Zichtbaarheid online: 3 tips

6 reacties

“Ik moet meer zichtbaar zijn” zeggen mijn klanten vaak. Het klopt, de meeste ondernemers zijn onzichtbaar. Zowel online als offline. Of je nu in een LinkedIngroep zit van 200 mensen of 200 Facebookvrienden hebt, je kan nog steeds heel onzichtbaar zijn. Aanwezig zijn online wil nog niet zeggen dat iemand je kan zien staan. Onzichtbaarheid helpt niet echt als je een succesvol bedrijf wil opbouwen. Want hoe wil je klanten krijgen, als je doelgroep je niet ziet staan?

Wat gaat er mis?

Veel ondernemers denken dat zichtbaar zijn te maken heeft met simpelweg blogs schrijven en berichten op Facebook en LinkedIn plaatsen. Ze gaan interessante quotes delen of Facebook Live doen. Ze vertellen aan hun klanten wat ze moeten doen. Maar zo werkt het niet.

Zichtbaar zijn als ondernemer gaat om jezelf zien. Wie ben jij, waarom doe je wat je doet, wat is je doel in het leven, wat wil je achterlaten als ondernemer? Dat is jezelf zien. Kijk ter inspiratie naar de TED-talk van Simon Sinek.

Alleen als jij jezelf ziet kan je echt zichtbaar worden voor de buitenwereld. Omdat je zichtbaar bent met je hart. Want anders zijn je berichten, quotes en video’s niet meer dan een lege huls en ziet niemand ze echt. Als je jezelf niet ziet, kan je ook niet zichtbaar worden voor anderen.

Zie jij jezelf?

Weet jij waarom jij doet wat je doet? Schrijf dit op. Dat is jouw eerste stap in zichtbaar worden. Als je jezelf ziet, is het heel eenvoudig zichtbaar te worden voor je doelgroep. Ik geef je 3 eenvoudige tips.

1. Deel berichten met foto’s van jezelf.

Deel berichten met foto’s van jezelf en kies hiervoor een mooi moment. Maak bijvoorbeeld een foto samen met je klanten, tijdens een training die je geeft of volgt. Laatst deelde ik de foto van mezelf tijdens de training die ik volgde bij Tony Robbins.

2. Deel waardevolle lessen.

Geef in je berichten altijd een waardevolle les mee aan je doelgroep. Een persoonlijke les van jezelf of van je klanten. Die hoeven niet altijd groots en meeslepend te zijn. Juist de kleine momenten omvatten vaak belangrijke lessen. Deel ze met je doelgroep en vraag of deze les herkenbaar is voor hen.

3. Vergroot je netwerk.

Door je doelgroep actief uit te nodigen om verder met jou kennis te maken vergroot jij je netwerk. Meld in je berichten dat die mogelijkheid er is en waar ze moeten zijn, willen ze met je kennis maken. Geef bijvoorbeeld de link van je website waar ze zich kunnen aanmelden voor een kennismaking met jou.

Hoe ga jij zichtbaar worden? Laat het me weten en laat een reactie achter hieronder in het reactieveld!

Meer leren over succesvol ondernemen?

Ben je op zoek naar het juiste stappenplan? Zoek je structuur en focus? Dan nodig ik je uit voor de training Succes met je Bedrijf.  Speciaal voor ondernemers die echt bereid zijn aan zichzelf en aan hun bedrijf te werken. Ondernemers die hierin tijd, geld en energie willen investeren.

Het wordt een supergave middag. Boordevol inzichten, helderheid en een boek vol notities waar je de komende maanden mee vooruit kan. De eerste aanmeldingen zijn al binnen en ik heb maar een beperkt aantal stoelen beschikbaar voor deze training Succes met je Bedrijf. Reserveer dus direct jouw stoel!

Ik kijk ernaar uit je te reactie te lezen en je te ontmoeten in september.

Make it a HAPPY day!
Marielle

Heb je geleerd van deze tips? Deel ze met anderen op jouw social media met de knoppen hieronder.

6 Reacties

  1. katrien

    Ik gebruik alle drie de punten. Vind het “spel” steeds bijzonderder worden. Hoe meer je om jezelf geeft, hoe meer je weet wat je je klant wil geven, hoe meer resultaat. En deze drie punten zijn de kaarten in het spel.

    Antwoord
    • Marielle van der Vlies

      Zo is het ook, Katrien. Het één bestaat niet zonder het ander.
      Liefs Marielle

      Antwoord
  2. Anneke

    Voor mij is het de combinatie van deze 3. En bij het netwerken denk ik niet alleen aan online netwerken, maar ook aan de persoonlijke contacten en gesprekken.

    Antwoord
    • Marielle van der Vlies

      Heel waar, Anneke, de combinatie is zichtbaarder dan elk van de dingen apart. Wat ga jij doen om nog meer zichtbaar te zijn dan je nu bent?
      Liefs Marielle.

      Antwoord
  3. Hugo

    I believe….prachtig om daar ook mee te beginnen! Want door het op te schrijven voelt dat opeens sterk, en bewust in mijn binnenste. En dan is dat item van zichtbaar ‘moeten’ zijn ook niet zo’n item meer: graag deel ik mijn geloof, mijn waarom ik doe wat ik doe, dát geeft een verbindende kracht met mijn klant!
    Ik geloof namelijk dat wanneer de medewerker (in de fabriek) zich gelukkig voelt hij/zij optimaal presteert voor zijn/haar leidinggevende. Maar dat geldt net zo goed voor de leidinggevende, voor de directeur….voor mijzef!!!
    Be happy in the factory!

    Antwoord
    • Marielle van der Vlies

      Precies, Hugo. Als jij gelooft waar je voor staat, wordt dat ook zichtbaar voor anderen.
      Liefs Marielle

      Antwoord

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *