Hoe steek jij er met kop en schouders bovenuit?

0 Reacties

Jij bent goed in je werk en je zit boordevol ambitie. Je wil graag zichtbaar zijn, zodat je doelgroep vooral naar jou toekomt en jij iets voor hen kan betekenen. Je ziet overal geweldige websites, een mailinglijst, een online programma en socialmediaprofielen met mooie foto’s. Dat heb je ook allemaal echt nodig en er gaat veel tijd en energie in zitten om dat allemaal op orde te houden. En al die andere ondernemers zijn ook actief op social media en allemaal zijn ze goed, of misschien wel de beste.

Ondanks je inspanningen lukt het niet om je te onderscheiden van de rest. Hoe zorg jij ervoor dat je wel met kop en schouders boven de rest uitsteekt?

Ik geef je mijn 4 geheimen.

1. Blijf vooral jezelf.

Er is maar één zoals jij, dus word en blijf jezelf. Sta voor jezelf en heb vertrouwen. Wat wil jij nou echt? Wat vind jij belangrijk? Met welke mensen wil jij graag werken?

Wees eens eerlijk, laat jij je leiden door de oordelen en ideeën van anderen of doe jij echt wat jij wilt? Word je onzeker van de aantallen die andere ondernemers naar binnen lijken te slepen?

Laat het los en vertrouw dat de stappen die jij zet altijd goed zijn. Ik ben ervan overtuigd dat jij je belangrijkste instrument bent in je bedrijf. Jij en je bedrijf zijn erbij gebaat als je dagelijks de beste van jezelf leeft.

2. Waarom doe jij wat je doet?

Ontdek waarom jij doet wat je doet en werk vanuit je drijfveren. Vertel hier ook over op je over mij pagina van je website en laat dit zien in alles wat doet en schrijft. Dat betekent dat het dus niet gaat om wat je doet of hoe je het doet. Het gaat niet om je product of dienst, het gaat ook niet om jouw methode of alle kennis die je te delen hebt. Ja, dat is wel degelijk belangrijk in de levering aan je klant, maar nooit de reden waarom mensen zich aangetrokken voelen tot jou. Mensen komen bij jou om wie jij bent om waarom jij doet wat je doet.

3. Vertel je verhaal.

Vertel je verhaal en gebruik dit als basis voor je business. Laat jezelf daarin zien. Mijn bedrijf is ontstaan rond mijn persoonlijke verhaal en mijn levenslessen. De afgelopen jaren heb ik veel kleine en grote lessen gedeeld. Pijnlijke en mooie lessen. Allemaal even waardevol voor mij en mijn doelgroep. Dat kan jij ook. Het hoeft niet groots en meeslepend; kijk terug op je leven en je pijnlijkste momenten. Wat leerde je ervan? Of misschien had je juist heel vreugdevolle momenten die je wil delen.

Deel je lessen en ervaringen. Als ze je voldoening en blijdschap opleveren, geef je dit door met het delen van je verhaal. Dat inspireert enorm. Het maakt je een echt mens, mooi en aantrekkelijk. Wees open, stel je kwetsbaar op en laat jezelf zien. Wees echt en authentiek. Vertel over je verdriet, je ontroering, je boosheid, je vreugde, je liefde, je dromen en je verlangens. Vertel over de lessen die je leerde en aan anderen mee wil geven.

4. Laat het los.

Laat je behoefte los om je te willen onderscheiden. Het is niet nodig om steeds weer te benadrukken dat je de place to be bent voor je doelgroep. Ik geloof niet in goed – beter – best in het ondernemerschap. Het is niet nodig jezelf steeds te meten met anderen. Het is geen wedstrijd die je kan winnen als je het meeste geld hebt of de meeste klanten. Streef er vooral naar om dagelijks plezier te hebben en blij te zijn. Dat brengt je persoonlijk geluk en dat is ook de weg van het ondernemerschap.

Geluk is de weg en fijne klanten zijn het resultaat.

Dus hoe steek jij met kop en schouders boven de rest uit? Werk dagelijks aan je eigen geluk. Dat betekent dat je jezelf bent, weet wat je drijfveren zijn, werkt aan je bedrijf door het schrijven van jouw verhaal en de oordelen van anderen loslaat. Dit is de basis van succesvol ondernemerschap anno 2018.

Wat is de belangrijkste les die jij hier uithaalt?

Wat is de belangrijkste les is die jij uit dit blogartikel haalt? Deel het hieronder in het reactieveld. Op deze manier leren mijn lezers en ik je een beetje beter kennen. En het helpt je om zo jezelf te laten zien.

Laat je inspireren.

Ik heb de afgelopen jaren heel veel tijd, geld en energie geïnvesteerd in mijn persoonlijke en zakelijke groei. Ik heb trainingen gevolgd bij Tony Robbins, Nisandeh Neta en Abraham Hicks. Daarnaast werk ik al jaren met een high end coach. Zakelijke groei is alleen mogelijk als je werkt aan je persoonlijke geluk. Onzekerheid en stress zijn killing voor je geluk en voor de ontwikkeling van je business.

Behalve dat ik heel veel investeerde in deze trainingen en coaching, investeerde ik ook in mijzelf. En nog steeds. Ik neem iedere dag de tijd om mij de lessen helemaal eigen te maken. Zo ontstaan er parels van lessen. Die geef ik graag aan je door tijdens de Masterclass Succes met je Bedrijf op 12 juni.

In deze training vertel ik je mijn verhaal. Ik vertel je dat mijn grootse pijnen mijn belangrijkste momenten van groei zijn geweest. Je leert de stappen die nodig zijn om je bedrijf op poten te zetten en de allerleukste klanten te krijgen. Je leert hoe je een mooie omzet te maakt en een goedgevulde bankrekening creëert. Ik vertel je welke stappen ik nog altijd zet om dagelijks te groeien. Persoonlijk en zakelijk.

Je kan je hier opgeven: Masterclass Succes met je Bedrijf

Ik kijk er enorm naar uit je reactie te lezen en je te ontmoeten op mijn training op 12 juni!

Make it a HAPPY day!
Marielle

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *