga het gesprek aan met je bezoekers. Want bezoekers komen nooit terug op een plek waar weinig te beleven valt. Ze komen waar jij en gelijkgestemden aanwezig zijn.

Dit doe je door bijvoorbeeld regelmatig nieuwe blogartikelen te plaatsen, video’s, podcast, webinars of andere aanbiedingen. Vraag je bezoekers om een reactie op je blogartikel, plaats de getuigenissen van je klanten en vertel hun succesverhalen. Zo breng je beweging in je website, zodat het voor je bezoekers een aantrekkelijke plek wordt om rond te neuzen. Het stimuleert hen bovendien om zelf in beweging te komen. En omdat ze daarmee werkelijk resultaat halen, creëert dat een enorm vertrouwen.

3. Spreek je ideale klanten aan

Je bezoeker wil graag begrepen worden, dat is een menselijke behoefte. Laat zien dat jij je ideale klanten kent en begrijpt. Want jij snapt hun problemen en verlangens. Dat betekent dat je het daar ook over hebt op je blog. Dat je hún verhaal vertelt, dus geen algemeen verhaal over jezelf – dat staat al op je over-mij-pagina. Vertel dus het verhaal van je ideale klanten, want dan herkennen ze zich daarin. Daar zijn je bezoekers gek op.

4. Geef je bezoekers wat ze nodig hebben

Welk gereedschap hebben je bezoekers nodig om het probleem op te lossen waarvoor ze op je website zijn gekomen? Ben je huidtherapeut en hebben je klanten acne? Geef tips hoe ze daar vanaf kunnen komen. Ben je webbouwer en willen je klanten een effectieve website? Geef tips hoe ze die kunnen maken. Ben je boekhouder en willen je klanten niet teveel belasting betalen? Leg uit wat ze moeten doen.

Je bezoekers komen op je website omdat ze vragen, uitdagingen en problemen hebben. Geef dus antwoord daarop.

“Maar dat weten ze toch al!” hoor ik dan vaak. Ten eerste is dat maar zeer de vraag, want ze zijn immers op zoek en komen op jouw site. En als ze het dan al weten, leven ze het kennelijk nog niet en moeten ze het nog vaak lezen om het werkelijk te implementeren in hun leven.

5. Breng je bezoeker in beweging

Maak je website dynamisch en meteen ook je bezoekers. Stilstand is achteruitgang. Als je bezoekers werkelijk hun problemen willen oplossen, moeten ze in beweging komen. Het is aan jou om je bezoeker in beweging te brengen.

Dat doe je door de problemen te behandelen waar je bezoeker mee worstelt. Zet bovendien een call to action op elke pagina. Nodig hen uit voor interessante activiteiten en geef extra cadeaus als ze in actie komen.

Om je werkelijk te onderscheiden moet je steeds in beweging zijn. Wanneer jij in beweging bent, komen je bezoekers ook in beweging. Alleen dan halen ze werkelijk resultaat.

Zet een stap en je krijgt een cadeau!

Welke van deze 5 aspecten ga jij nu toepassen op je website? Ik lees het graag hieronder. Als dank voor je reactie ontvang je het e-boek Succes met je Website. In dit e-boek geef je enkele eenvoudige stappen die je direct kan toepassen op je website.

Gratis online training Happy Website  

In de gratis online training Happy Website krijg je een aantal superwaardevolle tips voor je website. In deze training ontdek je hoe bezoekers steeds weer op je website komen en ja zeggen tegen jouw dienstverlening.

Meld je hier aan: Happy Website – gratis online training.

Ik lees graag je reactie en zie je op de online training!

Hartelijke groet,
Marielle

 

7 Reacties

  1. Kit

    Ik heb ongeveer twee jaar geleden mijn Ultieme Website bij jou gemaakt en alle tips toegepast. Er komen veel bezoekers op mijn site en mijn website leeft en converteert goed. Dat zie ik vooral terug in de aanmeldingen van mijn webinars en in mijn e-mail lijsten. Super de moeite waard om alle 5 de tips toe te passen en zeker in deze tijd écht van betekenis te zijn voor je klant.

    Antwoord
  2. Karel de Vries

    Wij kennen elkaar al een tijdje Marielle en ik neem de aspecten in je nieuwsbrief altijd serieus. Ook verwijs ik als coach, loopbaancoach, startende ondernemers onder meer naar jou en stuur ze daarvoor jouw nieuwsbrief door.
    Vanmiddag ben ik bij de webinar aanwezig en ook ben ik blij met de vijf tips van vandaag. Deze zijn voor mij deels bruikbaar omdat ik een aantal al heb geintegreerd. Waarvoor dank. Ik denk, vooral de grote respons in de NLD tijd, dat mijn vindbaarheid mede te danken is aan het goed omgaan met jouw tips.

    Antwoord
    • Marielle van der Vlies

      Ik ben heel blij om dat te lezen Karel. Ik geef je de tips, jij past ze toe. Fijn dat ze zulke mooie resultaten opleveren, daarmee kan jij jouw betekenis weer doorgeven aan jouw klant. Tot vanmiddag op de training!

      Antwoord
  3. Mirjam

    Dank voor de heldere tips Marielle. Ik heb je 2 schrijfdagen gevolgd eind januari met onder andere je adviezen tav de website pagina’s maar ben er nog niet toe gekomen om een en ander te implementeren. Mijn website kan beter dan dat ie nu is en je tips zijn zeker heel zinvol.

    Het is niet zakelijk wat ik erop heb staan maar het kan zeker nog veel méér klantgericht, in de zin van teksten waarin de ideale klant zich meteen herkent + een zinvol ebook. Een en ander zit in de pijplijn, maar dan heb ik wel voldoende energie nodig en die ontbreekt momenteel even….

    Ik ontvang graag je ebook, fijne dag!

    Antwoord
    • Marielle van der Vlies

      Iedere dag een kleine stap zetten. Niet alleen in het schrijven van je teksten en het maken van een goede website, veel belangrijker nog in het verkrijgen en behouden van voldoende energie.
      Ik ben blij om te lezen Mirjam dat mijn tips zo waardevol voor je zijn.

      Antwoord
  4. Mirja

    Hoi Marielle
    Je schreef dit blog al even geleden. Maar ik kom hem vandaag weer tegen. Zo waar dat je jezelf laat zien op je website. Ik heb net een nieuwe update gemaakt van mijn site. Met meer persoonlijke verhalen, foto’s van mijzelf. Kortom: mijzelf laten zien. En dezelfde dag reageerde een potentiële klant op mijn oude website, die heel zakelijk was, en haar niet over de streep trok. En op mijn nieuwe website, die haar direct aansprak. Ik ben blij met haar feedback, want dat laat zien dat ik op de goede weg zit met jouw hulp!

    Antwoord
    • Marielle van der Vlies

      Je website wordt steeds mooier en steeds beter Mirja. Fijn om te lezen dat dit ook resultaten geeft!

      Antwoord

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *