Heb jij al een website? En is die mooi?

Een geweldige website was het eerste wat ik wilde toen ik met mijn vorige bedrijf begon en zo ongeveer een idee had wat ik ging doen. Zonder website geen bedrijf, dacht ik en ik wilde graag een mooie website. Ik reserveerde hier een flinke pot spaargeld voor en ging op zoek naar een websitebouwer. Zijn inschatting was dat we een paar maanden nodig hadden om de hele handel in de lucht te krijgen. Dus ik ging aan de slag om alles aan te leveren en zes maanden later had ik werkelijk een prachtige website. Ik had hier zelf ook maanden aan gewerkt en heeeeel veel geld voor betaald. Ja, echt belachelijk veel. Ik kreeg er van alle kanten complimenten over, dus het was echt een geweldige site. Ik was er supertrots op. Eindelijk kon ik met mijn bedrijf beginnen.

Geen klanten

Ik had alleen één probleem. Deze website leverde mij geen enkele klant op; ik heb er werkelijk geen cent mee verdiend. Dat ding kostte me in feite al mijn geld, al mijn tijd en verschrikkelijk veel stress. Inmiddels weet ik ook waarom ik er geen klanten mee kreeg, want met deze website maakte ik werkelijk alle fouten die er te maken zijn met een website.

Het doel van je website is namelijk niet dat hij mooi is, maar dat hij je klanten oplevert. Je wil dat je jouw potentiële klanten naar jouw website toe trekt en dat zij op een gegeven moment betalende klanten worden. Inmiddels ben ik een paar jaar verder en weet ik heel goed hoe ik dat moet doen.

Omdat ik jou al die ellende die ik had met mijn eerste website wil besparen, verklap ik je hierbij mijn 5 grootste fouten, zodat jij ze niet hoeft te maken. Daarmee bespaar je een hoop geld, tijd en energie.

Je kan je ook direct opgeven voor de online training Krijg Klanten met je Website waarin ik je vertel hoe het wel moet.

Hier verklap ik je de 5 grootste fouten die je met je website kan maken.

Fout 1 – Pas als je een website hebt, kan je met je bedrijf beginnen.

Je denkt misschien dat een website de eerste stap van je bedrijf is en dat je pas met je bedrijf kan beginnen als je live kan met je website. Nu heb ik ontdekt dat je website zo ongeveer de laatste stap is van het ontwikkelen van je bedrijf. Want je moet namelijk eerst weten wie je doelgroep is, wat je doelgroep nodig heeft en wat je ze gaat aanbieden. Pas als je dit weet, kan je het allemaal op je website zetten. Maar als jij nu al weet wie je doelgroep is, kan je wel al beginnen met je website. Schrijf dan bijvoorbeeld een blog waarin je aan je doelgroep vraagt wat jij voor hen kan doen.

Fout 2 – Het moet er mooi uitzien.

Nee, je website hoeft er echt niet mooi uit te zien. Het maakt zelfs niet uit hoe je website eruit ziet. Het gaat namelijk niet om het uiterlijk van je website. Als jij veel tijd en geld besteedt aan de look & feel van je site, dan is dat echt zonde van die investering. Het gaat namelijk om de inhoud. Natuurlijk is het fijn als het er een beetje leuk uitziet, maar dat kan je ook bereiken met  een standaardthema, een mooie foto van jezelf en de kleuren te gebruiken die je leuk vindt.

Fout 3 – Je moet veel geld stoppen in je website.

Voor een paar honderd euro heb je een prachtige site. Kijk naar mijn site en gebruik hem maar als voorbeeld. Deze site levert klanten op, ziet er best leuk uit en heeft mij bijna niets gekost. In de aanschaf heb ik een kleine investering gedaan. Wat ik er nu nog aan uitgeef is jaarlijks enkele tientjes voor het onderhoud en de hosting.

Fout 4 – Het kost heel veel tijd om een website te maken.

Mijn eerste website heeft mij een halfjaar ontwikkelen gekost. En heel veel stress, omdat ik niet wist hoe het allemaal moest en geen flauw idee had van wat ik erop moest zetten. Toen ik eenmaal wist hoe ik een website moest maken, was mijn tweede website in een paar uur online. Het is zo supersimpel om een website te maken!

Maar besteed wel tijd en aandacht aan de ontwikkeling van je content; het schrijven van je pagina’s. Als je eenmaal weet wie je doelgroep is en wat zij nodig heeft, is ook dat niet moeilijk en relatief snel te maken.

Fout 5 – Je website vertelt over jou en je producten.

Nee, je website gaat niet over jou. Een website waarmee je kan verkopen gaat namelijk over je klanten, waar zij mee zitten, wat hun ambities zijn en waar jij ze mee kan helpen. Als je website uitsluitend over jou gaat, hoe geweldig jij bent en hoe geweldig jouw producten zijn, dan is het niet meer dan een digitale folder. Ook leuk, maar dat levert geen klanten op. Je website is ervoor om vertrouwen te creëren bij je potentiële klanten en hen inzicht te geven in wat jij voor ze kan doen. Dat doe je alleen maar door waarde te bieden en je klanten te helpen. Alleen dan is je website een heel waardevol marketingtool.

Levert jouw website klanten op?

In mijn online training Krijg Klanten met je Website vertel ik je hoe jij klanten krijgt met je website. De online training vindt plaats op 13 maart om 10 uur. Meld je direct aan.

Daarnaast ben ik heel benieuwd: wat is de grootste uitdaging die jij ervaart in het maken van je website? Deel dat hieronder in het reactieveld.  Geef me het adres van je website erbij en ik ga er meteen naar kijken. Natuurlijk reageer ik met mijn tips en verwerk ik die ook in mijn online training.

Ik kijk uit naar je reactie!

Make it a HAPPY day!
Marielle

Ontdek 6 Manieren Om Met Gemak Meer Klanten Te Krijgen

Praktisch handboek voor Startende Ondernemers. 

Ik geef toestemming voor:

Je hebt het ebook succesvol aangevraagd!