Blog

Wil je meer grip op je tijd en je geld? Wil je echt impact maken? Wil je voor veel mensen van betekenis zijn? Maak dan een online programma, want dat is maar één keer werk voor 10 klanten, of 100, of nog meer. Met een online programma is je business namelijk schaalbaar. Als je eenmaal […]

Lees verder

Meer klanten en meer geld najagen dient jou niet werkelijk, evenmin als het je klanten dient. Kijk vooral naar de impact die jij kan maken op het leven van je klant en de betekenis die jij kan geven aan de maatschappij. Als je daarop focust in het komend jaar, ontdek je dat het jou dagelijks […]

Lees verder

Ik herinner me de kerstdagen vroeger. In mijn mooiste jurk ’s ochtends naar de kerk, waar we kerstfeest vierden. Ik hoor de kerkklokken nog galmen. Al weken voor het kerstfeest hadden we met alle kinderen het kerstverhaal en de kerstliedjes geoefend.  Tijdens de dienst legden we het kindje al zingend in de kribbe. Mijn vader […]

Lees verder

“Welke tools en technieken gebruik jij voor je timemanagement?” vragen ondernemers mij vaak. Nou die gebruik ik niet, mijn tijd managet zichzelf namelijk, daar hoef ik helemaal niets voor te doen. Dat is interessant hè? En ik krijg alles gedaan wat ik wil doen, ik heb nooit tijd tekort. Kort de bocht kan je gerust […]

Lees verder

Goede content is superbelangrijk voor je business. Je moet het bovendien snel doen en natuurlijk moet het inhoudelijk krachtig zijn. Maar hoe maak je goede content? Mijn ervaringen In 2012 schreef ik mijn allereerste blogartikel, dat was nog op de site van mijn eerste bedrijf. Toen ontdekte ik door het schrijven al dingen bij mezelf […]

Lees verder

Stel de verbinding met je klanten centraal in je werk. Want je klanten zijn je klanten omdat ze jouw hulp en ondersteuning nodig hebben. Wanneer jij de verbinding zoekt met je klanten, voelen je klanten zich gesteund, gezien en bemoedigd. Het is een moeilijke tijd voor hen en ze kunnen je steun heel goed gebruiken. […]

Lees verder

Hoe zorg je dat jouw website bezoekers krijgt en dat die bezoekers vervolgens betalende klanten worden? Hier krijg je een checklist voor een ultieme website: een website die klanten oplevert. Loop ermee je website langs en pas die aan waar nodig.  1. Bezoekers  Wie zijn je bezoekers? Dat zijn je ideale klanten. Zorg dat je […]

Lees verder

Ik was verliefd op mijn eerste website. Ik had er dan ook maanden aan gewerkt. Het zag er allemaal zo mooi uit! Mijn logo was prachtig en ik was blij met de sfeer die het uitstraalde. Maar tijdens het maken begon er al wel wat te knagen, want ik had eigenlijk geen idee welke teksten […]

Lees verder

Out beyond ideas of wrongdoing and rightdoing, there is a field. I’ll meet you there. – Rumi Een goede klant vroeg me wat te doen wanneer iemand kritiek levert. Je partner, een vriendin, een klant of een collega. Kritiek die soms snijdt als een scherp mes. Kritiek omdat je andere keuzes maakt, omdat je anders […]

Lees verder

Hoe verkoop je meer uren dan je hebt? Een business waarin je op basis van uurtje-factuurtje werkt is een beperkend model, zowel voor jou als voor je klant. Waarom? Je business is niet schaalbaar, omdat er een grens zit aan het aantal uren in een dag. Daarnaast is uurtje-factuurtje niet te automatiseren. Dat betekent dat […]

Lees verder