Over mij pagina

0 Reacties

Wil je klanten krijgen met je website? Dan zijn er 3 pagina’s op je website waar je aandacht aan moet besteden. In voorgaande artikelen besprak ik al de homepagina en de salespagina, maar hoe zit het met de over-mij-pagina? Moet die eigenlijk wel over jou gaan?

Het punt is dat je website niet over jou gaat, je website gaat over je klanten en hun wensen en behoeften. Ondernemers hebben nogal de neiging over zichzelf te praten, net als iedereen. Maar op je website is dat gewoon niet zo handig. Daar moet je over je klanten praten.

Onmisbaar gereedschap

Je website is onmisbaar gereedschap in je marketing. Zet die dus zo effectief mogelijk in voor een optimaal resultaat met zo min mogelijk inspanningen. Maak je klanten centraal in je website en geef antwoord op hun wensen en behoeften. 

Want je klanten komen op je website met een reden. Ze hebben een vraag, ze zijn op zoek naar iets of ze hebben een probleem dat opgelost moet worden. Geef antwoord op die vraag op je website en je bezoekers zijn meteen geïnteresseerd. Als je eerst een heel verhaal over jezelf gaat ophangen haken ze af en gaan ze naar een andere website waar er wel naar ze geluisterd wordt. 

Kortom, ontvang je bezoekers en geef antwoord op de vragen waarmee ze op je website komen. Dan kan je later altijd nog een moment en een plek kiezen waarop je jouw eigen verhalen vertelt.

Hoe schrijf je de over-mij-pagina? 

Het klinkt gek, maar zelfs je over-mij-pagina gaat over je klanten. Op je hele website profileer je jezelf als een professionele ondernemer met betekenis en aandacht voor je bezoekers. Op de over-mij-pagina introduceer je jezelf. Je bezoekers willen tenslotte graag weten met wie ze te maken hebben: mensen werken graag met mensen van vlees en bloed. Leef je daarvoor in in je bezoekers, wat vinden zij belangrijk om te weten over jou? Schrijf dat op. 

4 vragen

Gebruik deze 4 eenvoudige vragen als handvat voor het schrijven van je over-mij-pagina:

Vraag 1: Wie help je en waarmee? 

Wie zijn die bezoekers die jij graag ondersteunt en wat is de meest urgente vraag waarvoor ze jouw website bezoeken? Zet het krachtig neer. “Ik help jou als…. met ….”.

 

Vraag 2: Waarom wil jij hen helpen? 

Ooit ben je met ondernemen begonnen omdat je ergens voor staat; omdat je ergens in gelooft. Zoals ik ooit begon met ondernemen omdat ik geloof dat alle ondernemers het succes kunnen bereiken waar ze naar verlangen en ik daar echt een waardevolle bijdrage aan wil leveren. Wat is jouw drijfveer? Geef je boodschap.

 

Vraag 3: Waarom ben jij de expert die je doelgroep het best kan helpen? 

Vertel over je eigen ervaringen met het probleem en de lessen die je zelf leerde. Beschrijf je relevante opleidingen met bijbehorende diploma’s en je relevante werkervaring. Het is geen cv en geen LinkedInprofiel; beperk je tot zaken die relevant zijn voor je bezoekers. 

 

Vraag 4: Wat is je bijdrage aan het grotere geheel? 

Je onderneemt niet omdat je zo snel mogelijk zo veel mogelijk klanten wil. Je onderneemt omdat je een waardevolle bijdrage kan leveren aan het leven van je klanten. Dát geeft echte vervulling. Wat is de bijdrage die je daarmee aan het grotere geheel levert? Aan de maatschappij? Aan moeder aarde? Beschrijf dat. 

Sluit de pagina af met een call to action. Nodig je bezoeker bijvoorbeeld uit voor een kennismakingsgesprek, -behandeling, -consult of -training. 

 

Foto

Ondersteun je tekst vooral met een mooie, professionele foto van jezelf. Een foto waarbij je in de camera kijkt en vriendelijk lacht naar je bezoeker. 

En natuurlijk kan je vertellen over jezelf, over je eigen pad en de hobbels die je hebt genomen. Maar wel in relatie tot de urgente problemen die je bezoekers ervaren. Wees daarin oprecht en laat gerust jezelf zien. Niet vanuit je eigen wens omdat je die klanten zo hard nodig hebt, maar omdat je je bezoekers een warm hart toe draagt en hen graag helpt. 

Schep niet op

Je hoeft niet te vertellen hoe geweldig je bent. Natuurlijk ben je geweldig, maar het is beter als je fans vertellen hoe geweldig het is om door jou geholpen te worden. 

Wil je alles weten over de website die klanten oplevert? Kijk dan naar de opname van de masterclass Krijg Klanten met je Website. Je kan direct kijken. Klik hier

Uiteraard behandel ik jouw persoonlijke gegevens vertrouwelijk.
Ik verwijs je hiervoor naar de Privacy Verklaring.

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.