Femke de Caluwé in de flow - Succes met je Bedrijf

Femke de Caluwé

3 reacties

“Ik zit helemaal in de flow!” zegt Femke de Caluwé van Succes met je Stichting. “Door het jaarprogramma van Marielle, heb ik focus. Vooral het afgelopen jaar viel alles ineens op zijn plek. Ik weet nu wat ik wil, waar ik heenga en wie ik kan helpen. Mijn e-boek wordt veel gedownload, de eerste aanmeldingen voor de trainingen lopen binnen met onder andere directeuren van stichtingen.

Daarnaast heb ik sinds kort een jaar een gratis kantoor dat een verzekeraar aanbood voor een startende ondernemer. Ik moest komen pitchen, had een kort en krachtig verhaal en ’s middags belden ze al: “Er is geen twijfel, we willen graag dat jij de volgende stap kan zetten.”

Mijn missie

Mijn missie is nu om zoveel mogelijk kwetsbare kinderen een veilige en liefdevolle omgeving te bieden. Een lokale zangvereniging is leuk en ze mogen absoluut aansluiten in de training – maar dat is niet mijn focus.

Ik heb voor kwetsbare kinderen gekozen omdat ik zelf een kwetsbaar kind was. Mijn ouders zijn gescheiden toen ik één jaar was. De nieuwe vrouw van mijn vader vertelde mij voortdurend dat ik het niet goed deed, dat ik het niet waard was en er niet hoorde te zijn. Daarvoor ben ik in coaching geweest bij Sylvia. In combinatie met het jaarprogramma van Marielle heeft dat me gebracht waar ik nu sta. Ik heb inmiddels een fijne, liefdevolle relatie en we hebben samen een zoontje van twee.

Kies en word gekozen!

Mijn ideale klant heb ik gekozen op basis van Marielles programma. Eerst wilde ik natuurlijk iedereen helpen. Ik werkte voor onder andere een groot evenementenbureau, Zappsport en Domino Day en ging steeds meer voor non-profitorganisaties werken. Daar deed ik ook nog alles voor: van social media en de website tot donateursmanagement, vrijwilligerscoördinatie, fondsenaanvragen en sponsors zoeken. Dus er viel wel wat te focussen.

Marketing is geen trucje

Marketing voelde vaak als een trucje. Maar met de tools van Marielle stond ik er ineens helemaal achter. Het blijkt helemaal geen trucje te zijn als je het op de juiste manier aanpakt. Zoals het salesscript: je vertelt uitgebreid wat je allemaal kan betekenen voor je klant, wat hem dat oplevert en wat een ontzettend waardevolle investering dat voor hem is. Dat is de waarde die ik lever en dan voelt het ook niet raar om daar een bedrag bij te noemen, en het niet meer voor niets te doen.

Vroeger verzandde ik dan in een warrig verhaal over wat ik allemaal kon en deed. Dat deed ik dan ook nog gratis of met korting. Maar nu heb ik mijn missie heel helder en daardoor ben ik bezig met wat mijn klanten nodig hebben en waarmee ik hen het beste kan helpen. Dat voelde meteen goed en ineens liep alles op rolletjes.

Mijn LinkedInprofiel

Met Marielle heb ik ook naar mijn LinkedInprofiel gekeken: hoe spreek je nou je ideale klant aan? Zodra ik dat had aangepast, kreeg ik zoveel positieve reacties, dat was een echte eye opener. Elke keer als ik doe wat Marielle zegt, komt er zo’n mooie, positieve verandering uit. Het zijn niet allemaal heel grote inzichten, maar juist kleine momenten: puzzelstukjes die op hun plek vallen. Elke dag kleine stapjes zetten.

Mijn tekst op LinkedIn is nu veel meer gefocust op het probleem, waardoor mijn doelgroep zich echt aangesproken voelt, wat ik zelf ook heel erg herken in de communicatie van Marielle en Sylvia.

Trainingen in plaats van overal interim zijn

Om een veel grotere impact te kunnen maken en veel meer kinderen te helpen ga ik trainingen geven, waarmee ik meer stichtingen tegelijk kan ondersteunen.

Ik wil wel één of twee stichtingen als interim blijven helpen omdat ik in het vakgebied actief wil blijven, maar als ik dan weg ga, moet er een nieuwe fondsenwerver komen of het blijft liggen, terwijl stichtingen afhankelijk zijn van fondsenwerving. En met  trainingen en coaching kan ik ze onder mijn vleugels nemen en tegelijk aan schaalvergroting werken. Bij Marielle heb ik gezien wat zo’n groep doet. Je inspireert elkaar en je kan met elkaar sparren en brainstormen. Mensen stellen net even andere vragen dan waar je op dat moment zelf aan denkt. Zo kunnen stichtingen die nog moeten starten en die al tien jaar bezig zijn elkaar inspireren, omdat ze soms tegen dezelfde problemen aanlopen.

Vertrouwen opbouwen

Marielle zegt: know, like, trust. Ik bied een gratis groeisessie aan voordat we samen aan de slag gaan. Die gebruik ik vooral om vrijblijvend en laagdrempelig mijn kennis te delen en vertrouwen op te bouwen. Met één-op-ééngesprekken ben je veel meer tijd kwijt en mijn tijd is kostbaar, zeker nu ik een gezin heb.

Mijn groeisessie zet ik op aan de hand van de zeven tips uit mijn e-boek. Maar ik wil ook ingaan op wat er in de groep leeft – dat kan elke keer anders zijn. De deelnemers krijgen tips en tools om zelf aan de slag gaan. Bovendien kunnen ze daar bepalen of ze mij vertrouwen en mijn kennis waardevol vinden. Als ik iemand niet kan helpen of als het voor diegene geen waarde heeft, zal ik adviseren welke stap hij wel kan nemen of bij wie hij terecht kan.

Gaat het door?

Ik heb de gratis groeisessies eens per maand gepland. Ook als er zich maar één iemand inschrijft, want ik wil ergens beginnen. Als ik de eerste keer al zeg dat het niet doorgaat, bouw ik bovendien geen vertrouwen op. En als ik al mijn aandacht aan één deelnemer kan geven, is dat ook weer een ambassadeur, en kunnen we heel specifiek stappen zetten. Het moet ook groeien. Ik ga niet na één keer al opgeven.

Marielles ondernemersdag

Marielle geeft ook in haar ondernemersdag zoveel waarde weg waar mensen al mee geholpen zijn. Afgelopen zaterdag waren we met vijftig ondernemers bij Marielle. Het gaat niet alleen maar over de vier modules e-boek, website, marketing en sales en financiën, maar er is ook heel veel ruimte voor persoonlijke ontwikkeling.

Ik kan niet genoeg zeggen hoe waardevol het is dat Marielle mij coacht en ondersteunt. Want ik heb verschillende trainingen gevolgd en ik had al veel kennis. Maar ik wist nog niets van de implementatie: wat is mijn volgende stap? Ik kon als ondernemer verzuipen in alles wat ik dacht te moeten doen, waardoor ik uiteindelijk niets deed. Marielle denkt superfijn mee en je krijgt constant feedback. Als je een serieuze ondernemer bent en je wil doorgroeien, volg dan haar trainingen. Dat is de investering meer dan waard, zowel voor jezelf als voor je bedrijf. Doe het gewoon!”

Uiteraard behandel ik jouw persoonlijke gegevens vertrouwelijk.
Ik verwijs je hiervoor naar de Privacy Verklaring.

3 Reacties

  1. Kit

    Wat een mooi succesverhaal van Femke. Bijzonder de transformatie te lezen die Femke door maakte om van onzekerheid naar een krachtige ondernemer te worden met een bijzondere missie. En dat de hulp en begeleiding van Marielle hierin onmisbaar is. Ik heb dezelfde ervaring. Dat geldt voor iedereen die serieus aan de slag gaat met zichzelf en met de hulp van Marielle.
    Liefs Kit

    Antwoord
  2. Marieke

    Mooi om te lezen over de verschuiving van Femke in haar aanbod. Dat beter passend is voor de klant én beter voor haar gezin. Fijn dat Marielle als businesscoach zo ondersteunend is in het zetten van de juiste stappen. Ik heb diezelfde ervaring.

    Antwoord
  3. Simona Van Leeuwen

    Super verhaal van Femke en zo mooi te lezen dat zij het bij Marielle echt gevonden heeft, net zoals ik het ervaren hebt. Dat zonder Marielle we niet op de plek van succesvol ondernemer zaten zoals nu het geval is. Femke is een ondernemer waar ik echt meer van wil weten en binnenkort naar haar groeisessie ga om meer te weten te komen over het opzetten van een stichting.
    Tot op de dag van vandaag is Marielle mijn inspiratie bron en helpt zij mij steeds met nieuwe keuzes en ontwikkelingen voor mijn bedrijf. Dus je blijft in ontwikkeling en daardoor groeit je bedrijf en je groeit zelf als persoon niet te vergeten. Dankbaar voor de steun van Marielle.
    De ondernemersdag is echt een ontmoetingsplek van inspiratie en nieuwe inzichten om je een onderneming een boost te geven.

    Liefs Simona

    Antwoord

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *