Wat onderscheidt jouw website van andere websites?

0 Reacties

Wat onderscheidt jouw website van andere websites? Wat maakt dat de bezoekers op jouw website meteen vinden wat ze zoeken? Wat zorgt dat jouw website alle antwoorden geeft, zodat je bezoekers niet meer de behoefte hebben om nog andere websites te bekijken? Wat zorgt dat ze steeds weer terugkomen? Stel die vragen aan jezelf, iedere keer als je een blogartikel schrijft of een aanpassing doet aan je website.

Terugkerende bezoekers

Waarom wil jij je bezoekers steeds weer terug hebben op je website? Omdat jouw bezoekers je potentiële klanten zijn. Websitebezoekers gaan van je kopen als ze je kennen, leuk vinden en gaan vertrouwen: know – like – trust. Dus ze weten dat je bestaat als ze je website hebben gevonden – dan kennen ze je. Maar vertrouwen moet je opbouwen. Dat doe je niet in één keer. Daarom wil je dat ze steeds weer terugkomen op je website. Maar dan moet je website wel de moeite waard zijn, natuurlijk. Uiteindelijk gaan ze je dan vertrouwen en van je kopen.

Het belangrijkste gereedschap

Ik geloof dat jouw website het belangrijkste gereedschap is in je marketing. Ik geloof dat een website een grote bijdrage kan leveren aan je zichtbaarheid en je expertstatus. Terwijl een rommelige en onduidelijke site hier juist afbreuk aan doet.

Hoe onderscheidt jouw website zich?

Stel je voor dat jij je eigen klant bent en kijk door die ogen naar je website. Wat zijn de aspecten waarmee jouw website zich onderscheidt van andere websites? Hieronder behandel ik 5 redenen voor je bezoekers om steeds weer terug te komen.

1. Wees zichtbaar

Maak jezelf zichtbaar op je website. Dat betekent niet alleen een goede foto van jezelf, maar ook dat jij je eigen taal spreekt en je eigen woorden gebruikt. Vertel waarom je doet wat je doet. Laat weten wat je passie en je missie is. Vertel wat jouw belangrijkste levenslessen zijn, kortom vertel je verhaal op de Over Mijpagina. Je bezoeker wil een mens van vlees en bloed tegenover zich, ook op je website. Stel je dus open, want je bezoeker wil je graag zien, horen, voelen, proeven, ruiken.

2. Wees zelf aanwezig

Zorg dat je zelf ook aanwezig bent op je site en ga het gesprek aan met je bezoekers. Want bezoeker komen nooit terug op een plek waar weinig te beleven valt. Ze komen waar jij en gelijkgestemden aanwezig zijn.

Dit doe je door bijvoorbeeld regelmatig nieuwe blogartikelen te plaatsen, en video’s, podcast, webinars of andere aanbiedingen. Vraag je bezoekers om een reactie op je blogartikel. Plaats de getuigenissen van je klanten. Vertel succesverhalen van je klanten. Zo breng je beweging in je website. Dan wordt het voor je bezoekers een aantrekkelijke plek om rond te neuzen. Het stimuleert hen bovendien om zelf in beweging te komen. En omdat ze daarmee werkelijk resultaat halen, creëert dat een enorm vertrouwen.

3. Spreek je ideale klant aan

Je bezoeker wil graag begrepen worden – dat is een menselijke behoefte. Laat zien dat jij je ideale klanten kent en begrijpt. Want jij snapt hun problemen en verlangens. Dat betekent dus dat je het daar ook over hebt op je blog. Dat je hún verhaal vertelt, dus geen algemeen verhaal over jezelf – dat staat op je Over Mijpagina. Vertel dus het verhaal van je ideale klant, want dan herkent die zich daarin. Daar zijn jouw bezoekers gek op.

4. Geef hen wat ze nodig hebben

Welk gereedschap heeft je bezoeker nodig om het probleem op te lossen waarvoor ze op je website zijn gekomen? Ben je huidtherapeut en hebben je klanten acne? Geef tips hoe ze daar vanaf kunnen komen. Ben je webbouwer en willen je klanten een effectieve website? Geef tips hoe ze die kunnen maken. Ben je boekhouder en willen je klanten niet teveel belasting betalen? Leg uit wat ze moeten doen.

Je bezoekers komen op je website omdat ze vragen, uitdagingen en problemen hebben. Geef dus het antwoord op de vragen dat ze zoeken.

“Maar dat weten ze toch al!” hoor ik dan vaak. Ten eerste is dat maar zeer de vraag, want ze zijn immers op zoek en komen op jouw site. En als ze het dan al weten, leven ze het kennelijk nog niet en moeten ze het nog vaak lezen om het werkelijk te implementeren in hun leven.

5. Breng je bezoeker in beweging

Je website is geen statisch gebeuren, ook niet voor je bezoeker. Stilstand is achteruitgang. Als je bezoekers werkelijk die problemen willen oplossen, moeten ze in beweging komen. Het is aan jou om je bezoeker in beweging te brengen.

Dat doe je door de problemen te behandelen waar je bezoeker mee worstelt. Zet bovendien een call to action op elke pagina. Nodig hen uit voor interessante activiteiten. Geef extra cadeaus als ze in actie komen.

Om je werkelijk te onderscheiden moet je steeds in beweging zijn. Wanneer jij in beweging bent, komen je bezoekers ook in beweging. Alleen daarmee halen ze werkelijk resultaat.

Zet een stap en je krijgt een cadeau!

Welke van deze 5 aspecten ga jij nu toepassen op je website? Ik lees het graag hieronder. Als dank voor je reactie ontvang je het e-boek: 10 Essentiële Regels voor een Betere Website. Een prachtig cadeau van mijn samenwerkingspartners Ron en Merijn van Webalist.

Happy Website – Gratis Online Training

In de Happy Website – Gratis Online Training krijg je een aantal superwaardevolle tips voor je website. Daardoor komen je bezoekers steeds weer bij je terug en zeggen ja tegen jouw dienstverlening.

Meld je hier aan: Happy Website – Gratis Online Training.

Ik lees graag je reactie en zie je op de online training!

Hartelijke groet,
Marielle

Uiteraard behandel ik jouw persoonlijke gegevens vertrouwelijk.
Ik verwijs je hiervoor naar de Privacy Verklaring.

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *