Vegen ze jouw website meteen weg?

5 reacties

Vegen ze jouw website meteen weg?

Als je niet aantrekkelijk genoeg bent, word je op Tinder zonder pardon binnen een seconde weggeveegd. Vervolgens komen ze nooit meer bij je terug.

Net als op Tinder moet je website je bezoeker in vuur en vlam zetten. Alleen dán gaat je bezoeker je website helemaal doorspitten en wil die alles van je weten. Dan gaat hij je naam googelen en al je profielen op social media bekijken. Je wil dat hij zo snel mogelijk een date met je vraagt. Dus moet je website jou kunnen onderscheiden tussen al die andere aantrekkelijke ondernemers die ook smeken om aandacht bij je doelgroep.

Verleid je bezoekers

Je website is het middel voor leuke klanten om jou te ontdekken. Zorg daarom dat je website tiptop in orde is. Verleid je bezoekers en zorg dat ze verliefd op je worden. Trek ze naar je website en laat ze er heel lang rondneuzen. Zorg dat ze keer op keer op je website terugkomen. Verleid ook mensen op social media om naar je website te komen. Dat betekent dus dat ook je social media tiptop in orde moet zijn.

Hoe maak je een verleidelijke website?

Je leert een goede website te maken in de online training Krijg Klanten met je Website. Meld je hieronder direct aan:

Ik geef je 7 tips om je website verleidelijk te maken. Je kan ze ook toepassen bij het vinden van een partner of om je huidige relatie wat nieuw leven in te blazen ☺.

1. Wees aantrekkelijk

Zorg voor een professionele foto. Kijk lachend in de camera. Geen iPhone-kiekjes op de skipiste of met je huisdier. Plaats die goede foto op je website en je socialmediaprofielen. Dat zorgt voor herkenbaarheid.

Beschrijf jezelf aantrekkelijk. Vertel duidelijk welk type klanten jij aan wil trekken. Toon belangstelling in deze doelgroep, dat maakt je ook heel aantrekkelijk. Stel vragen, laat zien dat je hen begrijpt. Lappen tekst over jezelf zijn onaantrekkelijk, evenals te veel stockfoto’s of te veel aandacht en ruimte voor je logo.

2. Wees eerlijk

Je bezoekers houden van duidelijkheid. Zeg precies wat je doet, waarom je doet wat je doet en voor wie je dat doet. Wind er geen doekjes om. Je hoeft het ook niet eindeloos te herhalen. Zeg nee tegen bezoekers die je niet wil. Het is prima dat zij doorvegen naar een ander die hen wel wil hebben.

3. Wees jezelf

Ga je niet anders voordoen dan je bent. Natuurlijk zet je wel je beste beentje voor. Dus laat je beste zelf zien en laat je onzekerheid achterwege. Gebruik je eigen naam, verstop je niet achter schuilnamen of bedrijfsnamen. Praat gewoon tegen je bezoeker, alsof je elkaar al kent. Gebruik je en jij, vermijd moeilijke woorden of vaktaal en hou de zinnen kort en eenvoudig. Daarmee maak je meer indruk dan met ingewikkeld doen.

4. Wees zichtbaar

Laat regelmatig van je horen. Zeker in de ‘verliefde’ fase. Als ze niets meer van je horen, gaan ze makkelijk naar een ander. Toon oprechte belangstelling. Stuur verleidelijke berichten met waardevolle boodschappen. Bijvoorbeeld een blog, een video, een podcast. Gebruik mail, LinkedIn en je Facebookpagina om die berichten te verspreiden.

5. Maak een afspraak

Nodig je websitebezoekers uit om te reageren of beter nog, nodig hen uit voor een afspraak met jou. Plaats hiervoor knoppen op je website, dat maakt het makkelijker voor ze. Zo kun je elkaar live ontmoeten. Onder het genot van een bak koffie maak je verder kennis met elkaar. Wees geduldig en bouw het rustig op. Je hoeft niet meteen het bed in met elkaar.

6. Geef

Deel je waardevolle kennis met je bezoekers, zodat ze hiervan profiteren. Schrijf iedere week een interessant blogartikel dat je bezoeker graag wil lezen. Hoe meer artikelen je schrijft, hoe verleidelijker je wordt. Google helpt je dan ook een handje. Altijd fijn, de steun van zo’n grote jongen. Heb je geen zin om te bloggen? Er zijn genoeg anderen die dat wel doen. Je bezoeker heeft de keus, zorg dus dat je regelmatig blogt en bovendien de beste bent. Teksten van anderen kopiëren is ook geen goed idee; Google straft je direct en anders haakt je websitebezoeker zelf wel af.

7. Wees trouw

Je bezoeker wil dat je er alleen voor hem bent. Vreemdgaan maakt je wel heel erg onaantrekkelijk. Kies dus voor één specifieke doelgroep. Ik kan je alleen niet garanderen dat je bezoeker ook trouw is aan jou.

Kijk nog eens goed naar je website. Hoe verleidelijk is die?

Deel meteen de link van je website hieronder in het reactieveld. Het lijkt me heerlijk om verleid te worden door jou. Ik zal je vertellen of het gelukt is.

En vergeet je dus niet aan te melden voor de online training Krijg Klanten met je Website.

Ik zie uit naar je reactie!

Make it a HAPPY day!

Marielle

Uiteraard behandel ik jouw persoonlijke gegevens vertrouwelijk.
Ik verwijs je hiervoor naar de Privacy Verklaring.

5 Reacties

  1. Kit de Haan

    Mooi vergelijk Marielle. Maakt het wel heel inzichtelijk hoe het werkt. Leuk!!
    Presentatie op alle social media vind ik nog wel een dingetje en is gewoon veel werk. Bloggen doe ik wel sinds twee weken en ik kan ook zien dat veel mensen die openen.

    Antwoord
  2. Veron Goemans

    Verleiden met je website is een kunst apart. Ik denk niet dat ik er al goed in ben. Mijn huidige website wil ik al een tijdje veranderen, maar tot nu toe heb ik er nog geen prioriteit aan gegeven. Dus ziet hij er nog steeds zo uit >> http://indriemaandenjeboek.nl

    Antwoord
  3. Marielle van der Vlies

    En, Marga, wat is de link naar jouw verleidelijke website?
    Liefs Marielle

    Antwoord
  4. Marga Geus

    Mooie parallellen die je trekt, leest heerlijk weg! Klopt als een bus. Tekst moet geborgd zijn, alle kanten op. Zo bouw je aan vertrouwen. Of het nou tekst op een website is of tekst op Tinder. Klanten willen een goed gevoel krijgen bij je uitingen. Dan pas willen ze voor je gáán. Dat is het verhaal.

    Antwoord

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *