Succesvol Ondernemen - De Checklist - Succes met je Bedrijf

Succesvol Ondernemen – de Checklist

35 reacties

Je wil graag continuïteit in je bedrijf en niet meer hap-snap werken. Het overkomt je ook regelmatig dat je niets verdient, omdat je geen uren in rekening kan brengen. Die manier van ondernemen is niet meer dan een overlevingsstrategie. Het kost veel tijd en energie en het levert je te weinig op. Je kan dit heel lang vol houden, maar vroeg of laat ben je uitgewoond. Je hebt nu echt behoefte aan meer rust in je leven en je wil graag succesvol ondernemen.

Continuïteit

Deze overlevingsstrategie zorgt ervoor dat je regelmatig vermoeid bent en je onzeker voelt. Het lukt je niet om te doen wat je wil. Dat gaat weer ten koste van je continuïteit en van het vertrouwen dat je klant heeft in jou.

Breng daarom nu continuïteit in je bedrijf, voordat je uitgewoond op de bank zit en tot weinig meer in staat bent. Continuïteit geeft je blijvend grip op je bedrijf.

Waar gaat het nou echt om?

Misschien denk jij dat succesvol ondernemen gaat om veel klanten krijgen, meer geld verdienen, mooie prestaties halen en beter zijn dan je concurrent. Ik geloof daar niet in. Want het ondernemerschap gaat om iets veel groters dan dat. Ik geloof dat ondernemen gaat om de prestaties van je klant.

Checklist voor continue groei

Ik heb een superwaardevolle checklist gemaakt met 25 stappen. Deze checklist is een overzicht van de stappen die jij kan toepassen om je klant te helpen die prestaties ook werkelijk te leveren. Wanneer jij deze stappen toepast, ontdek je dat je zichtbaar bent, onderscheidend en geloofwaardig. Het stimuleert je om kwaliteit aan te brengen in je werk en jezelf steeds verder te ontwikkelen. Wanneer je deze stappen toepast, is je bedrijf klaar voor continue groei.

Stap voor stap

Gebruik de checklist om te ontdekken hoe je ervoor staat en welke stappen je kan toepassen en verbeteren om meer continuïteit te creëren. Neem de komende weken de tijd om alle stappen op deze checklist te implementeren. Ik garandeer je dat jij klaar bent voor continue groei als je deze stappen toepast in je business. Ga systematisch te werk en neem de tijd om per stap de noodzakelijke acties te ondernemen.

3 onderdelen

De checklist bestaat uit 3 onderdelen: Zakelijke Groei, Financiële Zekerheid en Persoonlijke Ontwikkeling. Deze 3 onderdelen zijn de basis van succesvol ondernemen. In dit blogartikel behandel ik de 10 punten uit het onderdeel Zakelijke Groei. Wil jij de complete checklist ontvangen? Laat dan een reactie achter onder dit blogartikel, dan stuur ik die je toe.

Checklist Zakelijke Groei

1. Ideale Klant

Je weet wie je ideale klant is en wat de wensen en behoeften van jouw ideale klant zijn. Je hebt een overzicht van alle onderwerpen die jij met je klant kan behandelen.

2. Business model

Je hebt enkele diensten ontwikkeld waarmee je jouw klanten lange tijd kan begeleiden. Diensten waarmee jij je klanten ondersteunt in het realiseren van hun duurzame groei en waarmee je impact maakt op deze wereld. Je diensten zijn onderscheidend ten opzichte van die van je concurrenten.

3. Ultieme Website

Je hebt een website waar je klanten regelmatig op terugkomen, omdat er veel waardevolle informatie te vinden is. Je website is meer dan een visitekaartje, het is een instrument dat je klanten ondersteunt in het bereiken van hun wensen en behoeften.

4. E-mailmarketing

Je hebt een e-mailmarketingsysteem en je gebruikt dit regelmatig om waardevolle informatie en tips te delen met je klanten. De tips die je deelt sluiten uiteraard aan bij de wensen en behoeften van je klanten.

5. Social media

Je gebruikt je socialmediaprofielen om zichtbaar te worden bij je ideale klant en die steeds weer attent te maken op de waardevolle informatie die op je website te vinden is.

6. Ambassadeurs

Je klanten zijn je ambassadeurs en bevelen je aan bij hun netwerk. Je hebt hun getuigenissen op je website en je socialmediaprofielen staan. Je klanten vertellen hun succesverhalen regelmatig in hun eigen netwerk.

7. Netwerken

Je hebt een aantal online en offline netwerken waar je actief in bent, omdat je ideale klant daar te vinden is. Je hebt belangstelling voor de bezigheden van de andere deelnemers. En zonder schroom spreek je over je eigen kwaliteiten en diensten.

8. Verkoopvaardigheden en verkoopmomenten

Je creëert je eigen verkoopmomenten en grijpt dan je kans om te verkopen. Zonder schroom durf je jouw diensten te verkopen, omdat je weet hoe goed je hiermee je klanten helpt.

9. Team van samenwerkingspartners

Je hebt mensen om je heen met wie je een samenwerking kan aangaan en die in de toekomst werk van jou over kunnen nemen. Denk bijvoorbeeld aan een boekhouder, een webbouwer, een grafische designer, een e-mailmarketeer en een redacteur.

10. Systematiseren en Automatiseren

Je ontwikkelt standaardwerkwijzen, tools en formats. Deze standaarden creëren duidelijkheid voor je klant en maken het werk voor jou heel efficiënt. Waar mogelijk kan je jouw werkwijzen automatiseren. Denk bijvoorbeeld aan het versturen van een digitale factuur.

Wil jij de complete checklist?

Hierboven heb ik je de stappen gegeven die tot zakelijke groei leiden. In de complete checklist geef ik je ook de strategieën die je Financiële Zekerheid en Persoonlijke Ontwikkeling bieden. Ik stuur je heel graag de complete checklist. Laat daarvoor hieronder in het reactieveld weten welke van de bovenstaande strategieën jij als eerste gaat implementeren. Als dank voor je reactie ontvang je dan de complete checklist in je mail.

Happy met je Bedrijf

Iedere ondernemer wil graag meer klanten. Geef dan het allerbeste aan je klanten. Want je wordt blij als je klanten het goed doen. Het geeft veel voldoening én het levert je een goed inkomen op.

Het allerbeste wat ik je kan geven is de tribe Happy met je Bedrijf. In deze tribe ontvang je jouw dagelijkse dosis happiness, mijn begeleiding en die van mijn zakenpartners. Je kan vragen stellen en tweewekelijks deelnemen aan de live online coaching calls. Je treft gelijkgestemde ondernemers met wie je samen kan optrekken. Daarnaast krijg je als lid van de tribe aanbiedingen die je nergens anders krijgt.

Hier vind je alle informatie over deze Happy Tribe. 

Ik kijk ernaar uit je te zien in de Happy Tribe!

Hartelijke groet,
Marielle

Uiteraard behandel ik jouw persoonlijke gegevens vertrouwelijk.
Ik verwijs je hiervoor naar de Privacy Verklaring.

35 Reacties

  1. Erica

    Ik ben nog heel erg bezig met her-orientatie. Mijn hele website moet op de schop. Ben daar nu kleine stappen in aan het zetten. Kan niet alles tegelijk. Momenteel is het wat rommelig dus.

    Antwoord
    • Marielle van der Vlies

      Nee, je kan zeker niet alles tegelijk 🙂
      Kleine stapjes zetten.

      Veel succes Erica!

      Antwoord
  2. Alexandra

    Ik ben bezig met stap 2, 3 en 10. Ik heb een goed lopende 1-op-1 praktijk voor integrale coaching en therapie.

    Daarnaast ben ik bezig met het opzetten van een online platform en ben ik al flink op weg met het maken van mijn eerste cursus die ik deze zomer hoop af te hebben en te kunnen lanceren. Dan moet ik nog het automatiseringssysteem “aanzetten” wat ervoor gaat zorgen dat de verkoop, aankoop en start van de training automatisch gaan verlopen. Daar hoort natuurlijk ook de e-mailmarketing en social media marketing bij.

    Al met al ben ik al aardig op weg, ik vind het ook superleuk om te doen, ik kan er heel veel van mijn kennis en creativiteit in kwijt, maar soms voelt het wel als nog een behoorlijke hobbel die ik te nemen heb.

    Maar stapje voor stapje zie ik het wel groeien en dat motiveert dan weer.

    Antwoord
    • Marielle van der Vlies

      Wat goed om te lezen Alexandra!
      Iedere keer een stapje inderdaad, dat is het beste wat je kan doen. Hobbels blijven altijd onderdeel van ons pad he? Hebben we niet altijd invloed op :-).

      Succes!

      Antwoord
  3. Sanne

    Dag Marielle,

    Bedankt voor de eerste 10 tips.
    Mijn aandacht gaat nu uit naar punt 7.
    Ik zie de andere tips graag tegemoet.
    Alvast bedankt!

    Antwoord
  4. Enid

    Ja, stap 8

    Antwoord
  5. sacco van munster

    Hallo Marielle.Wil jij mij een complete checklist naar mij toe sturen.

    Antwoord
  6. Kit

    Onder jouw deskundige begeleiding stap 1,2 en 3 geïmplementeerd. Nu al een tijdje bezig met stap 4 door trouw wekelijks blogs te publiceren. Voor nu mijn activiteiten gaan richten op belangrijkste doel mijn mailinglist te laten groeien. Mooi om zo de stappen zien. Ik ben benieuwd naar de hele lijst. 😀

    Antwoord
    • Astrid Gies

      1,2,3

      Antwoord
  7. miranda

    Stap 3 en 4 -> elke week een nieuwe blog en die dan elke week met nieuwsbrief naar mijn lijst.

    Antwoord
  8. Petra

    nr 4

    Antwoord
  9. Anke

    ik ben benieuwd naar de hele lijst. Zelf ben ik bezig met stap 3 en 5

    Antwoord
  10. Toine

    Stap 9. Ben ook benieuwd naar de hele lijst. Alvast bedankt

    Antwoord
    • Savannah

      Punt 1 ✅
      Punt 2-4 work in process
      Punt 5 en verder…stap voor stap 😉

      Antwoord
      • Marielle van der Vlies

        stap voor stap, precies Savannah 🙂

        Antwoord
  11. Albert

    Ik ben hard aan het werk om al deze punten te integreren, maar het is meer werk dan ik dacht. Maar goed, gewoon doorgaan, toch?

    Antwoord
    • Marielle van der Vlies

      Gewoon doorgaan Albert. Maar dan wel met de juiste stappen te zetten. Je hebt er niet zo heel veel aan als je hard werkt, maar de verkeerde dingen doet he?
      Laat je het weten of de lijst behulpzaam is voor je?

      Hartelijke groet,
      Marielle

      Antwoord
  12. Barbara

    Fijne houvast, dank je wel!

    Antwoord
  13. Louise Wellens

    Hoi Mariëlle,

    ik ben bij stap 3, dat weet je natuurlijk want je hebt me geweldig begeleid om zover te komen. Hoewel ik er al lang mee bezig ben heb ik erg veel geleerd over mijn aanwezigheid in mijn bedrijf en ben ik nu in staat stappen te zetten. Het klinkt als stap 3 maar voor mij is het stap 300 :). Je hebt me het inzicht gegeven en mijn moed aangewakkerd om door te gaan met wat goed voor mij en daarmee ook voor mijn klant is. Je bent echt een geweldige inspiratiebron voor mij. Liefs Louise

    Antwoord
    • Marielle van der Vlies

      Je hebt het vooral zelf gedaan, dus dat is een groot compliment aan jezelf. Ik heb dingen in je wakker gemaakt en jij bent in beweging gekomen, dat heb je gewoon heel erg goed gedaan.
      En binnenkort komt er een hele mooie website van jou life, waar we reikhalzend naar uitkijken 🙂

      Liefs,
      Marielle

      Antwoord
  14. Femke

    Vooral bezig met verkoopmomenten creëren en aanpakken! Alle 10 de punten onder de aandacht en ben benieuwd naar de hele lijst!

    Antwoord
  15. Petra

    Hi Marielle, ik ben bezig met samenwerkingen, met een website, social media, waarvan met name concreet LinkedIn (binnenkort training) en zit midden in stap 8 op dit moment. Benieuwd naar je complete lijst. Wat tof dat je dit deelt. Dank! Ps. de hieronder genoemde website is van mijn samenwerkingsverband, mijn eigen nieuwe website komt binnenkort online, happyparent.nl

    Antwoord
  16. ella

    ik ben bezig met stap 1 en 2 en ben benieuwd naar de hele lijst. super bedankt voor het delen van deze info.

    Antwoord
  17. Elly

    Beste Marielle, ik ben op dit moment bezig met het optimaliseren van mijn ultieme website, dus stap nummer 3.

    Antwoord
  18. Lisa

    Hi Marielle, stap 1+2 is duidelijk en is uitgewerkt. Momenteel met stap 3 bezig. Gr Lisa

    Antwoord
  19. Peter Klerkx

    Benieuwd of in de 25 tips – en om te ontdekken of ik ze volledig toepas, nooit te laat om verder te optimaliseren.

    Antwoord
  20. Marieke

    Punt 8. De verkoopmomenten benutten om zonder schroom mijn aanbod te doen omdat ik weet dat de klant zo geholpen is met mijn begeleiding.

    Antwoord
  21. Paula

    Ik heb nog geen website. Toch maar eens haast mee maken…..

    Antwoord
  22. Esther

    Dag Mariëlle, ik ben momenteel met stap 10 bezig, systematiseren en automatiseren. En dan vooral eerst mijn eigen werkwijze an een overzichtelijke kapstok te hangen zodat ik sneller kan werken en dingen goed kan terugvinden. Datzelfde ook op administratief vlak. Orde op zaken!;-)

    Antwoord
  23. Yvon van leeuwen

    Goedendag, interessant om te lezen! Absoluut nummer 1, dus wie/wat is je klant en natuurlijk je ideale klant. Hierna verder naar het business model.
    Ik ben reuze benieuwd naar de hele lijst.
    Groet Yvon

    Antwoord

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *