De 5 + 1 pagina’s die niet op je website mogen ontbreken.

0 Reacties

Waarvoor heb jij een website? Het moet je werk als ondernemer gemakkelijker maken. Dat betekent dat je website klanten moet opleveren. Maar van de honderden websites die ik de afgelopen weken heb onderzocht is er slechts een enkele die jou ondersteunt als ondernemer.

Welke fouten zie ik het meest?

De websites die ik onderzocht, waren van de deelnemers van mijn online training Krijg Klanten met je Website. Ik zag een aantal gemeenschappelijke fouten:

  • Ze gingen altijd over de ondernemer zelf. Maar de persoonlijke, professionele profielfoto ontbrak.
  • Niemand durfde een echte doelgroep aan te spreken.
  • Het was onduidelijk wat die ondernemer voor de webbezoeker kan doen.
  • Ik kon geen e-book downloaden, al kon ik me wel voor enkele nieuwsbrieven inschrijven.
  • Er werd veel verkocht voor te lage prijzen, maar niets aangeboden in de vorm van waardevolle blogartikelen of een gratis kennismaking.
  • De websites hadden geen ondersteunende aanbevelingen van klanten.

Je wil dat je website klanten oplevert.

Deze websites leveren geen klanten op, want bezoekers gaan direct weer weg en komen nooit meer terug. Als ze al op die websites komen. Dan heb je dus een website waar nooit iemand komt. Hoe zonde is dat. Kort door de bocht kunnen al deze websites linea recta in de prullenbak. En dat is zonde van alle tijd en aandacht die de ondernemers erin hebben gestoken.

Op mijn online training Krijg Klanten met je Website leer je hoe je bezoekers op je website krijgt, hoe ze er blijven en hoe je zorgt dat ze van je kopen. Geef je hieronder direct op.

Maar hoe dan wel?

Als je wil weten hoe het wel moet, kijk dan eens goed op mijn website. Doe dat precies na. Want mijn website levert wel iedere dag nieuwe klanten op. Dat wil jij toch ook? Ik hoor ook veel mensen roepen dat ze een mooie website willen en dat ze teksten willen die bij hen passen. Maar dat wil je eigenlijk niet echt. Want je wil een website die klanten oplevert. En die moet vooral bij de wensen van je klanten passen en niet bij je eigen wensen.

Op mijn website staan 5 + 1 pagina’s die op geen enkele website mogen ontbreken:

  1. Homepagina
  2. E-book
  3. Salespagina
  4. Blog
  5. Over mij pagina
  6. Aanbevelingen

Homepagina

De homepagina is doorgaans de eerste pagina van je website waar je bezoekers komen. Je spreekt je doelgroep direct aan: ‘ben jij die startende ondernemer?’, ‘ben jij die moeder met puberende dochters?’, ‘ben jij die single man?’ Spreek hen daarna aan op het grootste probleem dat ze voelen. Dus vraag naar klanten die maar niet komen, dochters die zich misdragen, vrouwen die maar niet in beeld komen.
Bied hen vervolgens je hulp aan en vertel wat de impact daarvan is: meer rust, meer omzet, meer vertrouwen in zichzelf als moeder, die droomvrouw die ze in hun armen sluiten.

Sluit je pagina af met een call to action en bied een cadeau aan: een e-book. Dit krijgen je bezoekers cadeau als ze hun naam en e-mailadres bij je achterlaten.

E-book

Je e-book is niet echt een pagina van je website, vandaar ‘+1’. Maar het is wel een onmisbaar element van je website. Je wil namelijk weten wie je bezoekers zijn. Die bezoekers geven je nooit zomaar hun naam en e-mailadres. Ook niet als je hen een regelmatige nieuwsbrief belooft.

Je bezoekers geven alleen hun naam en e-mailadres als jij hen iets geweldigs cadeau geeft, namelijk een e-book. In je e-book geef je je bezoeker waardevolle lessen en inzichten die hen helpen bij het oplossen van hun probleem.

Salespagina

Op je salespagina bied je iets aan, maar je verkoopt er niets. Je bezoekers gaan namelijk nog niets van je kopen. Ze moeten eerst nog ontdekken of jij hen wel kan helpen om hun probleem op te lossen. Dus je moet vertrouwen opbouwen. Daarvoor bied je een gratis kennismaking aan, in de vorm van een coaching, training, adviesgesprek of consult.

Pas als mensen op je gratis kennismaking zijn geweest, verkoop je hen een betaalde dienst of product.

Blog

Laat zien dat je de echte expert bent door je bezoekers wekelijks te voorzien van waardevolle lessen. Juist doordat jij hen wekelijks die lessen stuurt, gaan ze jou zien als expert. Hou de lessen simpel. Daardoor kan je bezoeker er werkelijk iets mee doen. De lessen die jij deelt op je blog zijn de tips die je bezoeker nodig heeft bij het oplossen van zijn probleem. Je hoeft niet speciaal lessen te delen. Je kan bijvoorbeeld een strategie delen, een methode of een geheim.

Ieder blogartikel is een nieuw cadeau aan de bezoeker van je website. Je blog is de reden dat je bezoeker keer op keer weer terugkomt op je website.

‘Over mij’ pagina

Je ‘over mij’pagina gaat vooral over je bezoekers en wat jij voor hen kan betekenen. Leef je in in je bezoekers; ze zijn echt niet geïnteresseerd in je cv. Je bezoekers willen weten hoe goed jij hen kan helpen en dat laat je zien op je ‘over mij’pagina. Positioneer jezelf als dé expert, zelfs al voel je je nog niet zo. Vertel waar jij je bezoekers bij helpt, waarom je dat doet, waarom jij de beste bent en wat het resultaat van je hulp is voor hen.

Zet er een professionele foto bij van jezelf. Kijk recht in de camera, glimlach en straal zelfvertrouwen uit.

Aanbevelingen

Je bezoeker heeft altijd bevestiging van anderen nodig. Jij kan wel zeggen dat jij de expert bent, maar als anderen dat bevestigen gelooft je bezoeker het pas echt. Dus vraag je beste klanten om een aanbeveling. Als je er niet om vraagt, krijg je het niet. Mensen denken daar gewoon niet aan. Dus vraag hoe geweldig je bent, wat de belangrijkste les is die ze van je geleerd hebben en hoeveel je voor hen betekent. Vraag toestemming om dit op je site te gebruiken en doe dit dan ook. De aanbevelingen die je op LinkedIn hebt gekregen kan je hier ook prima voor gebruiken.

Krijg jij klanten met je website?

Is je website klaar om je bezoekers te ontvangen? Welke van de bovenstaande pagina’s ga jij als eerste aanpassen? Ik ben benieuwd. Laat het weten hieronder in het reactieveld. Doe er ook meteen de url (het www-adres) van je website bij en ik geef je graag feedback.

Meld je dan meteen even aan voor mijn online training Krijg Klanten met je Website.

Make it a HAPPY day!
Marielle

PS. Deel mijn blog met je vrienden, zodat zij ook profijt hebben van mijn waardevolle lessen. Gebruik daarvoor onderstaande knoppen.

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *