Ben jij coach? Jammer, want dat leidt tot niets. Als ik aan de deelnemers van mijn trainingen vraag wat ze precies doen krijg ik vaak standaardantwoorden. Ik ben coach, webbouwer, kunstenaar, grafisch ontwerper of de ergste: zzp’er.

Dat is het slechtst denkbare antwoord.

Met dit antwoord raakt het gesprek al bij de eerste zin het dieptepunt. Het is standaard en je laat niets van jezelf zien. De ander kan niet anders dan knikken. Einde gesprek. Dat wil je niet als ondernemer, want je moet juist in gesprek komen met je doelgroep. Daarom moet je ervoor zorgen dat je je doelgroep nieuwsgierig maakt, zodat ze graag meer van je willen weten.

Nodig ze uit tot gesprek.

Nodig je doelgroep uit verder met je in gesprek te gaan door een geweldige persoonlijke pitch. Dat geldt zowel voor online als voor offline contacten. Ik geef je hier de 4 stappen die je daarvoor moet zetten.

Stap 1: Wie ben je?

Vertel eerst wie je bent. Geef gewoon je naam: “Mijn naam is …”

Stap 2: Wat wil je doen?

Het gaat niet om jouw vak, maar het gaat om wat je voor je doelgroep doet. En dat is altijd een vorm van helpen: helpen, bijdragen, bouwen of inspireren.

Stap 3: Voor wie doe je dat?

Noem vervolgens je doelgroep.

Stap 4: Wat is het voordeel?

Hoe verandert je doelgroep door wat jij doet voor hen? Wat wordt er beter in hun leven? Wat is het voordeel voor hén?

Voorbeelden.

Ik geef je een paar voorbeelden:

  • Mijn naam is Marielle van der Vlies en ik help ondernemers aan succes met hun bedrijf.
  • Mijn naam is Caroline van Wijk en ik help adviesbureaus aan effectieve websites.
  • Mijn naam is Katrien Verheye en ik help vrouwen aan een stralende huid.

Nodig uit tot een gesprek.

Hiermee heb je nog lang niet compleet verteld wat je allemaal doet en kan, maar het nodigt uit tot een gesprek. Bovendien inspireert het je gesprekspartner om zelf op zoek te gaan naar antwoorden op deze vragen.

Nu ben ik natuurlijk benieuwd: wat is jouw persoonlijke pitch? Deel die met mij hieronder in het reactieveld. Ik ben heel nieuwsgierig!

Webinar Succes met je Bedrijf.

Binnenkort geef ik voor de laatste keer dit seizoen mijn supergave webinar Succes met je Bedrijf.

Waarom is het supergaaf? Omdat ik je leer welke stappen je moet zetten om je doelen te bereiken. Beter nog: je dromen waar te maken. Het zijn eenvoudige stappen, maar die vragen van jou wel tijd, aandacht en energie om ze in de praktijk te brengen. Daarom is dit webinar alleen voor ambitieuze types zoals jij.

Meld je direct aan voor het Webinar Succes met je Bedrijf.

Ik kijk ernaar uit je reactie te lezen en je terug te zien op mijn webinar!

Make it a HAPPY day!
Marielle

Ontdek 6 Manieren Om Met Gemak Meer Klanten Te Krijgen

Praktisch handboek voor Startende Ondernemers. 

Je hebt het ebook succesvol aangevraagd!