Hoe krijg je het voor elkaar? 3 tips voor meer resultaat.

1 reactie

“Hoe krijg je het voor elkaar?” vragen mensen me wel eens op mijn trainingen.
“Zoals ik het al jaren doe. Al toen ik op het uitzendbureau werkte.”
“Hoe deed je dat dan precies?” vragen ze.
En dan vertel ik.

Ik sleurde ze naar binnen

Werkelijk iedere potentiële kandidaat schoof ik naar binnen waar ik maar kon. Soms zette ik ze mijn auto in en scheurde ik ze naar een opdrachtgever, omdat de opdracht over een uur begon. Intussen regelde ik ook nog een lunchpakket voor ze.

Volledig gefocust

En daarna mijn manager bellen, weer één! Later werd ik zelf manager, van de grootste vestiging van Amsterdam. Op maandagochtend hadden we in een halfuur ons strijdplan klaar hoe we zo veel mogelijk vacatures gingen invullen en uitzendkrachten aan een baan gingen helpen. We waren volledig gefocust op ons doel. Verder zorgde ik er als manager voor dat we het leuk hadden met elkaar, we lachten, juichten en gingen er echt samen voor. Ik zorgde voor goede lunches en we vierden successen met elkaar .

Iedereen blij

We wilden onze klanten blij maken én goed voor de uitzendkrachten zorgen. En niet te vergeten het contact met de medewerkers van het hoofdkantoor, dat waren kanjers. Zij moesten de administratie op orde houden: een enorme klus voor al die uitzendkrachten.

Energie, plezier en drive

Het is nog steeds de manier waarop ik graag werk. Het plezier, de energie, de drive om mooie resultaten te halen voor mijn klanten. Daarom heb ik later als regiodirecteur en programmamanager zulke prachtige resultaten gehaald. En natuurlijk de afgelopen jaren als ondernemer. Het zijn mijn lessen uit het verleden, die ik graag met je deel.

En jouw business?

Wil jij een volgende stap maken in je business en belachelijk goede resultaten halen? Dan heb ik 3 supersimpele tips om dagelijks toe te passen.

1. Focus op de klant en wat de klant nodig heeft.

Lever wat je klant nodig heeft. Zoek hiervoor het contact met hen en vraag: “Wat zijn je uitdagingen?”,  “Wat zijn je ambities?” en “Waar heb je mijn hulp bij nodig?”

Help hen die stappen te zetten die zij moeten nemen om hun probleem op te lossen. Focus hier iedere dag op. Schrijf bijvoorbeeld een blog waarin je dit behandelt, maak een video, een challenge of schrijf een Facebookbericht. Laat vervolgens je klant weten dat dit voor hen klaar staat. Hou het klein en simpel, zodat je klanten werkelijk in actie komen en help hen daarna de volgende stap te zetten.

2. Kom in actie.

“Het is gemakkelijker de Olympische Spelen te winnen, dan te winnen in deze markt”, hoorde ik Tony Robbins laatst zeggen op een podcast. Wil jij winnen, dan moet je in actie komen, iedere dag weer. No matter what it takes. Het vraagt om toewijding en volharding. Laat je niet afleiden door wat anderen om je heen doen. Vaar je eigen koers. Begin je week met duidelijke doelen te stellen, maak een strijdplan en kom in actie!

3. Verkoop!

Verkopen is niets anders dan geld vragen voor wat je doet. Het is namelijk superleuk om te verkopen. Want daarmee help jij jezelf en je klant. Jij kan je passie volgen en je klant heeft er baat bij. Hoe fijn is dat. Bied het aan en je klant heeft zelf de keus om ja of nee te zeggen.

Bied je producten en diensten regelmatig aan. Zet in je strijdplan dat je minstens iedere dag een aanbod doet aan iemand voor een betaalde dienst of product. Doe je dat niet, dan blijft je bedrijf een dure hobby. Dus doe jezelf en je klant een lol en ontwikkel een paar geweldige producten en diensten.

Bijvoorbeeld een coaching, consult, advies, behandeling, training, videoserie of een netwerkbijeenkomst. Nodig een spreker uit. Maak het groter; niet één sessie, maar een serie en vraag een bedrag voor het geheel.

Neem mijn jaarprogramma als voorbeeld.

Mijn jaarprogramma is echt een supergaaf programma geworden. Het is zeer waardevol voor alle ondernemers die het komende jaar hun business stevig op poten willen krijgen, een mooie omzet willen maken en de allerleukste klanten willen. Maar alleen als je er echt voor wil gaan. Want ik werk alleen met mensen die supergemotiveerd zijn.

Het is een jaarprogramma. Al het trainingsmateriaal krijg je in meer dan 50 video’s, waartoe je levenslang toegang hebt. Je krijgt formats, opdrachten, feedback, hulp van mijn team en ook nog 8 trainingsdagen.

Een supergaaf programma. Vanaf maart kost het 3000 euro, maar je kan het nu boeken voor 1200 euro. En dat is niets voor alles wat je krijgt.

Kopieer gewoon dit format, maak ook een jaarprogramma ☺

Wat heeft jouw klant van jou nodig? Ik hoor het graag. Schrijf het hieronder in het reactieveld. Leuk om je op die manier weer verder te leren kennen!

Ik kijk ernaar uit je terug te zien op mijn blog en in mijn trainingen.

Make it a HAPPY day!
Marielle

1 Reactie

  1. Klazien

    Mijn klant wil graag weten hoe hij een leuke vriendin krijgt. Ik laat hem zien hoe. Bedankt voor de tips, Marielle. Toch weer even goed om te zien waar de focus ligt. Blijf het vertellen!

    Antwoord

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *