sb_et_cpt_li_post_layout Waarom lukt verkopen niet? - Succes met je Bedrijf

Waarom lukt verkopen niet?

doelen stellen, marketing, Motivatie | 2 reacties

Droom jij er ook van dat je lekker verdient en jezelf iedere maand een goed salaris kan uitbetalen? Wil jij de zekerheid van een continue stroom van klanten en omzet met de bijbehorende goede nachtrust? Maar wil je je daar niet tien slagen voor in de rondte werken? Het is helaas maar weinig ondernemers gegeven. Sterker nog, uit recente onderzoeken van de Kamer van Koophandel blijkt dat het aantal ondernemers groeit dat op bijstandsniveau leeft.

Maak dromen van anderen waar

Ik zie het gebrek aan vertrouwen en de onzekerheid bij veel ondernemers als de belangrijkste reden voor dat het niet lukt. Maar dat is helemaal niet nodig. Ik zie zoveel ondernemers met zo ongelofelijk veel potentie. Wanneer jij als ondernemer in staat bent het allerbeste uit jezelf te halen en daarmee heel veel mensen helpt, maak je niet alleen je eigen dromen waar, maar ook die van anderen.

Maak je eigen dromen waar

Stel het jezelf eens voor. Je verdient per maand 10.000 – 20.000 euro. Je staat volledig in je kracht, overtuigd van de waarde die jij levert aan je klant – en die bijdrage is ongekend. Je werkt alleen met die mensen waar jij het allerliefst mee werkt in echt samenwerking; je trekt samen op. Je bent in verbinding met elkaar en een voorbeeld voor je klant. Je klanten blijven voor lange tijd jouw klant. Kortom, je dromen worden werkelijkheid.

Jij kan het!

Ik weet dat ook jij goed kan verdienen als ondernemer. Als je gelooft in jezelf én de juiste acties neemt. Als je tijd en aandacht geeft aan je persoonlijke groei en aan het leren van alle tools en technieken die nodig zijn om het ondernemerschap onder de knie te krijgen.

Waarom lukt het jou niet?

Ik weet vier redenen waarom het jou niet lukt om te verkopen.

  1. Je wil aan iedereen verkopen.
  2. Je bent te goedkoop.
  3. Je bent te zuinig.
  4. Je wil te graag.

1. Je wil aan iedereen verkopen.

Je wil niet kiezen, want je vindt je diensten voor iedereen waardevol. Omdat je niet kiest ben je onzichtbaar, onaantrekkelijk en een van de dertien in een dozijn. Je spreekt niemand echt aan. Je hebt geen focus en daardoor weet je onvoldoende de problemen van je potentiële klanten te benoemen. Daarom gaan jouw potentiële klanten naar iemand die wel het lef heeft om te kiezen voor een ideale klant. Dat is de magie van het kiezen: kies en word gekozen. Als jij weet wie jouw ideale klant is, dan weet je ook welk probleem je moet oplossen. En problemen oplossen is verkopen.

2. Je bent te goedkoop.

Je geeft te veel gratis weg en je verkoopt voor een lage prijs. Je geeft ook graag korting. Dit alles om de verkoop te stimuleren in de hoop op meer klanten. Daardoor kaapt de concurrent je potentiële klanten voor je neus weg, terwijl die drieduizend euro meer vraagt voor ongeveer hetzelfde.

Het gaat namelijk helemaal niet om de prijs. Het gaat om de waarde die je levert. Hoeveel waarde lever jij? Wat is het waard wat jij doet voor jouw klanten? Hoeveel is het hen waard? Ga voor maximale waarde. Ontwikkel producten en diensten waarin je jouw klant voor lange tijd begeleidt. Hoe meer het hen waard is, hoe meer ze ervoor willen betalen.

Stel jezelf ook eens de vraag: hoeveel vind je jezelf waard?

3. Je bent te zuinig.

Realiseer je wel hoeveel je waard bent? En hoeveel investeer je dan in jezelf? Hoeveel geld geef je uit aan je eigen ontwikkeling? Ben jij als ondernemer bereid te investeren in jezelf of ben je zuinig? Ondernemen en verkopen moet je leren. Niet uit een boekje of een gratis website. Maar van experts die hier doorgaans goed geld voor vragen.

Ontwikkel jij je bij voorkeur gratis en ga je voor goedkoop? Dan krijg je ook dit type klanten. Het levert jou als ondernemer geen winst op.

Wat zou er gebeuren als jij het lef hebt om bijvoorbeeld achtduizend euro in jezelf te investeren voor een coachingsprogramma? Ik beloof je dat je het in enkele maanden terugverdient. Het dwingt je op een totaal andere manier naar je business te kijken en dat is wat jij nodig hebt.

Daarbij: als jij het lef hebt om achtduizend euro uit te geven aan coaching, heb je ook de moed om de stappen te zetten die nodig zijn om die investering terug te verdienen én je trekt klanten aan die bereid zijn te investeren in zichzelf.

4. Je wil te graag.

Maar je stelt jezelf nog steeds in dienst van je klant. Je wil je klant redden en je doet alles om het je klant naar de zin te maken. Je voegt je naar de wensen van je klant en je bent dag en nacht beschikbaar. Want stel je voor dat je klant niet tevreden is en naar een ander gaat! Maar daarmee heb je het stuur van je bedrijf aan je klant gegeven.

En daardoor gaat je klant klagen, juist als jij je klant denkt te redden. Je klanten raken ontevreden en vertrekken. (Lees ook het artikel wat ik hier eerder over schreef: Laat je klant verzuipen.)

Jij hebt de taak je klant zichzelf te leren redden. Geef je klanten een schop onder de kont, confronteer hen met dat wat ze nodig hebben. Liefdevol, dat wel. Leer ze verantwoordelijkheid te pakken voor de problemen die ze hebben. Daarmee bind jij je klanten voor lange tijd aan je en kan je keer op keer aan hen verkopen.

Leer verkopen

Je moet de juiste strategieën kennen om iedere keer weer te verkopen. Verkopen is een onmisbaar onderdeel van je business, iets wat je keer op keer moet doen en wat je goed moet leren als je goed wil verdienen.

Waar ik nu heel benieuwd naar ben: waarom lukt het verkopen jou niet? Plaats je reactie hieronder.

Hoe Ik In Een Jaar Meer Dan 100 Klanten Kreeg

Ik leer je graag hoe je goed verkoopt. Daarom nodig ik je uit voor mijn training waarin je ontdekt hoe ik in een jaar meer dan 100 klanten kreeg. Dat deed ik door iedere week te verkopen. In deze training zie je hoe en welke stappen je daarvoor dagelijks kan zetten. Het is geen verkoopverhaal, het is in verbinding zijn. Vanuit je hart.

Daarbij krijg je tijdens deze training ook voldoende gereedschappen die je direct kan toepassen in je business. Reserveer direct jouw plaats, want ik werk met exclusieve groepen en mijn trainingen zijn snel vol.

Kom daarom direct in actie en klik hier: 100 klanten

Ik kijk ernaar uit je spoedig te ontmoeten.

Hartelijke groet,
Marielle

Uiteraard behandel ik jouw persoonlijke gegevens vertrouwelijk.
Ik verwijs je hiervoor naar de Privacy Verklaring.

2 Reacties

  1. Kit

    Mooie uitleg Marielle!
    Mijn business is groeiende sinds ik mij bij jouw Jaarprogramma hebt aangemeld. Mijn grootste inzicht is dat ik het moeilijk vind om geld te vragen voor mijn waarde. Maar dit is in ontwikkeling en groeiende. Ik ga steeds meer mijn waarde niet en als ik hierin mezelf serieus neem doet mijn klant dat ook. 😀

    Antwoord
  2. Joycet

    Mijn diepste inzicht tijdens de trainingsdagen van jouw geweldige jaarprogramma deze week is dat de waarde die ik toevoeg aan mijn bedrijf en aan mijn klanten steeds groter wordt.
    ‘Oud denken’ is hoe meer diensten je klant van je afneemt hoe goedkoper het wordt. NEE, hoe meer diensten je klant van je afneemt hoe exponentiëler en sneller ze groeit. Dat is voor mij ‘nieuw denken’ en heel waardevol.
    Hoe meer ik van jou leer Mariëlle, of hoe meer jij mij laat leren over mijzelf, hoe succesvoller ik word. En ik kan het weten want ik ben nu echt met mijn bedrijf aan het doorbreken. Maar daarvoor heb ik eerst door mezelf en al mijn beperkende gedachten en gedragspatronen heen moeten breken. Dankjewel voor alles wat je hierin voor mij bent gaan betekenen. Liefs!

    Antwoord

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *