Succes met je mailinglijst.

21 reacties

succes met je mailinglijstEn dan heb je je doelgroep gekozen, dan weet je wie jij als klant wilt hebben. Dan is het fijn als ze ook werkelijk je klant worden.

De eerste stap die je hiervoor MOET nemen – ja ik zeg moet, wil je klanten krijgen – is een mailinglijst aanleggen. Jouw mailinglijst is als ondernemer jouw meest waardevolle bezit. Waar je heel zuinig op moet zijn en die je moet uitbreiden. Op jouw mailinglijst staan namelijk jouw potentiële klanten.

Jij wilt namelijk heel graag weten hoe jouw potentiële klanten heten en wat hun mailadres is. Want als je niet weet hoe ze heten, hoe wil je dan ooit aan ze verkopen. En als je hun mailadres niet hebt, hoe wil je dan jouw waardevolle content met ze delen.

Wat heb je hiervoor nodig?

  1. Een website.
  2. Een emailmarketingsysteem. Bijvoorbeeld Aweber.

Je koppelt Aweber aan je website en vervolgens moet (ja alweer) je aan de bak:

  1. Om je doelgroep naar je website te krijgen.
  2. Om ervoor te zorgen dat ze hun naam en emailadres bij je achterlaten.

Zo weet jij wie er op je website komt. Als je hun naam en naam en emailadres hebt, ga je heel goed voor deze mensen zorgen. Zodat ze echt je fans worden. Want alleen dan worden ze je klant.

Ik heb het afgelopen jaar 2000 mensen op mijn mailinglijst gekregen. Het resultaat hiervan is 70 mensen in mijn programma’s. Een conversie van 3,5% wat heel goed is. Ik ga je nu vertellen HOE ik die 2000 mensen op mijn lijst heb gekregen.

Ik heb mijn mailinglijst laten groeien!

  • Door mij dagelijks te focussen op het creëren van geweldige cadeaus voor mijn doelgroep. In de vorm van blogs, e-books, video’s en trainingen.
  • Deze gratis aan te bieden via mijn website. Uiteraard alleen in ruil voor naam en emailadres.
  • Mijn e-book aan te bieden op mijn website op een duidelijke en zichtbare plek. Zodat deze direct te zien is als mijn doelgroep op mijn site komt.
  • De hele boel te automatiseren door middel van een optinformulier. Dat formulier staat rechtsboven op mijn website. Daar waar je mijn ebook ziet staan. Dit formulier is gekoppeld aan mijn emailmarketingsysteem Aweber.
  • Een optinformulier te gebruiken waarin een mooie cover staat, een voordeel en call to action. En uiteraard ruimte voor naam en emailadres.
  • Een pop-up op mijn website te zetten.
  • Door op Facebook te adverteren met alleen mijn gratis ebooks, video’s en trainingen.
  • Door de advertentie net zolang te laten zien aan mijn doelgroep, totdat ze mijn e-book hebben gedownload.

Delen, delen, delen. Geven, geven, geven.

Van mijn waardevolle kennis. Delen van mijn e-books, blogs, trainingen en binnenkort ook webinars. Onvoorwaardelijk geven, zonder terug te verwachten. Dit is echt key, deel je kennis in overvloed. Zo groeit je mailinglijst. En groei van je mailinglijst betekent groei van je klantenbestand.

En ik vind het heel belangrijk dat jij ook gaat werken aan de groei van je mailinglijst. Ik ben vooral heel benieuwd hoeveel mensen jij op je mailinglijst wilt hebben eind 2016. Wil je dat met mij delen? Als dank voor je reactie heb ik een CADEAU voor je. Ik heb namelijk in een pdf verder en uitgebreider de stappen beschreven die je moet zetten om je mailinglijst te vergroten en hoe ze je betalende klanten worden.

Uitnodiging Training “Succes met je Mailinglijst”.

En niet alleen dat. Ik geef er ook een training over. Dinsdagochtend 10 mei om 09:30 uur in Haarlem. In deze training leer ik jou hoe jij Succes hebt met je Mailinglijst als belangrijkste bezit.

Klik hier voor de details om je direct aan te melden: SUCCES MET JE MAILINGLIJST

Ik kijk uit naar je reactie en ik kijk er naar uit je te ontmoeten op mijn training.

Make it a HAPPY day!
Marielle

PS. Wil je mijn blog delen in jouw netwerk? Hierdoor help je ook andere ondernemers in hun zakelijke groei. Dankjewel hiervoor!

21 Reacties

  1. Anneke

    Hallo Marielle, ik ben online en offline bezig om mijn netwerk te laten groeien. Ik ga voor de 500 namen op mijn lijst eind 2016.

    Antwoord
  2. Marieke van der Meer

    Wat je schrijft had ik al eerder van je gehoord, maar toch fijn om je aanpak als een soort template weer terug te lezen. Dank! Groetjes Marieke

    Antwoord
    • Marielle van der Vlies

      Dat klopt, want je was op mijn training waar ik je dat leerde. Was het ook al gelukt je ebook op je website te zetten? Ben benieuwd Marieke hoeveel mensen jij op je mailinglijst wilt hebben eind 2016.

      Antwoord
  3. Yvonne Bakker

    Kort en krachtig. Eind 2016 wil ik 500 mensen op mijn mailinglijst hebben!

    Over 10 mei denk ik nog na. Het valt een beetje samen met de opleiding die ik volg.

    Antwoord
  4. Thamar

    Heel duidelijk, ik ben er ook bij 10 mei !!

    Antwoord
  5. Judith Henstra

    Bedankt voor de uitleg! Ik heb een mailinglijst die ik nog niet regelmatig benader en ik doe er nog niet veel moeite voor. Ik ben wel van plan er meer mee te gaan doen, maar vraag me af of het echt de moeite waard is. Want jij lijkt wel heel veel werk te doen om die 70 klanten te krijgen. Ik neem aan dat de klanten en hun portemonnee het waard zijn, maar ik ben nog niet helemaal overtuigd. 🙂

    Antwoord
    • Marielle van der Vlies

      Heel veel werk is een prachtig excuus om het niet te doen. Wat het niet is, heel veel werk. Het is mijn missie en mijn passie te delen. Want de lessen die ik heb geleerd zijn ook waardevol voor anderen. Daarom deel ik deze met mijn doelgroep en dat is ook wat mij voldoening geeft, erkenning, vrijheid.

      Ik kan jou niet overtuigen, dat kan je alleen maar zelf. Ik hoef je ook niet te overtuigen, jij maakt jouw eigen keuzes. Enige wat ik jou kan zeggen is dat jij jezelf en je klanten tekort doet als je niet je waardevolle kennis deelt.

      Die 70 klanten leveren mij in ieder geval mijn financiële vrijheid op. En dit geeft mij de mogelijkheid om te groeien en nog veel meer te betekenen voor mezelf, voor mijn klanten, voor mijn doelgroep. En no worries, het valt reuze mee met dat vele werk :-). Ik heb namelijk een fantastisch team die mij heel veel werk uit handen neemt. Iets wat ook mogelijk is door die 70 klanten.

      Antwoord
      • Judith Henstra

        Bedankt voor je lange antwoord, Marielle! Ik heb ook een team, maar trek nog te veel werk naar mezelf toe. Het schrijven van posts hoef ik ook helemaal niet zelf te doen. Ik zit redelijk aan de top bij Adwords (search results), dus ik moet ook wel wat anders verzinnen om nog meer klanten te krijgen. Ik ga je boekje lezen. Misschien overtuig je me nog. 🙂

        Antwoord
  6. Marielle

    Focus focus en the money is in the list, helder blog, Marielle! ik ga lukken of het me lukt de 10e!

    Antwoord
    • Marielle van der Vlies

      Hi Marielle,

      Ik zou het heel cool vinden als je erbij bent. Inderdaad focus, vooral op het creëren van waardevolle content voor je doelgroep.

      Tot gauw!
      x Marielle

      Antwoord
  7. Wendy

    JAAAAAA! Zo blij dat ik dit allemaal bij jou / van jou heb geleerd en er nu ook consequent mee aan de slag ga. Mijn lijst telt er nu 175, doel is 750 eind dit jaar. Moet nog wel even wat gebeuren. Vandaag weer een Facebook Ad maken 😉

    Ga zo door Marielle!

    Antwoord
    • Marielle van der Vlies

      Goed zo Wendy, ga zo door! 🙂 ja doe dat vooral, maak een facebook ad om dat fantastische ebook bij je doelgroep onder de aandacht te brengen.

      Antwoord
  8. Ellen

    Hallo Marielle, Bedankt voor de tips. Ik ben pas geleden begonnen met een weggever en ik schrijf maandelijks een Blog. Ik heb nu 8 mensen op mijn Email-lijst. Ik begin dus net. Aan het eind van het jaar wil ik er graag 50 op hebben staan.

    Antwoord
  9. Andie

    Hoi Marielle,
    Bedankt voor weer een interessant blog.
    Ik ben er 10 mei bij, ga carpoolen met Saskia vd Riet
    Heel benieuwd…
    groeten
    Andie

    Antwoord
    • Marielle van der Vlies

      Cool Andie, dat je komt en dat je carpoolt met Saskia.

      Tot dan!

      Antwoord
  10. Veron Goemans

    Mooi blog Mariëlle!
    Zo staat het weer eens helder op een rijtje.
    Ja, ik weet hoe belangrijk het bouwen van een mailinglijst is, en toch heb ik er altijd moeite mee om mijn lijst te benaderen. Ik voel me op de een of andere manier dan een indringer.
    Weet je wat, ik kom naar je sessie toe. Hopelijk kun jij me helpen om een juist mindset te krijgen voor mijn mailinglijst!

    Antwoord
    • Marielle van der Vlies

      Ga er van uit dat jouw doelgroep op je mailinglijst staan, omdat ze meer van jou willen weten. Ze hebben zelf hun naam en hun emailadres aan je gegeven toch?

      Ik ben heel blij dat je komt de 10e, zeker als deze gedachte je beperkt. Oh en weet je nog? Je gedachten moet je nooit geloven he? Deze zijn namelijk nooit waar..

      Antwoord
  11. Sandy

    Hi Marielle. Een boeiend onderwerp. Dankzij jouw sessie onlangs is het kwartje gevallen en het echte doel van mijn website duidelijk geworden. Ik wil eind dit jaar minimaal 750 emailadressen hebben verzameld.

    Antwoord
    • Marielle van der Vlies

      Cool Sandy! Mooi doel! Gauw je ebook op je site zetten he?

      Antwoord
  12. Saskia van de Riet

    Dankjewel lieve Marielle – het is helder, helder, helder, en ik ben er bij 😉

    Antwoord
    • Marielle van der Vlies

      Heel cool Saskia dat je er bij bent op 10 mei!

      Antwoord

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *