Marketing: 7 tips voor je bedrijfsbasis

16 reacties

Heb je geen tijd voor marketing of heb je er een hekel aan? Stop dan maar met ondernemen. Want geen marketing betekent geen klanten. Marketing is noodzakelijk als je klanten wil krijgen. Heb je geen verstand van marketing, dan moet je het leren. En dat kan. Bij mij.

Marketing is klanten trekken.

Marketing is de mensen naar je toe trekken waarvan jij graag wil dat ze je klant worden. Zorg dat ze je leren kennen, dat ze je leuk vinden en dat ze je vertrouwen. Dan kan je met meer gemak en meer plezier je diensten of producten verkopen aan je doelgroep. Je bent als ondernemer behalve expert in je vakgebied dus ook marketeer.

Ik ben TOP-expert marketing geworden.

Ik vind marketing ongelofelijk leuk. Ik geniet dagelijks om ermee bezig te zijn. In de afgelopen jaren heb ik opleidingen gevolgd en de lessen daarvan geïmplementeerd in mijn eigen bedrijf. Daardoor ben ik TOP-expert geworden op het gebied van marketing. Deze lessen geef ik graag aan je door. In mijn webinar 7 Marketing Tips voor Instant Expert Status en hier op mijn blog.

7 Marketing Tips om je bedrijfsbasis op orde te brengen.

  1. Doe wat je passie is. Marketing is namelijk jarenlang heel enthousiast je kennis delen met je klant. Dat hou je alleen vol als je echt leuk vindt wat je doet.
  2. Werk alleen met klanten die jij leuk vindt. Zoek mensen op die je energie geven en waar je blij van wordt. Je wil namelijk dat ze voor lange tijd je klant zijn en dat kan alleen als je graag met je doelgroep werkt. Neem direct afscheid van zuigers, klagers en wanbetalers.
  3. Zorg dat je doelgroep ook werkelijk iets doet met wat ze van je leren. Begeleid je doelgroep hierin. Ze betalen niet voor niets geld aan jou. Hierdoor behaalt je klant het succes dat jij belooft. Dat geeft jou voldoening en je klant ook. Waardoor je klant jouw klant blijft.
  4. Blijf waarde leveren. Geven, geven, geven. In de vorm van je blog, e-books, video’s, webinars, updates en formats.
  5. Zorg dat je naam en e-mailadres van je doelgroep krijgt. Zodat je ze jouw waardevolle informatie en uitnodigingen kan blijven sturen. Daarvoor blijft de mail toch het krachtigste instrument.
  6. Geef je klanten alleen wat ze van je nodig hebben. Blijf hierom vragen. Wat is je probleem? Wat is nu je ambitie?
  7. Creëer verkoopmomenten. Zorg dat je zo vaak mogelijk in contact komt met je doelgroep. Zodat jij de gelegenheid hebt je producten en diensten te verkopen.

Het kost wat, maar daar krijg je ook wat voor.

Ik geef het direct toe. Marketing kost tijd, energie en doorzettingsvermogen. Maar als jij echt doet wat je passie is, kan je het opbrengen om er iedere dag mee bezig te zijn. Alleen dat levert je succes op en de voldoening die je dan voelt, is onvergelijkbaar.

Wat ga jij doen?

Wat ga jij nú doen om succes te krijgen met jouw bedrijf? Laat het weten in een reactie hieronder. Als dank voor je reactie krijg je een mooi cadeau: het complete e-book KIES je Doelgroep. Perfect te gebruiken als voorbereiding voor het webinar. Je ontvangt het in je mail zodra ik je reactie heb toegelaten.

Webinar 7 Marketing Tips voor Instant Expert Status.

Zet direct een volgende stap en meld je aan voor mijn webinar. In mijn webinar deel ik hét marketing stappenplan met jou. Dit plan kan je dagelijks toepassen en het levert je iedere maand weer nieuwe klanten op.

Klik hier om je aan te melden: https://succesmetjebedrijf.webinargeek.com/7-marketing-tips-voor-instant-expert-status

Ik kijk uit naar je reactie en ik hoop je gauw te ontmoeten op mijn training!

Make it a HAPPY day!
Marielle

PS. Deel mijn blog in je netwerk. Zo profiteren ook andere ondernemers van mijn waardevolle artikelen. Maak daarvoor gebruik van onderstaande knoppen

16 Reacties

  1. Anna

    Hoi Mariëlle,
    Wat ik NU ga doen? Ik ga mijzelf opnieuw buigen over mijn doelgroep zodat ik mijn bedrijf sterker vorm kan geven en mijn ideale klant kan aantrekken. Je E-book over het bepalen van mijn doelgroep is dan ook meer dan welkom!

    Antwoord
    • Marielle van der Vlies

      Mooi, Anna. Succes met het e-book!
      Liefs Marielle

      Antwoord
  2. Rebecca

    Hoi Marielle, goed en helder dit verhaal! Ik weet dat ik nog maar aan het begin sta. Maar ik ben trots op wat ik al gedaan en bereikt heb. Mijn aandacht wil ik nu graag leggen op punt 1. Mijn passie doen en er echt van genieten. Verder wil ik veel aandacht geven aan meer verkoop momenten. Zoals je omschrijft in punt 7. Daar kan ik wat mee. Dank je wel!

    Antwoord
    • Marielle van der Vlies

      Elke stap is er één, Rebecca, in actie komen en blijven, dat doe je goed. En genieten is ook heel belangrijk, inderdaad.
      Liefs Marielle

      Antwoord
  3. Veron Goemans

    Dank voor je lijstje Mariëlle. Het drukt mij weer met mijn neus op het verschil tussen weten en toepassen.

    Er staan geen nieuwe dingen voor mij in maar omdat ik punt 4 niet consequent doe, komen de andere onderdelen ook niet uit de verf.

    Punt 7 is trouwens ook nog een dingetje, nou ja, zeg maar ding!

    Antwoord
    • Marielle van der Vlies

      Goed dat je weet wat je nu kunt doen, Veron. Nu doen, hè?
      liefs Marielle

      Antwoord
  4. Joycet Reinders

    Op weg een echte marketeer te worden. je tips dalen steeds meer in. Top bezig Mariëlle

    Antwoord
    • Marielle van der Vlies

      Mooi Joyce, fijn dat het zo voor je werkt, en wat ga NU doen met jouw marketing?

      Liefs, Marielle

      Antwoord
  5. Saskia Steur

    Gave lijst met tips, Marielle. Ik doe alles al, ben er ook helemaal van overtuigd dat marketing een hoofdactiviteit in mijn bedrijf is. Puntje zes kan nog verbeterd worden, dus daar gaat in september mijn focus naar uit. Dankjewe!

    Antwoord
  6. Agnes

    Hoi Mariëlle,

    Weer een leuk en leerzaam verhaal. Word nu weer met de neus op de feiten gedrukt dat ik met marketing bezig moet…

    Joh, hou je vast: ik krijg een stagiaire! Twee dagen per week tot 1 januari. En ik heb een vergunning voor 4 jaar en dat kan telkens verlengd worden. Dus als het goed bevalt zal ik telkens een stagiaire hebben. Vind je dat niet stoer? Ik vind het tegelijk doodeng. Moet ik leiding en sturing geven en de baas zijn. Maar ook denk dat ik dat het goed voor mijn zelfvertrouwen is dat ik dit kan en dat ook leer te geloven.

    Groetjes, Agnes

    Antwoord
    • Marielle van der Vlies

      Dat is inderdaad heel stoer Agnes! En heel goed van je en heel leerzaam voor jou! Leiding en sturing geven inderdaad, zodat je stagiaire heel goed wordt en veel van jou leert. Zolang jij het goede voorbeeld geeft en duidelijk bent, kan er niks mis gaan volgens mij.

      Veel succes!

      Antwoord
  7. Jeannette Kommer

    Dank je Marielle voor je wervelende blog!
    Ik ben begonnen met mijn blog. Er komen reacties maar een paar zijn anoniem. Wel leuke reacties maar zonder naam helaas. Kan ik er beter bij vermelden dat een naam verplicht is? Ik vind dat wel zo fijn.
    En… een reactie op een blog is nog geen aanmelding voor je nieuwsbrief toch? Dat is vrijblijvend dacht ik niet? Even wat dingen uit elkaar trekken 🙂

    Antwoord
    • Marielle van der Vlies

      Ik zou inderdaad er altijd naar streven dat mensen hun naam achterlaten bij een reactie. Maar niet iedereen wil dat. En het klopt, een reactie op je blog is geen aanmelding voor je nieuwsbrief.

      Ik vind het trouwens wel heel goed Jeannette dat je begonnen bent met je blog. Want dat is een onmisbare manier om je fans gelukkig te maken!

      Antwoord
  8. Mé

    Hallo Marielle,

    Voor mij is je opmerking of ik mijn passie wel doe een interessante.
    Ik ga daar eens even over nadenken..

    Bedankt weer!
    Groet, Mé

    Antwoord
  9. Annemieke

    Marielle, bedankt voor je boost! Ik kreeg gisteren kritiek op mijn blog: te veel common sense. Ik merk wel dat ik hier wat mee moet, want ik heb zo veel in huis op mijn vakgebied, maar dat wordt meestal pas helder als je echt met de klant aan de slag gaat. Dus in de communicatie. In een blog vind ik dit lastig om te laten zien. Ik ga nu ouders vragen om anekdotes in te sturen van door hun lastige opvoedingsproblemen en aan de hand daarvan een blog te maken. Misschien ook wel een tip voor anderen die willen bloggen. Maar dan op het eigen vakgebied. Wat vind jij hiervan?

    Antwoord
    • Marielle van der Vlies

      Te veel common sense? Hmm, ik geloof dat ik het daar niet zo mee eens ben. Ik vind je blog heel goed en boordevol handige tips. Hoe je blog overkomt is afhankelijk van je doelgroep. Voor de een is een tip heel waardevol daar waar het voor de ander een open deur is. De onderwerpen die je op je blog behandeld moeten aansluiten bij het niveau van je klant. Waarbij jij over het algemeen 10 jaar verder bent dan je klant. Dus van wie kwam de feedback? Iemand uit je doelgroep? Jij bepaalt vervolgens wat je hiermee doet he? En lezers krijgen en mensen die ook nog reageren op je blog kost heel erg veel tijd en aandacht en energie. Ook belangrijk om dat in het achterhoofd te houden.

      Antwoord

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *