Wat is de echte winst van je website?

1 reactie

De echte winst van je website is dat je ermee echt van waarde bent voor je klanten, zodat zij er winst mee kunnen maken. Dat is ook meteen de meest waardevolle en meest succesvolle marketingstrategie die er bestaat: waarde geven aan je klant, waardoor je klanten goede resultaten halen. Zo breng jij de geldstroom op gang en maak jij ook winst. 

Geven en ontvangen

Er bestaat een natuurwet: de Wet van het Geven. Het zou ook de Wet van het Geven en Ontvangen kunnen heten, want geven en ontvangen zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Geven en ontvangen zijn continu in interactie met elkaar. 

Energiestroom

Elke relatie is gebaseerd op geven en ontvangen. Geven brengt ontvangen met zich mee en ontvangen houdt automatisch geven in. Wat voor de één geven is, is voor de ander ontvangen. Eigenlijk is ontvangen hetzelfde als geven, het zijn twee verschillende aspecten van dezelfde energiestroom. Als je die stroom doorbreekt, verstoor je het intelligente proces van de natuur. 

Met jouw website kan jij deze natuurlijke energiestroom in de praktijk brengen.

Leer anderen wat je zelf wil bereiken

Het is eigenlijk heel simpel:

  • Als jij plezier wil in je leven, leer dan anderen plezier te hebben;
  • Als jij gezond wil zijn, leer dan anderen gezond te zijn;
  • Als jij goed geld wil verdienen, leer dan anderen goed geld verdienen;
  • Als jij je dromen wil vervullen, leer dan anderen hun dromen te vervullen.

De makkelijkste manier om te krijgen wat je wil, is anderen te helpen met krijgen wat ze willen. Dat is een natuurwet die je heel eenvoudig in de praktijk kan brengen. En als ondernemer heb je dagelijks volop kansen dit te doen.

Geven en ontvangen met je website

Wat geef je in je teksten op je website? Aandacht voor je bezoeker? Begrip? Liefde? Waardering? Laat je zien dat je begrijpt waarom jouw bezoeker je website bezoekt? Visualiseer dat jij je bezoeker bent, dat helpt enorm bij het schrijven van je teksten. Want dan kan je schrijven vanuit het perspectief van je toekomstige klant. 

Stagnatie als je alleen maar wil ontvangen

Veel ondernemers zijn alleen maar bezig met wat ze willen ontvangen, zoals klanten, geld, waardering of vrije tijd. Dan stagneert de boel onmiddellijk.

Heel praktisch: als je bezig bent met je eigen behoeften en niet met de behoeften van je klanten worden je teksten ook heel onaantrekkelijk. En dat werkt natuurlijk niet in je marketing en de communicatie met je doelgroep. De dingen die jij nodig hebt moet je gewoon aan jezelf geven. Daar heb je je klanten niet voor nodig. 

Dus geef

Dus praat tegen je klant. Begrijp ze. Ontvang ze. Schrijf teksten waar ze zich in kunnen vinden. Of geef je bezoekers een mooi cadeau. Ik ben zelf bijvoorbeeld fan van een waardevol e-boek, videoserie, audio, webinar of een online training. Daarin heb je talloze mogelijkheden. 

Je kan ook regelmatig blogs schrijven en e-mails sturen met waardevolle content zoals tips en aanbiedingen. Ook hier geldt: hoe meer je geeft, hoe meer je ontvangt. Wanneer jij dat op je website toepast, maak je echte winst met je website.

Vertrouwen

Die Wet van Geven en Ontvangen is een wonderbaarlijke wet, want hoe meer je geeft, hoe meer je ontvangt. En hoe meer je geoefend bent in het geven, hoe meer vertrouwen je ontvangt. Vertrouwen in jezelf en in deze wet. 

Wanneer je vergeet te geven of niet wil geven, heb je moeite met ontvangen. Dan verlies je uit het oog dat je onderdeel bent van de natuur en dat de natuur overvloedig geeft en ontvangt. Jij dus ook. 

Als jij besluit om waardevolle tips te geven aan je klanten en echt ervoor gaat zitten, stromen de woorden zo via jouw handen op het toetsenbord en op papier. Een waardevol e-boek schrijven kan in een paar uur. En als je een e-boek hebt gemaakt, is het maken van een videoserie een kleine stap extra. Je hoeft alleen maar het besluit te nemen om het te doen en het vervolgens ook echt te gaan doen. Stop nou eens met al dat denken! 

Makkelijk

Dat klinkt allemaal heel makkelijk en dat is het ook. Wat het moeilijk maakt zijn jouw beperkende gedachten. Want je vindt het niet goed genoeg. Of het levert toch niks op. Of iedereen doet het al. Of je hebt er geen zin in. Die gedachten maken dat je uitstelt. En uitstel is afstel.

Binnenkort geef ik de gratis online training Maak Winst met je Website. Ik vertel je precies wat je nodig hebt om een winstgevende website te maken, welke elementen onmisbaar zijn en hoe je snel krachtige teksten schrijft. Deze training is een cadeau van mij aan jou.

Meld je direct aan!

1 Reactie

  1. Doret

    Wat een mooi en herkenbaar verhaal Marielle! Dank.

    Antwoord

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *