De 5 grootste fouten die je kan maken met je website

49 reacties

Doet je website niet waarvoor je hem hebt gemaakt?
Neem hem dan eens kritisch onder de loep. Misschien maak je de fouten die ik ooit ook maakte, waardoor ik een heel mooie en dure website had waarop ik alleen maar verlies leed. 

Samen met mijn collega’s Merijn Kegel en Ron Scheerder heb ik inmiddels meer dan 1000 succesvolle websites gebouwd. In het begin hebben we zelf fouten gemaakt en we hebben veel fouten bij onze klanten gezien. Fouten die veel geld, tijd en energie kosten. Het is zonde als jij ze ook maakt, terwijl wij weten hoe je die fouten voorkomt. 

Ik verklap je de 5 grootste fouten. Gebruik die kennis om je website aan te passen en maak er een website van die wel bezoekers oplevert, waar klanten uit voort komen en waar jij winst mee maakt. 

Fout 1 – Je website vertelt over jou en je producten

Nee, je website gaat niet over jou. Je website gaan over je klanten. Wat zijn de urgente vragen van je klant, wat zijn de problemen waar ze mee worstelen, welke zaken willen ze graag anders in hun leven? Op je website geef je jouw klanten daarover tips, adviezen en aanbiedingen om hun diepste verlangens vorm te geven en werkelijk te realiseren. 

Natuurlijk kan je vertellen hoe geweldig je bent, wat jouw pad is geweest en welke aantrekkelijke diensten je hebt. Dat is belangrijk, zeker. Maar het levert je geen klanten op. Je bezoeker komt op je website met vragen. Dan hebben ze gewoon niet zo’n behoefte aan jouw verhaal. Dan willen ze hun eigen verhaal lezen en graag door jou geholpen worden. 

Zet daarom blogartikelen op je website en geef interessante tips. Je kan trouwens wel aanbevelingen van klanten op je website zetten. Laat je klant vertellen hoe leuk en goed je bent (en vertel het dus niet zelf). 

Fout 2 – Een website maken voor iedereen

Kies en word gekozen. Als jij een website maakt voor alleen je ideale klanten, is dat veel makkelijker voor jou en veel aantrekkelijker voor je bezoeker. Maak dus een website alleen voor je ideale klanten en spreek ze persoonlijk aan. Dan voelen je bezoekers zich echt aangesproken als ze je teksten lezen. 

Je bezoekers bepalen in enkele secondes of je website aantrekkelijk is of niet. Vinden ze hem onaantrekkelijk, dan surfen ze onmiddellijk weg en gaan ze naar een volgende website.

Wanneer je een website maakt alleen voor je ideale klanten en antwoord geeft op hun specifieke vragen, vinden ze het aantrekkelijk en blijven ze. Omdat je dan echte waarde biedt. 

Je website is ervoor om vertrouwen te creëren bij je potentiële klanten en hen inzicht te geven in wat je voor ze kan doen. Dat doe je alleen maar door waarde te bieden en je klanten te helpen. En dan is je website een heel waardevol marketingtool.

Fout 3 – Er ontbreekt een weggever

Een weggever is een onmisbaar element van je website. Bijvoorbeeld een e-boek, een video, een audio of iets anders wat waardevolle content bevat. Iets wat je bezoekers graag willen hebben, omdat het antwoord geeft op urgente problemen waar ze mee worstelen. Wanneer jij een weggever op je website zet, bouw je daarmee een lijst van potentiële klanten. 

Deze weggever zet je op een duidelijk zichtbare plek. Of nog beter: op meer plekken, zodat je bezoekers hem niet over het hoofd kunnen zien. 

Mijn ervaring is dat je een weggever snel en goed kan maken met een waardevol resultaat voor je bezoekers, terwijl het proces van het maken een heel waardevol proces is voor jou als ondernemer. 

Meer hierover tijdens de online training Maak Winst met je Website. Daarin sta ik uitgebreid stil bij de weggever, waarom die onmisbaar is en hoe je hem maakt. 

Fout 4 – Je bent onzichtbaar en onaantrekkelijk

Mensen doen zaken met mensen. Je bezoekers willen graag weten wie je bent, ze willen je graag zien en naar jouw gezicht kijken. 

Hoe staat het met je over-mij-pagina? Positioneer je jezelf als een expert voor je ideale klanten? Kijk daar kritisch naar. Veel ondernemers hebben de neiging zich klein te maken en zich te verstoppen. Zet ook een goede foto van jezelf op je over-mij-pagina. 

Je bezoekers hoeven verder je hele geschiedenis niet te lezen, ze willen je hulp. Vertel waar je goed in bent en waarom je dat zo goed kan. 

Fout 5 – Het mooi willen maken

Toen ik lang geleden mijn eerste website kocht en er nog geen verstand van had, was ik vooral bezig met het mooi maken van mijn website. Het moest er goed uitzien. Daarom gaf ik veel geld uit aan de grafische vormgeving en aan alles wat het mooi maakte. Ik wist toen nog niet dat je website niet per se heel mooi hoeft te zijn, maar vooral heel functioneel. Je website moet doen waarvoor die is: hij moet je klanten opleveren. Als dat werkt, kan je hem daarna mooi maken, dan heb je daar ook het geld voor. 

Focus dus op functionaliteit. Hou bijvoorbeeld de menu-indeling eenvoudig en zet er zo min mogelijk pagina’s in. Zet de weggever op je site, maak een koppeling met een e-mailmarketingsysteem en richt dat goed in. Schrijf waardevolle blogartikelen en verstuur ze naar de mensen op je e-maillijst. Dat zijn functionele zaken die bezoekers en klanten opleveren. 

Om je website functioneel mooi te maken kan je bijvoorbeeld een paar goede foto’s van jezelf op een belangrijke plek op je website zetten. Dan is het al gauw mooi en bijkomend effect is dat je bezoeker jou meteen ziet. Ook heel belangrijk voor de functionaliteit.

Levert jouw website winst op?

In de online training Maak Winst met je Website vertel ik je hoe jij klanten krijgt met je website en er winst mee maakt. 

Nu ben ik heel benieuwd wat de grootste uitdaging voor jou is bij het maken van je website. Deel dat hieronder in het reactieveld. Geef het adres van je website erbij en ik kijk er meteen naar. Natuurlijk reageer ik met mijn tips en verwerk ik die ook in mijn online training.

Ik kijk uit naar je reactie!

49 Reacties

  1. Barbara

    Ben ik blij dat jij mij al eerder behoed hebt voor deze fouten! Nu aan de slag met de website die werkt! Kan niet wachten op het resultaat.

    Liefs Barbara

    Antwoord
  2. Veron Goemans

    Mooi overzichtelijke blog Mariëlle!
    Ik moet mijn website nog steeds omzetten in het Phoenix systeem. Hij kan zeker verbeterd worden. Mijn grootste uitdaging is om voldoende verkeer naar mijn website te krijgen.
    Ik weet dat consequent bloggen daar zeker voor helpt, dus dat heb ik eindelijk serieus ter hand genomen. Maar….verkeer naar website blijft een uitdaging.

    Antwoord
    • Marielle van der Vlies

      Ja precies Veron, want het blog is juist zo’n prachtig middel om steeds weer mensen naar je site te trekken he? Het gaat om het geven, het delen van jouw kennis. Dat is waar je impact mee maakt, ook voor jezelf.

      Antwoord
  3. Marie-José

    Heerlijk Marielle dat ik die fouten niet (meer) hoef te maken ?

    Mijn nieuwe website is volgens jouw beproefde recept ontwikkeld én hij ziet er ook héél mooi uit! ???:

    http://www.jouwinnerlijkekracht.nu

    Liefs
    Marie-José

    Antwoord
    • Marielle van der Vlies

      Tadaaaa!! Ja, jouw website is inderaad heel mooi Marie-José 🙂
      Fijn dat je er zo blij mee bent!

      Antwoord
  4. Saskia

    Mooi en helder overzicht, Marielle, waar je jouw klanten goed mee kunt helpen!
    Saskia
    xx

    Antwoord
    • Marielle van der Vlies

      Precies Saskia 🙂
      xxx

      Antwoord
  5. Kit

    Ik doe al meer dan een half jaar mee met het Jaarprogramma bij jou Marielle en over een week gaat pas mijn website pas online. Met alles wat ik in dit voor traject geleerd kan het haast niet anders dat deze website klanten gaat opleveren. Mijn vorige site leverde echt niets op.

    Antwoord
    • Marielle van der Vlies

      Supergaaf Kit. Ik weet zeker dat jouw website klanten op gaat leveren Kit.
      Deel je de url hier tegen de tijd dat die live is?

      Antwoord
  6. Merel

    Hoi Marielle,

    Dank voor je tips. Heel herkenbaar. Ik heb in een dag mijn website geschreven inclusief een E-book. Ik heb namelijk bij jou de snelschrijftraining gedaan en dat werkt:)

    Ik merk alleen dat ik de volgende stap niet maak. ik upload de teksten niet. Loop vast, maak het niet af. Heel interessant:)

    Nog een tip?

    Thanks, Merel

    Antwoord
    • Marielle van der Vlies

      Mijn tips zou zijn om het gewoon af te maken. De teksten er op te zetten en je website live te zetten. Daarna kan je ‘m altijd nog verbeteren.

      Antwoord
  7. Jaap Boreel

    Hoi Marielle,
    Dank voor bovenstaande tips. Ik had al een tijdje domeinnamen gereserveerd en wilde al vast een soort van tijdelijke webpagina maken, met al vast wat info over mijn bedrijf. Daarom was ik zelf al aan het fröbelen geslagen en heb een eerste concept van website gemaakt met wordpress. Het resultaat is al vindbaar op http://boreelmedicalconsultancy.com
    Omdat ik dat zelf heb gedaan, heeft me dat nauwelijks iets gekost, behalve tijd en ergernis! Waar ik mee worstel, is mijn onhandigheid mbt wordpress. Ik wilde eigenlijk een paar simpele webpagina’s maken, met korte pakkende tekststukjes, maar ik loop een beetje vast met wordpress, gewoon omdat ik er niet achter kom hoe je bepaalde dingen moet doen. Dat is dan ook mijn grootste uitdaging, het zelf willen doen, maar niet precies weten hoe. Ik heb precies in mn hoofd hoe ik wil dat de site eruit gaat zien, maar t wil nog niet lukken. Vandaar dat de site eruit ziet als nu, omdat t eigenlijk nog een prototype is, met veel te lange tekststukken en daardoor niet uitnodigend om te lezen.
    Ik denk dat ik daarom binnenkort toch maar iemand ga vragen, die me qua gebruiksaanwijzing van wordpress op weg kan helpen, zodat ik zelf een goed begin kan maken. In mijn optiek hoeft ie ook niet direct perfect te zijn, je kan hem altijd nog aanpassen en verbeteren. Als ie maar wel informatief is, uitnodigend en tot nieuwe klanten kan leiden.
    In ieder geval zal ik jouw tips en adviezen meenemen in verder bouwen aan mijn website.
    Groet, Jaap Boreel

    Antwoord
    • Marielle van der Vlies

      Hi Jaap,

      Het gaat voor al om de tekst die er voor zorgt dat je bezoekers op je website blijven. De techniek zou ik altijd overlaten aan een expert, waarbij het wel handig is dat je zelf de basis kent van WordPress. Mijn samenwerkingspartners kunnen hierin ook veel voor je doen.

      Je beschrijft nu vooral wat je bedrijf doet. Maar zoals je inmiddels weet is dat niet interessant voor je bezoeker. Je bezoeker wilt weten wat jij voor hen kan betekenen. Waar jij in gelooft. Welke ervaringen jij aan hen mee wilt geven. Waarom jij de expert hierin bent. Wat jou visie is. Ga dat opschrijven en zet dat op deze pagina.

      Succes en hartelijke groet,
      Marielle

      Antwoord
  8. Anita van den Heuvel-Louwers

    Hallo Marielle
    Ik ben begonnen met mijn praktijk maar nog geen klanten, heb ook nog geen website en wil er dolgraag 1 hebben, als het kan toch professioneel, kan je me meer informatie geven over diegene die kan helpen ??
    Alvast bedankt
    Groetjes Anita

    Antwoord
  9. Marsha

    mijn website is afgelopen weekend online gegaan, ik heb nog niet veel reacties gekregen op Facebook wel veel likes ontvangen en er is een paar keer via Facebook naar mijn website doorgeklikt … Een gratis weggever heb ik dmv een eerste wandeling (van 30 minuten) die gratis is en het kennismakingsgesprek is ook gratis.

    Antwoord
  10. nance

    Beste,

    Ik heb sinds maart een website Online, echter heeft deze mij nog maar een paar klantjes bezorgd.
    Ik heb dan ook een firma aangesproken om mijn website
    te maken, blijkt dat ik hier met een oplichting te maken heb en zal in de toekomst voor het gerecht komen, Ten nadele van mij houd in dat ik 9000€ zal moeten betalen aan de firma. Dus ja deze site kost mij enorm veel geld voor niks. Er moet dringend iets aan gedaan worden kan u mij op weg helpen of iemand door. Alvast dikke merci!!

    Antwoord
  11. Marie-Claire van Poelje

    Goedemorgen Marielle,

    Leuk artikel over de website. Ik zelf heb er ook heel lang over nagedacht om een goede site te maken en nu zit ik te denken hoe ik mijn nieuwe dienst op mijn site kan promoten. Ik wil het nl. niet te druk maken met vele menu’s en vind het leuk om je reactie te horen. Fijne pinksterdagen.

    Antwoord
  12. Kaat

    Hoi!

    Als startend ondernemer komt er inderdaad erg veel op je af. Zoals die website en huisstijl, logo, … Ik merk dat ik erg moeilijk keuzes kan maken, mede omdat mijn doelgroep te breed is. Druk bezig met daarover na te denken en specifieker te gaan richten.
    Momenteel een tijdelijke website van 1 pagina, statisch en niet echt wat het moet zijn. Ik werk voornamelijk via facebook, maar mis daar ook vaak de interactie. Ik wil ook een blog gaan beginnen, maar wil er ook wel duidelijk een visie achter hebben, dus eerst die doelgroep bepalen. Tijd voor meer focus eerst en dan website hernieuwen. De tips zijn erg helder, dankje wel. Ik vind de tip dat je website niet om jou maar om je klanten moet draaien wel waardevol. Dat is een andere manier van denken. Ik merk zelf dat ik het soms onduidelijk vind wat het bedrijf dan net aanbied, maar het went wel.
    Ik had al teksten en opbouw voor de website, maar ik denk dat ik even opnieuw begin. Met frisse ideeën.
    Zelf heb ik ook absoluut geen verstand van technische dingen, dus sowieso uitbesteden. En ook dat is lastig.
    Wat is je visie op het hebben van een logo? Vind je dat belangrijk? Waarom wel/niet?

    Antwoord
    • Marielle van der Vlies

      Dag Kaat,

      dank je wel voor je reactie op mijn blog. De aller allereerste stap die je moet zetten voordat je uberhaupt met je website aan de slag gaat is je doelgroep bepalen. Zolang je dat nog niet hebt, kan je NOOIT een goede site maken. Dus dat is prio 1 voor jou. Daarna komt al het andere. En het mooie is, als je je doelgroep goed hebt bepaald, komt de rest vanzelf. Ik kan je helpen met het bepalen van je doelgroep, kom daarvoor naar mijn Implementatie Expertsessie. Helemaal gratis EN je hebt je doelgroep EN je weet wat je moet doen om ervoor te zorgen dat ze je klant worden. Dus.. DOEN!

      Antwoord
      • Kaat

        Hey Mireille,

        Ik kom graag naar een van jou sessies. Alleen werk ik op dinsdag. Ik vraag even na of ik een keer vrij kan krijgen.

        Heb ondertussen diverse doelgroepen omschreven. Nu nog eentje kiezen.
        Altijd lastig. Te veel ideeën.
        Dus hopelijk tot snel,

        Groetjes,

        Kaat

        Antwoord
    • Kamiel van Ingen

      Als ontwerper kan ik je zeggen dat het hebben van een logo erg belangrijk is. Het draagt enorm bij aan de herkenbaarheid van je bedrijf. Daarnaast kun je je eigen identiteit (waar sta ik voor, waarom doe ik wat ik doe, wie spreek ik aan, etc.) er beter mee uitdragen.

      Dat betekent wel dat je, zoals Marielle zegt, eerst je doelgroep helder moet hebben. Een ontwerper kan pas een goed logo voor jou ontwerpen als hij van je hoort wie je bent en wat je doet en welke doelgroep ermee moet worden aangesproken.

      Zelf gebruik ik altijd een korte vragenlijst voordat ik voor iemand een logo ga ontwerpen. Op die manier kan ik snel tot de kern doordringen. Enkele vragen uit die vragenlijst die jou ook heel erg kunnen helpen, zijn:
      – Wat maakt je bedrijf onderscheidend ten opzichte van andere bedrijven?
      – Hoe, en waar zie je jou en je bedrijf staan over 1 jaar? 5 jaar? 10 jaar?
      – Waarom ben je met dit bedrijf begonnen
      – Als je jouw bedrijf in 1 woord moest beschrijven, welk woord zou het zijn en waarom?

      Als je meer wilt weten ben je ook van harte welkom om mij te mailen of bellen. Zie daarvoor de contactinfo op desingo.nl

      Antwoord
  13. Manous Nelemans

    Hallo Marielle, wat een duidelijke taal. Fijn! Ikzelf zit wel in een branche, waarin”mooi” belangrijk is. Maar loop de laatste tijd wel tegen de recessie aan. En mijn website is verouderd. Het moet aangepast en geüpdatet. Vooral de foto’s.portfolio zijn/is erg belangrijk. Ik loop te mijn gebrek aan kennis om dit zelf te doen aan. Ben niet heel handig op de computer. Maar moet WEL zelf de fotograven benaderen en hen vragen om foto’s waar ik aan heb bijgedragen. Dat levert veel tijd en ook wel weerstand bij me op. Ik neem me NU ok voor, om dat voortaan meteen na de shoot te doen! Nu is het een berg waar ik tegenop zie.. Ben benieuwd, wat jij als “eventuele klant” van mijn website vind! Groet, Manous

    Antwoord
  14. Eef

    ik heb een doorlopend event gemaakt voor toeristen, dit is het passieve inkomen van mij (geimplementeerd dus). zit nu te denken of ik hier iets mee kan of moet op mijn site.
    of moet ik het hele ding in het Engels gaan overzetten.
    het is een nieuwe doelgroep, naast de nederlanders die mijn meubels kopen.

    Antwoord
    • Marielle van der Vlies

      Wat goed dat je passief inkomen aan het opbouwen bent! Well done! Ik heb alleen niet helemaal in beeld wat nu precies je vraag aan mij is. Kan je er nog iets meer over vertellen en evt. de url van je website delen? Dan kan ik je vast verder helpen!

      Hartelijke groet,
      Marielle

      Antwoord
      • Eef

        ik ben dus bezig met de toeristen, die hun geld bij mij in de muur gooien om een installatie in gang te zetten bij mijn atelier.
        passief inkomen.
        daar is niets van te zien nu nog, ik ga er vanuit dat ze daar niet gaan kijken, maar misschien vergis ik mij. ik ga het vragen, als ik iemand ‘betrap’.
        dus dan moet ik de hele boel gaan vertalen in het engels…?
        of kan ik beter een nieuwe maken voor de buitenlanders…
        schiet ik er iets mee op door dit te gaan doen…

        mijn opdrachtgevers zijn nederlanders. tot nu toe..

        daarnaast heb ik nog geen optin. ik heb wel cadeautjes daarvoor. is er een handige plugin voor WP ?

        ik ga niet bloggen. of het moet een videoblog kunnen zijn.
        is daar een plugin voor?

        ik heb mijn site zelf gemaakt met wp. praktiese tips zijn erg welkom.

        Antwoord
  15. Marlou

    Blijft een goed onderwerp, over een website.
    Ik heb met mijn vorige werk veel geleerd hierover. Maakt niet uit hoe je website eruit ziet en hoeveel pagina’s je hebt. Als de informtie inderdaad maar duidelijk overkomt.
    Zelf ben ik niet zo’n wizard in het maken van een website. Mijn eerste website heeft mijn man gebouwd. Hij zit in het programmeren en weet hier wel wat van af. Maar gelukkig heb ik een lieve vriendin die webdesigner is en heeft mijn website voor weinig gemaakt. Het onderhouden kan ik opzich zelf wel.
    Ja,ik ben ook bezig met het maken van blogs. In eerste instantie wist ik echt niet waarover ik kon schrijven. Maar met wat tips van Marielle ben ik hiermee aan de slag gegaan. Mijn 2e blog staat klaar. Alleen heb ik op het moment de pech dat mijn eigen laptop in reparatie is, waar alle gegevens op staan….

    Helaas nog geen betalende klanten, maar degene die op mijn website zijn geweest vinden deze mooi, overzichtelijk en vooral een leuk idee.
    Op het moment werk ik aan mijn klandizie. Benader restaurants om daar gratis decoratiemateriaal te tonen voor gratis reclame. Deze vinden het vaak ook een erg leuk plan en zijn enthousiast. Nu werken aan decoratiemateriaal voor deze restaurants en dan meer reclame maken voor mijn uiteindelijke doelgroep.

    Antwoord
  16. astrid

    hoi Marielle.

    Ik heb al 7 jaar een website die ik uitbesteed aan mijn vriendin omdat ik geen verstand heb van het maken van een website.
    Ik vertel haar wat ik op de site wil hebben en zij maakt het dan.
    Helaas kan zij niet de dingen die ik graag zou willen zoals een contact formulier en een aanmeldingsfomulier.
    Vind het heel moeilijk om haar nu te passeren en een ander het te laten doen maar zelf kan ik het niet.
    Nu ik naar jouw lijst van 5 meest gemaakte fouten kijk, weet ik eigenlijk helemaal niet meer wat ik nou wel of niet wil met mijn site.
    Zou dus heel blij zijn met jouw kijk op mijn site om te zien hoe of wat ik kan verbeteren .
    Enorm bedankt voor het aansnijden van dit onderwerp, er zullen zo heel veel mensen geholpen worden.
    liefdevolle groet, Astrid

    Antwoord
    • Marielle van der Vlies

      Dag Astrid,

      dank je wel voor je waardevolle reactie en voor je openheid. Ik denk inderdaad dat veel ondernemers hiermee worstelen en dat is ook precies de reden dat ik dit blog heb geschreven en een geweldige webbouwer in mijn team heb aangenomen. Weet je Astrid, het belangrijkste doel van je site is dat het je klanten oplevert. Dat wanneer mensen op je site komen hun gegevens achter laten en jouw prospect worden. Vanuit daar kan jij aan het werk op ervoor te zorgen dat ze je klant worden.

      Als dat niet het geval is, dan is het geen goede site. Dat staat dan even los van wie het heeft gemaakt. Een paar punten die ik je adviseer over je site:
      – geef iets gratis weg in ruil voor een naam en een emailadres (zie ook mijn blog over het opbouwen van een mailinglijst https://www.succesmetjebedrijf.nl/marketing/21-tips-om-je-mailinglijst-te-laten-groeien/).
      – ga blogs schrijven zodat je laat zien dat je de expert bent en op deze manier zichtbaar wordt en waarde biedt aan je (potentiele) klanten.
      – voeg je social media kanalen toe, zodat ze vanuit je site bijvoorbeeld je pagina kunnen liken.
      – voeg aanbevelingen toe.

      Het is aan jouw om te beslissen wat je hiermee wilt doen en met wie je hier mee aan de slag wilt. Want ook het probleem wat jij aangeeft is een bekend probleem van velen. Je hebt een site nodig en je weet iemand die dat voor je kan maken. Je hebt er zelf geen verstand van en daarom laat je het over een ander. Maar het is wel jouw site en jouw bedrijf. Aan jou om nu vervolgens te beslissen wat je ermee wilt doen!

      Mocht je mijn hulp nodig hebben, dan hoor ik het graag!

      Hartelijke groet,
      Marielle

      Antwoord
  17. Marian

    Hoi Marielle, na een jaar zelf geexperimenteerd te hebben met mijn websites, heb ik toch iemand ingehuurd om de technische dingen te doen en te kijken naar mijn teksten. Naar verhouding kost t weinig in vergelijk met de uren die ik er zelf in stopte. Ik ben t geheel met je eens: belangrijk is om je doelgroep duidelijk te hebben, waar je ze mee gaat helpen en met welke producten. Dan pas kan je werken aan content. Dat is een proces. Mijn doelgroep is mij pas duidelijk geworden en nu laat ik een nieuwe site bouwen met alles wat ik heb geleerd. Het is wel goed om enige kennis te hebben van hoe je site wordt opgebouwd en hoe je zelf aanpassingen kan doen. Dan ook kan je goed aan je bouwer uitleggen wat je wilt en bijsturen waar nodig. In mijn vakgebied is t ook belangrijk dat de site betrouwbaarheid en professionaliteit uitstraalt. Dus hulp die geen afhankelijkheid creert werkt voor mij.

    Antwoord
  18. Arno

    Dag Mariëlle,

    Van mijn kant in de eerste plaats een compliment mbt de wijze waarop jij je met jouw adviezen in brede zin manifesteert. Elke keer weer leerzaam en pakkend
    Dank je wel !

    Mijn website heeft eigenlijk weinig tijd en moeite gekost moet ik zeggen.
    Voor mij was het belangrijkste om in de eerste plaats “beeldend” te zijn, maar wil je meer weten dan kun je natuurlijk verder lezen.

    Mijn (eigen) ervaring is namelijk dat de gemiddelde website lezer “erg lui” is en maar heel kort op een pagina blijft hangen….hoe hou je dan zijn aandacht nmm met “beweging”

    Wat mij ook veel geholpen heeft is eigenlijk heel simpel: als de website klaar is al jouw LinkedIn, Twitter, Faceboek relaties via een mail wijzen op de Website.
    En inderdaad zoveel mogelijk nieuwe content erop zetten…een blog is dus bijna een vereiste voor iedere website.

    Antwoord
    • Marielle van der Vlies

      Dank je wel Arno voor je mooie compliment! Fijn dat het leerzaam voor je is.

      Je hebt een mooie site Arno en een blog inderdaad, heel goed. Je bent inderdaad beeldend, hoewel ik dat zelf wel ten koste vind gaan van waardevolle content. Wat ik mis op je site is een weggever. Iets wat je gratis weggeeft in ruil voor de naam en het emailadres van je website bezoeker. Hiermee houdt je je bezoekers namelijk vast op je site, omdat ze geinteresseerd zijn in je weggever. Daarmee bouw je ook vertrouwen op en verhoog je je expertsstatus.

      Mocht je hulp nodig hebben, dan help ik je natuurlijk heel graag!

      Hartelijke groet,
      Marielle

      Antwoord
  19. Patricia

    Een website kan inderdaad snel gemaakt worden. Echter… ik heb hem gemaakt in WordPress en zit toch behoorlijk veel tijd te verdoen aan dingen uitvogelen zoals een sidebar. hoe krijg ik mijn testimonials netjes erop, en hoe werkt het met autorespons e.d. Ga je daar ook op in?

    Antwoord
    • Marielle van der Vlies

      Hi Patricia,

      Ik vind het belangrijk dat jij goed uit de voeten kan met jouw site en niet voor ieder wissewasje iemand moet inschakelen. Dat scheelt je bakken met tijd en geld. Want juist die kleine dingetjes kunnen zo veel tijd en stress kosten. Dus ja, daar ga ik zeker op in en dat is ook de reden dat ik iemand in mijn team heb gevraagd om mijn klanten hierbij te helpen.

      Hartelijke groet,
      Marielle

      Antwoord
  20. Miriam

    Mooi!
    3 fouten heb ik al gemaakt, en voor de andere 2 heb je me inmiddels behoed. Dus I’m failing forward!!!;-)
    En deze blog helpt me daarbij. Ik kan mijn focus weer op het ontwikkelen van content plaatsen!!!

    Antwoord
  21. Wouter Siteur

    Goed artikel!

    Wat mij betreft nog een veelgemaakte fout: alles willen uitbesteden. Het is prima om de technische zaken uit te besteden, maar Ik vind dat je zelf de inhoud van je site moet kunnen aanpassen.

    Als ondernemer is je website je belangrijkste marketinginstrument. Dan moet je niet afhankelijk zijn van een web bouwer als je iets wilt aanpassen.

    Daarom leer ik ondernemers een site te bouwen die klanten op levert. In plaats van dat ik de site voor ze bouw.

    Antwoord
    • Marielle van der Vlies

      Dank je wel Wouter voor je waardevolle reactie op je blog en voor je mooie aanvulling! Ik ben het inderdaad helemaal met je eens! Het is belangrijk dat je zelf van de hoed en de rand weet en niet afhankelijk bent van je webbouwer!

      Antwoord
  22. Gwen Dudok Van Heel

    Hoi Marielle,

    Wat een mooi onderwerp heb je aangesneden: websites.
    Vorig jaar heb ik mijn website in twee stappen vernieuwd. Eerst de omzetting naar een WordPress site, daarna via Heleen Verkerk laten vormgeven, e-book er op geplaatst, en pas dit jaar met regelmaat blogs er op geplaatst. Laatst was ik heel trots toen een bankdirecteur mij had geselecteerd, omdat hij de site er zo goed en betrouwbaar vond uitzien. Het e-book wordt redelijk gedownload, maar niet heel veel. Ik verdien dus nog niet echt geld alleen met mijn website. Mijn klanten geven wel aan dat ze het zeer duidelijk en overzichtelijk vinden. Ook beschikken ze over de belangrijkste informatie, zodat ik niet alles hoef te vertellen tijdens de eerste ontmoeting. Belangrijkste is dat mijn e-boek nog meer gedownload moet gaan worden en – belangrijker nog – dat mijn website (meer) klanten moet gaan opleveren. Zoals altijd stel ik je feedback op prijs!

    Antwoord
    • Marielle van der Vlies

      Dank je wel Gwen voor je waardevolle reactie op mijn blog! Je hebt inderdaad een mooie site. Geweldige foto ook van jezelf en je e-book goed aanwezig. Het is volkomen terecht dat jouw klanten je website betrouwbaar vinden!

      Voor jou is het belangrijk dat je aandacht besteed aan de groei van je mailinglijst. Je kan dit doen door zichtbaar te zijn op social media en je blogs daar te delen in relevante groepen. Je zou facebookadvertenties kunnen overwegen voor jouw specifieke doelgroep. Voor een zeer beperkt budget kan je uitproberen hoe dat werkt en wat het je oplevert.

      Veel succes Gwen en tot gauw!

      Hartelijke groet,
      Marielle

      Antwoord
  23. Jan

    Hoi Mariëlle,
    Ik ben net begonnen met mijn bedrijf en heb ook zelf een website gemaakt.
    De tips die jij hebt gegeven over hoe ik de klant benader in plaats van een digitale folder op het web te zetten hebben mij geïnspireerd om zo snel mogelijk aan de slag te gaan met het veranderen van de content!
    Aan een blog wordt gewerkt! Ik moet nog even uitzoeken hoe ik deze op mijn website krijg. Ik heb er alle vertrouwen in maar tot nu toe heeft mijn website me ook nog geen klanten opgeleverd. Als je er eens naar wilt kijken zou ik blij zijn met elke feedback die ik krijg!
    Ik zou er erg blij van worden als de andere responders ook even willen kijken en mij wat feedback willen geven.

    Antwoord
    • Marielle Meijer

      Dag Jan,

      dank je wel voor je waardevolle reactie op mijn blog! Fijn dat mijn blog je geinspireerd heeft, complimenten ook dat je meteen aan de slag bent gegaan met mijn tips! Daar wordt ik dan weer blij van!

      Ik heb op je site gekeken en een paar dingen vielen mij op:
      – Wie ben jij? Heb je een foto van jezelf? Deze zou ik er op zetten, dat maakt het persoonlijker en daardoor creer je een connectie met de bezoekers van je site.
      – Je zegt op je site ‘Wie zijn wij’, moet dat niet zijn wie ben ik? Of heb je je bedrijf met meer mensen?
      – Wie is jouw doelgroep en waar loopt jouw doelgroep tegenaan? Hier zou ik op ingaan op je website.

      In mijn blog van volgende week ga ik meer in op de pagina’s die je op je website moet hebben, dus hou mijn blog in de gaten!

      Succes Jan en hartelijke groet,
      Marielle

      Antwoord
  24. Yildiz van der Zijden

    Hoi MArielle,
    Dank voor je blog, heel helder.

    Ik heb net mijn site in de lucht en ben er erg blij mee. De inhoud is van mijn hand maar de opbouw daar heeft iemand me bij geholpen. Ik heb iemand daarvoor gevraagd die succesvol is met zijn sites en veel bezoekers krijgt en verkopen heeft.

    Nu is mijn vraag hoe kom je (zo snel mogelijk) hoog in google en hoe trek je dus bezoekers naar je site.

    Alvast bedankt voor je antwoord.

    groet Yildiz van der Zijden
    http://www.jouwbekkentherapeut.nl

    Antwoord
    • Marielle Meijer

      Dag Yildiz,

      Complimenten met je website! Het ziet er mooi en compleet uit! De vraag is nu vooral hoe je in korte tijd mensen naar je site trekt die je gratis video’s downloaden. Zodat jij je mailinglijst kan opbouwen. Dit doe je enerzijds door hoog in google te komen. Er zijn allerlei technische en SEO aspecten die je hiervoor kan inzetten. Ik neem aan dat je hiervoor plugins op je site hebt geinstalleerd? Bijvoorbeeld de SEO plugin van Yoast? Voorwaarde voor een hoge google ranking is wel dat je regelmatig nieuwe content op je site zet.

      Verder trek ik vooral bezoekers naar mijn site door regelmatig te bloggen, de juiste zoekwoorden te gebruiken in mijn blog en mijn blog te delen op social media te delen. EN af en toe zet ik een advertentie op Facebook.

      Veel succes Yildiz met je mooie programma!

      Hartelijke groet,
      Marielle

      Antwoord
  25. Agnes

    Hoi Mariëlle,

    Wat een leuk idee! Mijn site is 6 jaar oud maar ik vind hem zelf drie keer niets. Kan de grootte van de foto’s niet aanpassen en vind het systeem niet fijn werken. Dus zet je er niets op en verkoop je niets door je site…

    Ben een paar maanden geleden om tafel gaan zitten met een jongen die een geheel nieuwe site zou opzetten, maar nog geen enkele reactie van hem en ik wacht er al maanden op. Duuuuus als jij mij voordelig iemand kan leveren, kom maar op! Dan kan ik EINDELIJK met mijn site gaan scoren…

    Groetjes, Agnes

    Antwoord
    • Marielle Meijer

      Dank je wel Agnes voor je reactie. Jij bent zo goed bezig, het wordt inderdaad tijd voor een website die bij jou past, die bij bedrijf past en waardoor jij meer klanten naar je toe gaat trekken! Let’s go for it!

      Antwoord
  26. jolanda van der mee

    Op dit moment heb ik nog geen website maar wil er graag 1 laten bouwen. Ik heb al wel vast een facebook pagina ‘daten met eten’! Graag hoor ik wat ik kan doen om hulp te krijgen bij het bouwen van een functionele website maar dat ik niet financieel erop leeg loop?
    Alvast vriendelijk dank
    Jolanda
    0613543380

    Antwoord
  27. Marjan

    Men vindt mijn website te vaag en een enkele ( man) vindt het onprofessioneel.
    De reacties van mijn potentiële collega’s is dat ze na het lezen van de site nog niet weten wat het werk is dat ze moeten gaan doen. De visie van ons team is dat we mensen nieuwsgierig maken en diegene die echt op zoek zijn naar verandering op inkomens of werkgebied kunnen reageren. Later wordt dan in een face to face gesprek van een uur alles uitgelegd. Ook heb ik van iemand te horen gekregen dat de website klein is. Heb hem bewust compact gehouden en dat is ook wat mijn coach mij adviseerde. Toch heeft het me nog aardig wat tijd gekost om hem te maken, met name met opsommingen, het lettertype en het contactformulier. De naam van het bedrijf vermelden wij niet, omdat er in het verleden negatieve reacties op het internet zijn gezet en die lezen mensen

    Antwoord
    • Marielle van der Vlies

      Hoi Marjan,

      Dank je wel voor je waardevolle reactie! Je site triggert wel, dat is een ding wat zeker is. Maar dan is het mij inderdaad niet duidelijk wat je precies voor me kan doen. Je biedt iets aan waardoor ik meer geld kan verdienen. Maar wat dan, hoe? En voor wie is het, oftewel wie is je doelgroep?

      Ik zou inderdaad iets concreter beschrijven wat je precies voor je klanten kan doen. Hou ook mijn blog van de komende weken in de gaten, want dan help ik je verder met de pagina’s en de content die op je site moet staan.

      Tot gauw en veel succes Marjan!

      Hartelijke groet,
      Marielle

      Antwoord
  28. Nicolle

    Beste Marielle,
    Ook ik ben al geruime tijd en veel stress later, bezig met het hernieuwen van de website, doch niet veel meer klanten opgeleverd. Ik ga dis jouw tips zeker toepassen. Bedankt!

    Antwoord
    • Marielle van der Vlies

      Hi Nicolle,

      Dank je wel voor je reactie op mijn blog!

      Een belangrijke reden dat jouw website nog geen klanten oplevert is omdat je geen gratis weggever hebt. Ik heb hier een paar weken geleden een blog over geschreven: https://www.succesmetjebedrijf.nl/marketing/21-tips-om-je-mailinglijst-te-laten-groeien/

      Kijk daar nog eens naar en implementeer dat in je website. Dat gaat je al enorm helpen.

      Hartelijke groet,
      Marielle

      Antwoord

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *