Heb jij al een website? En is die mooi?

Een geweldige website was het eerste wat ik wilde toen ik met mijn eerste bedrijf begon en ik zo ongeveer wist wat ik ging doen. Zonder website geen bedrijf, dacht ik en ik wilde graag een mooie website. Ik reserveerde hier een flink deel van mijn spaargeld voor en ging op zoek naar een websitebouwer. Zijn inschatting was dat we een paar maanden nodig hadden om de hele handel in de lucht te krijgen. Dus ik ging aan de slag om alles aan te leveren en zes maanden later had ik werkelijk een prachtige website. Ik had hier zelf ook maanden aan gewerkt en heeeeel veel geld voor betaald. Ja, echt belachelijk veel. Ik kreeg er heel veel complimenten over, dus het was echt een geweldige site. Ik was er supertrots op. Eindelijk kon ik met mijn bedrijf beginnen.

Geen klanten

Ik had alleen één probleem. Deze website leverde mij geen enkele klant op; ik heb er werkelijk geen cent mee verdiend. Dat ding kostte me al mijn geld, al mijn tijd en verschrikkelijk veel stress. Inmiddels weet ik ook waarom, want met deze website maakte ik echt alle fouten die er zijn te maken met een website.

Het doel van je website is namelijk dat hij je klanten oplevert. Dat je jouw potentiële klanten naar je website trekt en dat zij op een gegeven moment betalende klant worden. Inmiddels ben ik een paar jaar verder en weet ik heel goed hoe ik dat moet doen.

Omdat ik jou al die ellende wil besparen, verklap ik je hierbij mijn 5 grootste fouten, zodat jij ze niet meer hoeft te maken. Daarmee bespaar jij jezelf een hoop geld, tijd en energie.

Je kan je ook direct opgeven voor de online training Krijg Klanten met je Website waarin ik je vertel hoe het wel moet.

Hier verklap ik je de 5 grootste fouten die je met je website kan maken.

Fout 1 – Pas als je een website hebt, kan je met je bedrijf beginnen.

Je denkt misschien dat een website de eerste stap van je bedrijf is en dat je pas met je bedrijf kan beginnen als je live kan met je website. Nu heb ik ontdekt dat je website zo ongeveer de laatste stap is van het ontwikkelen van je bedrijf. Want je moet eerst weten wie je doelgroep is, wat je doelgroep nodig heeft en wat je ze gaat aanbieden. Pas als je dit weet, kan je dit allemaal op je website zetten. Pas als je weet wie je doelgroep is, kan je beginnen met het opzetten van je website. Ga dan bijvoorbeeld een blog schrijven, waarin je aan je doelgroep vraagt wat jij voor ze kan doen.

Fout 2 – Het moet er mooi uitzien.

Nee, het hoeft er echt niet mooi uit te zien. Het maakt zelfs niet uit hoe je website eruit ziet. Het gaat namelijk niet om het uiterlijk van je website. Als jij veel tijd en geld wil besteden aan de look & feel van je site, dan is dat echt zonde van je tijd en je geld. Het gaat om de inhoud. Natuurlijk is het fijn als het er een beetje leuk uitziet, maar dat kan je ook bereiken met  een standaardthema, enkele goede foto’s van jezelf en de kleuren te gebruiken die bij je passen.

Fout 3 – Je moet veel geld stoppen in je website.

Voor duizend euro heb je een prachtige site. Kijk naar mijn site en gebruik hem maar als voorbeeld. Deze site levert klanten op, ziet er best leuk uit en trekt veel bezoekers. De aanschaf was maar een kleine investering. Wat ik er nu nog aan uitgeef is maandelijks enkele tientjes voor het onderhoud en de hosting.

Fout 4 – Het kost heel veel tijd om een website te maken.

Mijn eerste website heeft mij een halfjaar ontwikkelen gekost. En heel veel stress, omdat ik niet wist hoe het allemaal moest en geen flauw idee had van wat ik erop moest zetten aan tekst. Toen ik eenmaal wist hoe ik websites moest maken, was mijn tweede website in enkele weken online. Het is zo supersimpel!

Maar besteed wel tijd en aandacht aan de ontwikkeling van je content; het schrijven van je pagina’s. Als je weet wie je doelgroep is en wat die nodig heeft, is ook dat eenvoudig en snel te maken.

Fout 5 – Je website vertelt over jou en je producten.

Nee, je website gaat niet over jou. Als je wilt verkopen met je website, gaat die namelijk over je klanten, waar zij mee zitten, wat hun ambities zijn en waar jij ze mee kan helpen. Als je website uitsluitend over jou gaat, hoe geweldig jij bent en hoe geweldig jouw producten zijn, dan is het niet meer dan een digitale folder. Die levert geen klanten op. Je website is ervoor om vertrouwen te creëren bij je potentiële klanten en hen inzicht te geven in wat jij voor ze kan doen. Dat doe je alleen maar door waarde te bieden en je klanten te helpen. Alleen dan is je website een heel waardevolle marketingtool.

Levert jouw website klanten op?

In mijn online training Krijg Klanten met je Website vertel ik je hoe jij klanten krijgt met je website. Het is een online training, ik geef hem live. Meld je dus direct aan.

Ja, ik wil klanten met mijn website!

Daarnaast ben ik heel benieuwd: wat is de grootste uitdaging die jij ervaart bij het maken van je website? Deel dat hieronder in het reactieveld. Geef me het adres van je website erbij en ik ga er meteen naar kijken. Natuurlijk geef ik je een reactie terug met mijn tips en verwerk ik die ook in mijn online training.

Ik kijk uit naar je reactie!

Hartelijke groet,
Marielle

Uiteraard behandel ik jouw persoonlijke gegevens vertrouwelijk.
Ik verwijs je hiervoor naar de Privacy Verklaring.

 

Ontdek 6 Manieren Om Met Gemak Meer Klanten Te Krijgen

Praktisch handboek voor Startende Ondernemers. 

Ik geef toestemming voor:

Je hebt het ebook succesvol aangevraagd!