Hoe wordt je prospect een betalende klant.

0 Reacties

Om ervoor te zorgen dat je doelgroep ook je betalende klant wordt, is het van belang dat je online zichtbaar wordt voor je doelgroep.

  • Zodat je prospect weten WIE je bent – ze leren je kennen
  • Zodat je prospect weten dat jij DE expert bent op jouw gebied – ze gaan je leuk vinden
  • Waarom jij DE aangewezen persoon bent om je prospects te helpen – ze gaan je vertrouwen

Immers alleen als je doelgroep je vertrouwt, gaat je doelgroep van je kopen. Door zichtbaar te zijn vergroot je het vertrouwen en vergroot je je expertpositie. Hierdoor:

  • Komen mensen naar je toe.
  • Kan je meer vragen voor je producten of diensten.
  • Krijg je meer publiciteit.
  • Wordt het ondernemen gemakkelijker.

Gelukkig kost dat niet veel tijd om online zichtbaar te zijn, maximaal een uur per dag. En er zijn maar enkele tools voor nodig die je altijd voor handen hebt. De belangrijkste tools die je hiervoor nodig hebt zijn: e-mail, een blog, LinkedIn en Facebook.

Er zijn wel enkele belangrijke voorwaarden. Online zichtbaarheid bij je doelgroep vraagt om:

  • Actieve deelname.
  • Echte betrokkenheid.
  • Volharding: hou vol!

Wil je betalende klanten? Neem dan iedere dag stappen!

Als de voorwaarden op orde zijn, dan heb ik hier een stappenplan voor je. Een stappenplan voor de hele week waarin je dagelijks in een uur je online zichtbaar wordt en je expert vergroot.

Maandag – Ga netwerken.

Ga op LinkedIn en Facebook op zoek naar minimaal 30 contacten die vallen in jouw doelgroep en nodig hen uit in je netwerk. Deze mensen vind je in relevante en actieve groepen of in groepen waar jij je ook in bevind.

Dit zijn ook mensen zijn die jouw profiel bekijken, reageren op jouw berichten of jouw berichten leuk vinden. Dan heb je een connectie.

Het is mijn ervaring dat minstens 60% van de mensen je uitnodiging accepteert. Dus dan heb jij je netwerk binnen een jaar uitgebreid met 1000 personen!

Dinsdag – Maak een incentive.

Bedenk een incentive of een promotie voor je doelgroep. Bedenk en creëer een leuke actie waar je doelgroep op zit te wachten. Bijvoorbeeld een gratis skypesessie, een korting op een product of dienst of een e-book.

Woensdag – schrijf je blog.

Schrijf je blog. Schrijf over een onderwerp wat actueel is voor je doelgroep. Voor mij is dit bijvoorbeeld hoe hou ik focus, bepaal ik mijn doelgroep, hoe zeg ik NEE, mijn geheimen voor iedere dag resultaat.

Schrijf een blog over dat onderwerp. In de vorm van x tips, do’s en don’ts, geheimen of methodes. Omschrijf deze in ongeveer 600 woorden. Verwijs in je blog naar je incentive en geef deze weg als cadeau aan je prospect als ze reageren op je blog.

Donderdag – Promoot je blog.

Laat je netwerk weten dat je een relevant artikel heb geschreven. Stuur ze een mail waarin je verwijst naar je blog EN naar je incentive.

Kondig je blog aan op LinkedIn en Facebook en eventueel andere social media kanalen. Benoem in je berichten op social media je incentive en vraag actief om reacties op je blog. Zet je blog op je eigen pagina’s en in relevante groepen waar jouw doelgroep zich bevind.

Vrijdag – Bouw aan je expertpositie.

Ga op LinkedIn en Facebook in de groepen waar jij lid van bent op zoek naar discussies, berichten of artikelen die betrekking hebben op jouw onderwerp. Start zelf een discussie op en neem deel aan discussies waar je blijk geeft van jouw expertise.

Geef ook relevant commentaar en tips op het blog van anderen.

Als je dit consequent doet merk je dat je langzaam maar zeker je online positie vergroot en dat je doelgroep je gaat zien als expert. Hiermee creëer je vertrouwen en dat heb je nodig om meer te verkopen.

En nu is het jouw beurt. Laat me weten wat jouw expertise is en waar jij je doelgroep mee helpt. En als dank voor je reactie op mijn blog heb ik een hele mooie aanbieding voor je! Ik heb namelijk een online spoedcursus KIES je doelgroep. Een cursus van 4 weken die je helpt je doelgroep te bepalen EN je helpt met de belangrijkste stappen te zetten om je doelgroep om te zetten tot betalende klanten. De cursus kan je volgen vanaf je eigen bureau op het moment dat het jou uitkomt. Het bevat video’s en opdrachten.

Doe je mee? Laat dan een reactie achter op mijn blog en je ontvangt direct mijn aanbieding!

Ik kijk uit naar je reactie!

Make it a HAPPY day!
Marielle

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *