Waarom mail je mij zoveel?

4 reacties

Klanten vinden vaak dat ze veel mails van mij krijgen. Hoera, denk ik dan, ze weten wie ik ben!

Er zijn zelfs mensen die het irritant vinden dat ze zo vaak mail van mij krijgen. Zij sturen daarom zelf niet zo vaak mails naar hun klanten. Of helemaal niet. Oeps, denk ik dan. Dat zijn waarschijnlijk ondernemers zonder klanten.

Nog meer mails.

Ik mail eens per week mijn blog en als ik een extra webinar of training geef, mail ik vaker. Komend jaar ben ik zelfs van plan om nog vaker te mailen, omdat ik zoveel waardevolle informatie te delen heb. Maar dit stuur ik het liefst alleen naar die mensen die er echt op zitten te wachten, dus schrijf je vooral uit van mijn mailinglijst als dit niet het geval is.

Waarom mail ik je dan?

Ik mail niet om je te spammen, ik wil je niet lastig vallen en ik mail je ook niet om te verkopen. Ik mail je, omdat ik ontzettend veel te geven en te delen heb. Ik ben zo ontzettend goed geworden in wat ik doe en daar wil ik jou heel graag mee helpen. Zo kan ik mijn lessen met je delen. Dat is de reden dat ik mail.

Mail is belangrijker dan social media.

Ik vind mailen dus belangrijk. Veel belangrijker dan welk socialmediakanaal dan ook. Mail is nou eenmaal het medium waar de meeste mensen regelmatig kijken en waar jij dus het makkelijkst zichtbaar kan zijn. De meeste mensen staan op met hun mail en gaan er mee naar bed. Helaas. Maar dit is voor jou wel een kans om zichtbaar te zijn bij jouw doelgroep.

Waarom heb je een e-book?

Je hebt een e-book op je website staan. Met dat e-book help je jouw doelgroep een eerste stap te zetten in het oplossen van het probleem wat je doelgroep heeft. De bezoeker van je website laat naam en mailadres achter en ontvangt op deze manier jouw e-book. Jij krijgt het mailadres, zij het e-book

Dat is nog maar de eerste stap.

Het e-book is echter nog maar de eerste stap. Ga er vanuit dat je bezoekers jou daarna ook nog nodig hebben voor het vervolg. Anders hadden ze je e-book niet gedownload. Dus zorg dat je in beeld blijft bij je doelgroep en deel je waardevolle kennis. Bijvoorbeeld met een blog, een video, een audio, een training, een webinar, een Skypegesprek of een combinatie daarvan.

Doe dit regelmatig, minimaal eens per week. Want juist die consistentie maakt dat je doelgroep je gaat zien als de expert.

Mails zijn er niet om te verkopen.

Je stuurt deze mails niet om te verkopen, je stuurt deze mails om vertrouwen op te bouwen bij je doelgroep. Een belangrijk marketingprincipe is know-like-trust: je doelgroep moet je kennen, leuk vinden en vertrouwen. Pas dan gaan ze van je kopen. Dit vertrouwen ontstaat pas als ze minimaal 16 keer in contact met je zijn geweest. Daarom blijf ik mailen.

Hoe vaak stuur jij een mail naar je klanten? En hoe vaak ga je dat vanaf vandaag doen? Antwoord hieronder in het reactieveld. Ik ben benieuwd!

Ben je er aan toe om je e-book te schrijven? Dan heb een geweldig CADEAU voor je! Namelijk de Online Training Succes met je E-book. Laat hieronder je gegevens achter en je ontvangt de training direct in je mail.

Uitnodiging training Succes met je Bedrijf.

Binnenkort geef ik de training Succes met je Bedrijf live in Haarlem. In deze training leer ik je hoe jij met gemak meer klanten krijgt. Ik geef je een eenvoudige stappenplan waar je direct mee aan de slag kan en wat gegarandeerd succes oplevert. Het is een eerste kennismaking met mij en daarom vraag ik alleen een bijdrage van 27 euro in de onkosten.

Meld je hier direct aan voor de training Succes met je Bedrijf.

Ik zie je graag op de training, tot dan!

Make it a HAPPY day!
Marielle

4 Reacties

  1. Saskia van de Riet

    O, wat een heerlijke reminder… en ik heb het helder: ik ga dit systematiseren. Niet de inhoud van de berichten en contactmomenten, maar wel de frequentie en de soort. Dankjewel!

    Antwoord
    • Marielle van der Vlies

      Heel goed. Ik zie je berichten graag komen, Saskia. Laat je me hier even weten wat het je oplevert?
      Liefs Marielle

      Antwoord
  2. Marjolein

    Zo waar wat je zegt over mailen! Ik zie keer op keer wat het mijn klanten oplevert. En mezelf ook trouwens, al mail ik momenteel wat onregelmatig.

    Antwoord
    • Marielle van der Vlies

      Goed bezig! Wat heb je nodig, Marjolein, om die regelmaat er in te krijgen? Want dat gaat jou en je klanten nog beter helpen.
      Liefs Marielle

      Antwoord

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *