Hoe krijg je opvallend veel bezoekers op je website? 3 trucs

13 reacties

Bezoekers op je websites leveren klanten op. Ook Bol.com of Zalando.nl hebben zonder bezoekers op hun websites geen klanten. Zonder klanten heeft je bedrijf geen bestaansrecht. En als jij je ziel en zaligheid in je website hebt gestopt en maanden hebt gewerkt aan het creëren van iets geweldigs, wil je dat er ook bezoekers komen die van je kopen.

Helaas komen je bezoekers niet vanzelf naar je website. Je moet ze verleiden en al je verleidingstrucs uit de kast halen om ervoor te zorgen dat ze ook werkelijk de stap zetten om je website te bezoeken.

Heb jij geen bezoekers op jouw website? Dan is het tijd voor deze slimme verleidingstrucs:

Wees aanwezig

Wees overal aanwezig, waar maar mogelijk. Op Facebook, LinkedIn, je blog, in de reacties, in de mail van bezoekers en van je fans. Post interessante artikelen, quotes, waardevolle tips, geheimen en strategieën. Vertel over jezelf en laat je klanten over jou vertellen. En vergeet niet de link naar je website erbij te vermelden! Spreek je artikelen in op video en audio en deel dat via dezelfde kanalen. Hoe meer jij aanwezig bent in het leven van je potentiële websitebezoeker, hoe sneller ze op je website komen. Dus zorg voor dagelijkse posts op hun favoriete socialmediakanalen en varieer in de manier van aanbieden.

Wees jezelf

Raak je lezers door jezelf te zijn en je verhaal te vertellen op al die kanalen die ik noemde. Door je verhaal te vertellen ontstaat er een connectie met je lezer. Hierdoor voelt je lezer zich ge-grepen en be-grepen. Vertel bijvoorbeeld dat je je tekst kwijt was tijdens je training, wat je ervaringen waren tijdens het shoppen of waar je zelf tegenaan bent gelopen bij het onderzoeken van websites van je doelgroep. Ga je ook niet anders voordoen omdat je denkt dat dat zo hoort en gebruik geen ‘wij’ als je eigenlijk alleen werkt.

Wees aardig

Wees simpelweg aardig en behulpzaam. Niemand wil verleid worden door zure en ongelukkige types. Mensen vinden je aardig

  • Wanneer je jezelf kwetsbaar durft op te stellen en niet doet of je de wijsheid in pacht hebt.
  • Wanneer je ze helpt met concrete tips.
  • Wanneer je aardig over anderen spreekt, zowel klanten als andere bedrijven.
  • Wanneer je op een positieve en optimistische toon schrijft.

Wanneer jij sympathiek overkomt bij je potentiële bezoekers, weet ik 100% zeker dat ze bereid zijn een kijkje op je fantastische website te nemen.

Hoe verleid jij je potentiële bezoeker? Vertel erover hieronder in het reactieveld.

Meer tips voor veel bezoekers op je website?

Make it a HAPPY day!

Marielle

Heb je geleerd van deze tips? Deel ze met anderen op jouw social media met de knoppen hieronder.

13 Reacties

  1. katrien

    Zo herkenbaar. Soms zou je niet zo aardig willen zijn maar dan ga je in een oeverloze discussie belanden. Dat had ik vandaag nog maar het is niet zozeer die persoon die het leest maar ook een heleboel andere mensen. Dus ik heb het ingeslikt en ben heel behulpzaam gebleven en bemoedigend. Dat voelde achteraf echt heerlijk dat mij dat was gelukt.

    Antwoord
  2. Evelyne

    Ik verleid ook mijn klanten door ze te helpen. Niet (meer) door dingen voor ze op te lossen, maar te laten zien hoe ze dingen zelf kunnen oplossen.

    Antwoord
    • Marielle van der Vlies

      Empowerment is ook verleidelijk. Zeker als je laat zien hoe jij het zelf doet. Waardevolle aanvulling, dankjewel.
      Liefs Marielle

      Antwoord
  3. Anja

    Hi Mariëlle,

    We beginnen nog maar net, dus zelf heb ik daar nog geen ervaring mee. Maar we gaan jouw tips zéker toepassen! In mijn blog van deze week heb ik een eigen ervaring gedeeld, dus ik ben heel benieuwd naar de respons!
    Ik ben het met Sandra eens dat een ‘verhaal’ veel lekkerder leest dan alleen praktische tips.

    Antwoord
    • Marielle van der Vlies

      Super dat je gestart bent, Anja. En heel cool dat je vanuit je eigen ervaring blogt. Samen met die praktische tips verleid je zo jouw bezoekers.

      Antwoord
  4. Elsje

    Naast mijn kennis over mijn onderwerp laat ik mijn lezers zoveel mogelijk kennis maken met wat ze zelf al hebben een stimuleer ze om zich daar bewust van te worden. Zo maak ik het laagdrempelig en logisch.

    Antwoord
    • Marielle van der Vlies

      Mooi, hoe je zo verbinding maakt met je klanten, Elsje. Doe je dat ook buiten je blog?
      Liefs Marielle

      Antwoord
  5. Anneke

    Hallo Marielle,

    ik reageer heel attent en mijn hulp gaat vaak nog wat verder dan ze van mij verwachten. Verder ben ik veel aanwezig op Internet en neem ik nu af en toe filmpjes op om via Facebook te delen.

    Antwoord
    • Marielle van der Vlies

      Ja, Anneke, attent zijn en meer geven dan verwacht, dat is verleidelijk voor je klanten.
      Liefs Marielle

      Antwoord
  6. Saskia

    Fijn om te lezen, Marielle! Ik verleid mijn lezer ook door begripvol te laten merken dat ik zo goed snap waar mijn lezers mee zitten. En ze precies daarmee wil en kan helpen. xx

    Antwoord
    • Marielle van der Vlies

      Dat werkt altijd, laten zien dat je de problemen kent van je klanten.
      Liefs Marielle.

      Antwoord
  7. Sandra

    Het klopt dat als ik een persoonlijk verhaal vertel, al is er maar een verre link met wat ik doe, ik daar veel meer reacties op krijg dan dat ik de ‘zoveelste’ (in mijn ogen) wekelijkse blog schrijf over het ‘verplichte onderwerp’ waarover mijn site gaat.

    Antwoord
    • Marielle van der Vlies

      Ja, hè, Sandra. Wees jezelf, want daar trek je altijd de meeste bezoekers en reacties mee.
      Liefs Marielle

      Antwoord

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *