Voor de harde werkers onder ons

2 reacties

Dit artikel is speciaal voor de harde werkers onder ons. De ondernemers die vele uren, avonden en weekenden doorbrengen achter de computer om hun business op te bouwen en te onderhouden en meer balans willen. 

Herken je dat? Dan kan jij met de implementatie van enkele eenvoudige strategieën een hoop tijd en energie besparen. In dit artikel krijg je er 3. 

Afhankelijk

Een belangrijke oorzaak van hard werken is de afhankelijkheid in je business. Wanneer je bedrijf afhankelijk is van jou, wordt er niets verkocht of geleverd zonder jou. Dus zonder jou is er geen omzet en geen winst. Dat maakt jou tot een slaaf van je bedrijf. 

Ontwikkel dus een bedrijf dat ten dienste staat van jou en je klanten. Je bedrijf zorgt dan altijd voor voldoende inkomsten en kan jou en je gezin onderhouden, zonder dat je daar 24/7 voor beschikbaar moet zijn. 

Ik geef je 3 eenvoudige strategieën die je in je business kan implementeren. Ze zorgen dat je meer plezier hebt in je werk, meer tijd en energie hebt gedurende de dag, en meer geld verdient. 

3 strategieën

Dit zijn de eenvoudige strategieën die je daarvoor kan implementeren:

  1. Bied uitsluitend langdurige trajecten aan, 
  2. voor een goede prijs 
  3. en maak een online programma.

Langdurige trajecten

Langdurige trajecten zijn jaarprogramma’s. Daarmee begeleid jij je klanten gedurende een jaar of langer. Je kan op deze manier echt je klanten maximaal begeleiden. Jij wordt daar heel blij van en je klanten ook, omdat hun resultaten omhoog gaan. En juist die resultaten zijn de reden dat programma’s zo ongelofelijk waardevol zijn. Goede resultaten maken de verkoop voor jou bovendien stukken eenvoudiger. 

Uurtje-factuurtje

Denk je eens in. Je verkoopt normaal gesproken tegen een tarief van 90 euro per behandeling, consult of afspraak. Bij iedere verkoop verdien je dus 90 euro. Je agenda van deze maand is gevuld met 10 afspraken per week, dus je zet 3.600 euro bruto om. Iedere afspraak die je maakt is een nieuwe verkoop. Ook inhoudelijk kosten deze afspraken je veel tijd en energie. Je moet je steeds weer opnieuw inlezen en inleven. Er zit bovendien weinig voortgang in de resultaten van je klanten, want ze komen alleen maar als ze in de problemen zitten – altijd achteraf en nooit preventief, altijd incidenteel en nooit een oplossing voor de lange termijn. Al met al een vermoeiende manier van ondernemen voor jou. 

Jaarprogramma

Stel nu eens dat je een jaarprogramma verkoopt van 3.600 euro. Wanneer je dat 20 keer verkoopt, heb je een jaaromzet van 72.000 euro. Met deze 20 mensen ga je een jaar aan de slag. Zie je het verschil? Het geeft je veel meer rust én je kan veel meer voor je klant doen. Je hebt minder klanten nodig, je hoeft minder te verkopen en je verdient meer. Daarnaast creëer je een community van 20 mensen. Die mensen kunnen als groep veel voor elkaar betekenen. Zo heb je een programma met maximale impact. Voor jou én voor je klanten.

Het is simpelweg het meest interessante en vervullende businessmodel. 

Prijs

Even over die prijs. De prijs die je vraagt vertegenwoordigt de waarde die je levert. Hoe hoger de waarde, hoe hoger je prijs. Want goed en goedkoop zijn een slecht huwelijk. Het is ongeloofwaardig als je kwalitatief hoogwaardige diensten levert en daar weinig voor vraagt. Daarbij gaan ook lage prijzen ten koste van de kwaliteit. Ik predik niet dat je duizenden euro’s moet vragen voor je diensten. Maar je mag gerust uit je comfortzone om je prijs te bepalen. En dat stimuleert je bovendien om een kwalitatief hoogwaardige dienstverlening te ontwikkelen. 

Neem je huidige prijzen eens onder de loep. Zet er eens een 1 voor of een 0 achter. Stel je verkoopt er dan 10, hoe ziet dan je leven er dan uit? Of hoe zou je je dienst vormgeven als die geen 197 euro kost, maar 1970 euro? Is dan 1970 euro niet veel aantrekkelijker voor zowel je klant als voor jou? Want je levert dan natuurlijk ook waarde voor die 1970 euro.

Online programma

Veel ondernemers ontwikkelen een online programma en verkopen dat dan voor bijvoorbeeld 197 euro. Dat is op zich een goede start, maar om daar een maandomzet van 3600 euro mee te realiseren moet je het 19 keer verkopen. Dat kost veel tijd, geld en energie. Allemaal zaken waar je juist zuinig mee moet omspringen. De kans dat je klanten niets doen met het programma en alsnog op zoek gaan naar iemand die hen wel begeleidt bij de implementatie is bovendien groot.  

Dit online programma kan je dan beter een onderdeel maken van je jaarprogramma. Ga dus vooral door met het ontwikkelen van je online programma’s. Integreer die vervolgens in je hoogwaardige dienstverlening, waardoor je meer kan doen voor je klanten, meer waarde biedt en hogere prijzen kan vragen. 

Eenvoudiger

Terug naar jouw harde werken. Kan je je voorstellen dat ondernemen een stuk eenvoudiger wordt wanneer je uitsluitend langdurige trajecten verkoopt? Dat je ook nog meer rust en overzicht krijgt, omdat je meer grip hebt op je agenda? Kan je je ook voorstellen dat alleen gecommitteerde klanten een jaarprogramma aanschaffen? Het zijn klanten die bereid zijn om al die stappen te zetten die jij hen aanreikt. Klanten dus, die resultaten halen. 

Het is duidelijk dat de kwaliteit van je diensten daardoor toeneemt. Deze vorm van dienstverlening en dit type klanten stimuleert mij als ondernemer ook enorm om mij steeds verder te ontwikkelen. 

Zie jij het voor je?

Ik ben heel benieuwd naar jouw gedachten over deze jaarprogramma’s. Zie jij het voor je in jouw business? Deel je inzichten daarover in het reactieveld hieronder.

Online masterclass Financieel Vrij met een Online Programma

In de online masterclass Financieel Vrij met een Online Programma ontdek je welke stappen je kan zetten om een online programma te maken. Klik hier voor alle details en om je direct aan te melden:

2 Reacties

  1. Rowan

    Ik vind dat van die prijs ook een hele goede. Klanten hebben wel eens de neiging om prijzen te vergelijken, zonder te kijken naar de waarde die je levert. Wanneer je echter de waarde meeneemt, is de vergelijking pas compleet. Hoge waarde vertegenwoordigd een relatief hoge prijs, dat moet. Het tegenovergestelde is ook waar. Wij zeggen daarover altijd: ‘when you pay peanuts, you get monkeys’. Dat is ook mijn ervaring.

    Antwoord
    • Marielle van der Vlies

      Zo is het precies Rowan

      Antwoord

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *