Bezoekers op je website leveren klanten op. Ook Bol.com of Zalando.nl hebben zonder bezoekers op hun websites geen klanten. Zonder klanten heeft je bedrijf geen bestaansrecht. Jij stopt je ziel en zaligheid in je website en werkt maanden aan de creatie van een geweldige presentatie. Dan wil je dat er ook bezoekers komen die van je kopen.

Maar bezoekers komen niet vanzelf naar je website. Je moet al je verleidingstrucs uit de kast halen om ervoor te zorgen dat ze ook werkelijk de stap zetten om je website te bezoeken.

Heb jij geen bezoekers op je website? Dan is het tijd voor deze 3 slimme verleidingstrucs: wees aanwezig, wees jezelf en wees aardig.

Wees aanwezig

Wees overal aanwezig, waar maar mogelijk. Op Facebook, LinkedIn, je blog, in de reacties, in de mail van je bezoekers en je fans. Post interessante artikelen, quotes, waardevolle tips, geheimen en strategieën. Vertel over jezelf en laat je klanten over jou vertellen. En vergeet niet de link naar je website erbij te vermelden!

Maak van de artikelen die je schrijft ook video’s en audio’s en deel die via dezelfde kanalen. Wat je schrijft of zegt hoeft niet uniek te zijn, als je er maar voor zorgt dat je doelgroep het onder ogen krijgt en het leest. Je herhaalt je content dus. Herhaling is de kracht van de boodschap. En voor jou is het ook makkelijk als je niet steeds unieke content hoeft te verzinnen.

Hoe meer jij aanwezig bent in het leven van je potentiële websitebezoeker, hoe sneller ze op je website komen. Je wordt zichtbaar en je doelgroep gaat je zien als de expert. Dus zorg voor dagelijkse posts op hun favoriete socialmediakanalen en varieer in de manier van aanbieden.

Wees jezelf

Je doelgroep bezoekt je website omdat ze jou leuk vinden en meer van jou willen leren. Ze komen dus voor jou. Niet voor je producten of je diensten. Nee, helemaal voor jou. Zorg dus dat je aanwezig bent met een mooie foto van jezelf. Laat jezelf zien op je website, zodat je bezoekers je beter leren kennen.

Raak je lezers persoonlijk door jezelf te zijn en je verhaal te vertellen op al die kanalen die ik hiervoor noemde. Door je verhaal te vertellen ontstaat er een band met je lezer. Hierdoor voelt je lezer zich ge-grepen en be-grepen. Vertel bijvoorbeeld dat je je tekst kwijt was tijdens je training, wat je ervaringen waren tijdens het shoppen of waar je zelf tegenaan bent gelopen bij het onderzoeken van websites van je doelgroep.

Doe je ook niet anders voor omdat je denkt dat dat zo hoort en gebruik geen ‘wij’ als je eigenlijk alleen werkt.

Wees aardig

Wees simpelweg aardig en behulpzaam. Niemand wil verleid worden door zure en ongelukkige types. Mensen vinden je aardig:

  • wanneer je jezelf open en kwetsbaar opstelt.
  • wanneer je ze helpt met concrete tips en je kennis deelt.
  • wanneer je aardig over anderen spreekt, zowel klanten als andere bedrijven.
  • wanneer je op een positieve en optimistische toon schrijft.

Als jij sympathiek overkomt bij je potentiële bezoekers, weet ik 100% zeker dat ze bereid zijn een kijkje op je fantastische website te nemen.

Hoe verleid jij je potentiële bezoekers? Vertel erover hieronder in het reactieveld.

Meer tips voor veel bezoekers op je website? Meld je dan direct aan voor mijn online training Krijg Klanten met je Website. In deze training leer je hoe de bezoekers van je website je betalende klanten worden.

Ik kijk ernaar uit je reactie te lezen op mijn blog en je terug te zien op de online training Krijg Klanten met je Website.

Make it a HAPPY day!

Marielle

Heb je wat geleerd van deze tips? Deel ze met anderen op jouw social media met de knoppen hieronder.

Ontdek 6 Manieren Om Met Gemak Meer Klanten Te Krijgen

Praktisch handboek voor Startende Ondernemers. 

Ik geef toestemming voor:

Je hebt het ebook succesvol aangevraagd!