sb_et_cpt_li_post_layout Hoe ga je om met Facebook? - Succes met je Bedrijf

Hoe ga je om met Facebook?

Doelgroep, Implementatie, marketing | 1 reactie

Hoe meer berichten op Facebook, hoe zichtbaarder, toch?
Ik weet dat veel businesscoaches je vertellen dat je aanwezig moet zijn op Facebook en vooral regelmatig berichten moet plaatsen. Want dat is wat je wil als ondernemer: zichtbaar zijn. Ik vertel je juist het tegenovergestelde. Ga gewoon eens even een tijdje stoppen met Facebook en zorg eerst dat je je business goed op de rit krijgt. Daarna komt Facebook pas.

Onvoldoende klanten

Zeker, Facebook is een prachtig socialmediakanaal, maar het kan ook al je tijd en energie opslurpen. Terwijl het je onvoldoende klanten oplevert. Want eigenlijk slinger je met Facebook in het wilde weg berichten de ruimte in, in de hoop dat iemand het ziet. Je moet heel veel geluk hebben als het iemand bereikt die er ook werkelijk wat mee doet.

Ik geloof dat Facebook je heel goed kan ondersteunen in de groei van je bedrijf  en kan helpen om een continue stroom klanten te creëren. Ook veel van mijn klanten komen via Facebook en toch plaats ik zelden berichten. Facebook is voor mij niet meer dan een ondersteunde tool in mijn marketingstrategie.

Van waarde zijn

De focus van je marketing moet liggen op het creëren van waarde voor je klant. Streef ernaar dat je klant met jouw hulp werkelijk stappen zet en mooie resultaten bereikt. Geef daar je tijd en energie aan. Dat is ook vervullend, want hoe fijn is het als jij je klanten mooie resultaten ziet behalen? Dat geeft energie, het geeft jou en je klant vleugels.

Facebook is ondersteunend aan deze strategie om van waarde te zijn. Dus gebruik Facebook om je ideale klant attent te maken op jouw waarde.  Het is daarmee uplifting voor jouw klant en voor jou.

Wie wil je bereiken op Facebook?

Weet wie je ideale klant is. Door wie wil je gezien worden? Het is gewoon zonde van jouw tijd en energie om je berichten in het wilde weg op Facebook te slingeren. Je berichten hebben veel meer effect als deze gezien worden door je ideale klant.

Hoe ziet je ideale klant er uit? Hoe leeft deze persoon? Wat zijn de uitdagingen waar deze persoon mee geconfronteerd wordt? Ga je daar eerst eens in verdiepen.

Want als je dat weet, dan weet je ook op welke manier je jouw ideale klant aanspreekt en waar je klant op Facebook te vinden is.

Maak je website interessant

Op je website ga je vervolgens je ideale klant helpen deze uitdagingen het hoofd te bieden. Zorg dat er op je website voldoende interessants te vinden is voor hen. Zorg voor een mooie weggever, interessante blogartikelen en een aantrekkelijke uitnodiging.

Dus ga dat eerst eens op de rit zetten:

  • Een mooie weggever: schrijf een e-boek, maak een videoserie en geef een webinar.
  • Interessante blogs: ontwikkel iedere week weer waardevolle content die graag gelezen wordt door je ideale klant.
  • Aantrekkelijke uitnodiging: bied een kosteloze coaching, behandeling of training om kennis te maken met jou en met je werk.

Stevig fundament

Stop je tijd en energie in de ontwikkeling van deze zaken. Zorg dat het staat als een huis en dat de kwaliteit goed is. Als je dit goed op orde hebt, heb je een stevig fundament waar jij je business verder op kan bouwen.

Pas als dat het geval is, ga je de tijd en energie die daarmee vrij komt stoppen in Facebook. Gebruik Facebook dan om je ideale klant te attenderen op deze waardevolle informatie en om je klant naar je website te brengen. Vervolgens ontdekken ze op je website hoeveel je voor hen kan betekenen. Dat creëert vertrouwen in jou als ondernemer en dat zorgt er weer voor dat bezoekers je klanten worden. Pas dan is Facebook ondersteunend aan je marketingstrategie en de groei van je bedrijf.

Kom naar de masterclass

Heb je hulp nodig bij de groei van je bedrijf? Dan raad ik je aan naar de masterclass Succesvol Ondernemerschap te komen. Want daar leer je precies welke stappen je nodig hebt om deze groei te realiseren. Deze masterclass is bedoeld voor ondernemers die ambitieus zijn, te hard werken en te weinig resultaat halen met al dat werk. Ontdek hoe het anders kan, hoe het werk je energie geef en hoe je met meer gemak die klanten krijgt. Ik vertel je hoe ik het zelf doe, iedere dag weer.

Ik zie ernaar uit je te ontmoeten op mijn masterclass.

Hartelijke groet,
Marielle

Uiteraard behandel ik jouw persoonlijke gegevens vertrouwelijk.
Ik verwijs je hiervoor naar de Privacy Verklaring.

1 Reactie

  1. Kit

    Ik heb tot nu nog niet veel gedaan met Facebook. Althans ik plaats niet veel berichten erop. Maar nu mijn website, blogartikelen en een mooie weggever heb ontwikkeld met jouw hulp zie ik nu hoe fijn om nu gericht Facebook in te zetten. Met veel resultaat. Eerst keek niemand naar mijn berichten en nu rollen de aanmeldingen binnen omdat ik mijn ideale klant aanspreek. Mooie uitgelegd in dit blog. Dankjewel.

    Liefs Kit

    Antwoord

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Ontdek je Ideale Klant

Ontdek hoe je ideale klant je betalende klant wordt.
6 eenvoudige stappen