Pitch Perfect 1, 2 en 3: de 7 P’s voor je perfecte verkoop

5 reacties

Komt dat zien! Pitch Perfect voor ondernemers is een perfecte manier voor een perfecte verkoop. Net zo aantrekkelijk, krachtig, verrassend en onverwacht als de dames van de film Pitch Perfect. Aantrekkelijk, krachtig, ongelofelijk geestig, verrassend, onverwachts en overweldigend. Je klanten blijven terugkomen. Vandaar ook nummer 1, 2 en 3. Na het zien van de meidenfilm begrijp ik het enthousiasme van mijn dochters. Nu jouw klanten nog!

Verkoop met Pitch Perfect

Jij wil een verkoop die je klanten niet meer loslaat. Die zo krachtig is, dat je klanten je grootste fans worden. Die zo aantrekkelijk is, dat je klanten keer op keer bij je terugkomen. Die zo verrassend is, dat je klanten net als bij de dames van Pitch Perfect smeken om het vervolg van 1, 2 en 3. En daar ga jij voor zorgen. Perfect pitchen is gewoon ontzettend leuk, zeker als je het vaak doet en er steeds beter in wordt.

7 P’s

Maar wanneer is je Pitch Perfect? Om in stijl te blijven geef ik je mijn 7 favoriete P’s: Je Pitcht voor een groep Personen met specifieke Problemen. Je ontwikkelt een fantastisch Product en Promoot het voor een onweerstaanbare Prijs. En als je dan ook nog de Power hebt dit keer op keer te doen, dan Positioneer jij je als de expert.

Personen

Die personen zijn de ideale klanten aan wie jij wil verkopen. Maak een persona, oftewel een klantprofiel. Leef je in en kruip in de huid van je klant. Leer je ideale klant heel goed kennen door heel veel vragen te stellen: Wat heb je van mij nodig? Wat zijn je problemen? Wat zijn je ambities?

Om deze persoon goed te omschrijven heb ik een format Klantprofiel. Laat hieronder even weten welke P je het meeste aanspreekt en of je het format wil ontvangen, dan stuur ik het direct op.

Problemen

Je klanten presenteren jou hun problemen. Die dingen waar ze van wakker liggen. Jij helpt je klant deze problemen op te lossen. Je hoeft niet per se coach te zijn, je kan ook op een andere manier helpen. Vraag het weer aan je klant: Wat kan ik voor je doen? Wil je een profielfoto? Wil je een design voor je website? Of een design voor je huis, zodat het beter verkoopt? Wil je een blog leren schrijven? Heb je een assistent nodig? Wil je leren hoe Facebook werkt?

Product

En precies dan ontstaat je Product. Dé oplossing voor de problemen van je klant. Is het probleem een chaos in huis? Dan verkoop je een opruimtraject. Als je klant een blog wil leren schrijven, ga je dus geen programma aanbieden voor social media. Je wil niet weten hoeveel ondernemers dat tóch doen. Gelukkig ben jij slimmer dan dat!

Een product verkoopt alleen als je klant er verliefd op wordt. Als je er dan ook nog onverwachte cadeaus bij geeft, wordt je klant je grootste fan. Verkoop alleen trajecten van 3 maanden of langer, zodat je ook je klant kan begeleiden bij de implementatie.

Promoot

Heb je fans? Dan hoef je de promotie niet alleen te doen, want dan helpt je klant je te promoten. Vraag het aan je fans. Laat ze testimonials schrijven en vertellen hoe geweldig jij hen hebt geholpen. Wil jij perfect pitchen, dan moet je zichtbaar zijn bij je ideale klant. Online en offline. Gewoon met je snufferd op social media. LinkedIn en Facebook zijn perfect hiervoor. Deel minimaal 3 x per week een waardevol artikel of een update op je social media en schrijf iedere week een blog, want ook daarmee worden je klanten je fans.

Prijs

Nu bepaal je de prijs. Maar geef géén uurprijs. Noem alleen prijzen per traject. Maak 3 producten met 3 prijzen. Een goedkoop, gemiddeld en duur traject. Goedkoop is bijvoorbeeld 1500 euro, duur is 12.000 euro. Maak er een onverwacht aanbod van, net als de dames van Pitch Perfect. Stel je voor dat je er 4 klanten per maand mee krijgt van elk 1500 euro! Het kan met een perfecte pitch.

Nog een extra tip. Lees het boek van Chat Holmes: The Ultimate Sales Machine. Iedere dag een paar bladzijden en je krijgt ongelofelijk veel inzichten voor jouw perfecte pitch.

Power & Positioneer

Maar om je perfecte pitch te kunnen doen, moet je wel de power hebben om je te positioneren als expert. Dat betekent dat je ieder moment aangrijpt om je pitch te doen. Al je onzekerheid laat je achterwege. Geloof in jezelf, in je bedrijf en in je product. Veel doen, veel oefenen: ook voor de spiegel. Neem het op, kijk het na en verbeter het. Vraag anderen om feedback. Alleen door het veel te doen wordt je pitch perfect.

Ik help je graag een flinke stap verder. Laat me weten welke P jou het meest aanspreekt en waarom, dan ontvang jij het format Klantprofiel direct in je mail.

Goed Verkopen met een Super Sales Script

Daarnaast is het belangrijk te leren van de besten. Investeer tijd, energie en geld in jezelf en neem een businesscoach die je de weg wijst en je de juiste stappen voordoet. Daarom mijn Online Training Goed Verkopen met een Super Sales Script. In deze online training krijg je het script om iedere keer weer een perfecte pitch te doen. Ik garandeer je meer en makkelijker verkopen, meer omzet en meer klanten!

Klik hier om je direct aan te melden: https://succesmetjebedrijf.webinargeek.com/goed-verkopen-met-een-simpel-sales-script

Het is helemaal gratis.

Make it a HAPPY day!
Marielle

5 Reacties

  1. Niki

    Hoi Marielle,

    Ik vind vooral de P van Prijs een goede tip.
    Vaak focus ik me op 1 programma dat dan iedereen moet dienen, maar het maken van verschillende programma’s met verschillende prijzen is eigenlijk wel een hele goed. Zo kan de klant precies zelf bepalen wat hij of zij af wil nemen. Nice one!

    Antwoord
    • Marielle van der Vlies

      Dank je wel Niki voor je antwoord. Fijn dat je zo’n mooi inzicht uit mijn blog gehaald hebt. Succes met implementeren!

      Groetjes,
      Marielle

      Antwoord
    • Monique

      Ha Marielle,
      Ik vind zowel de p van personen als van prijs de beste tips voor mij om als eerste een goede slag in te gaan maken. Wie is nu mijn echte klant? Kiezen vind ik lastig. En de tip van de prijs, zo had ik mijn dienst/producten nog niet bedacht en in de markt gezet. AAN DE SLAG DUS!! Bedankt.

      Antwoord
      • Marielle van der Vlies

        Veel succes Monique met kiezen. Kies en wordt gekozen. Hoe specifieker jij kan kiezen, hoe sneller ze voor jou kiezen.

        Antwoord

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *