sb_et_cpt_li_post_layout Hoe neem je afscheid van uurtje-factuurtje? - Succes met je Bedrijf

Hoe neem je afscheid van uurtje-factuurtje?

Focus, Implementatie, Systemen | 5 reacties

Veel mensen komen bij me en vragen hoe ze meer kunnen verkopen dan af en toe een los uurtje. Ik leg het je uit aan de hand van een praktijkvoorbeeld.

Een klant van mij is schoonheidsspecialist, huidtherapeut en orthomoleculair therapeut. Ze heeft een prachtig pakket aan dienstverlening waarmee ze ongelofelijk veel waarde kan geven aan haar klant. Ze behandelt vrouwen met huidproblemen, zoals eczeem en acne. Meestal behandelt ze een klant, wat de huid kortdurend tot rust brengt, maar nog niet geneest. De klant betaalt alleen de behandeling van een uur met 65 euro. Veel klanten vinden de producten die ze aanbiedt te duur en besluiten zelf producten aan te schaffen bij de drogist. Ze beloven weer terug te komen als het uitkomt.

Herken je dat?

Vermijd uurtje-factuurtje

Neem daarom onmiddellijk afscheid van uurtje-factuurtje. Hiermee doe je jezelf en je klant tekort. Je doet jezelf tekort, omdat je het stuur van je bedrijf ermee uit handen geeft aan je klant. Je klant bepaalt immers wanneer die bij jou boekt en komt het je klant niet uit, dan heb jij geen geld.

Je doet ook je klant tekort, want je klant heeft een probleem of een verlangen. Om dit op te lossen of te bereiken is jouw hulp nodig. Niet voor een uurtje, maar voor een aantal weken, maanden, jaren zelfs.

Zie je dat zowel jij als je klant hier tekort komt? Het probleem van je klant blijft bestaan en jij bent na één uur deze klant kwijt. Je klant zal niet echt profijt hebben van je behandeling en op zoek gaan naar een andere expert.

Alternatief van uurtje-factuurtje

In plaats van die ene behandeling, maak je samen met je klant een behandelplan van bijvoorbeeld een halfjaar. Daarin spreek je alle behandelingen af, inclusief de bijbehorende producten. Je helpt je klant echt te genezen van het eczeem, je spreekt met je klant af dat ze iedere maand in je praktijk komt en dat ze de producten gaat gebruiken die jij aanbeveelt. De prijs die je hiervoor vraagt is bijvoorbeeld 1000 euro. Wat niet veel is, als je klant echt van de eczeem afkomt. Je klant kan ineens betalen of in termijnen. Je kan maximale kwaliteit leveren aan je klant en de resultaten zijn het grootst.

Na een halfjaar spreek je een onderhoudsabonnement af, komt ze nog eens per zoveel weken terug voor een onderhoudsbehandeling. Dit abonnement is per maand opzegbaar. Hiervoor betaalt ze 100 euro per maand, inclusief de benodigde producten.

Ontwikkel programma’s

Ontwikkel op die manier programma’s waarbij jij je klant langdurig begeleidt. De voordelen voor je klant zijn groot, het probleem wordt werkelijk opgelost. Je kan samen met je klant werken aan verbetering van de resultaten.

Jij bouwt echt contact op met je klant en kan maximale waarde leveren. Je klant blijft voor lange tijd bij je. Het zorgt voor rust en overzicht in jouw agenda en het geeft je grip op je geld. Het is prettiger ineens 1000 euro te ontvangen dan die 65 euro per uur waar je veel minder grip op hebt.

Masterclass Succesvol Ondernemerschap

Zo zijn er nog vele andere strategieën te ontdekken die nodig zijn je bedrijf succesvol op te bouwen. Ik ga ze met je delen tijdens een prachtige masterclass Succesvol Ondernemerschap.

Deze masterclass is voor ondernemers die te weinig klanten hebben, te weinig winst maken, te hard werken en te weinig vrije tijd hebben. Je wil het anders, maar je weet niet hoe. Ik ga je precies uitleggen hoe jij een succesvol bedrijf opbouwt. Daarom geef ik deze masterclass Succesvol Ondernemerschap.

Het verandert je leven

Ik beloof je dat deze masterclass je leven compleet verandert. Je krijgt inzichten waar je nog nooit van hebt gehoord en die je enorm verrassen. Het zijn inzichten die je vertrouwen geven, vreugde en vrijheid. En dat is de basis voor succesvol ondernemerschap.

Met hernieuwde energie ga je naar huis en je weet precies wat je moet om klanten aan te trekken die veel geld aan je betalen. Zodat je bedrijf wél slaagt.

Een event dat je niet mag missen, het wordt een magische dag.

Meld je hier aan: Masterclass Succesvol Ondernemerschap

Ik heb nog een beperkt aantal plaatsen beschikbaar.

Ik kijk ernaar uit je te zien op deze masterclass en je te begeleiden in jouw groei als ondernemer.

Hartelijke groet,
Marielle

Uiteraard behandel ik jouw persoonlijke gegevens vertrouwelijk.
Ik verwijs je hiervoor naar de Privacy Verklaring.

5 Reacties

  1. Kit

    Ik heb regelmatig als therapeut gewerkt met klanten waarbij ik alleen maar brandjes hoefde te blussen. Dan werd hun leven moeilijk en mocht ik het oplossen. Plus dat ik soms weken op mijn geld moest wachten. Ik merk sinds ik werk met programma’s ik leukere, serieuze klanten krijg die mooie resultaten bereiken omdat ze veel meer gecommitteerd zijn. Mooi hoe je dat hier nog een keer zo duidelijk uitlegt Marielle!

    Liefs Kit

    Antwoord
    • Marielle van der Vlies

      Ja precies Kit. Dat is het ook. Je kan ook veel meer voor je klant doen op deze manier. Fijn Kit, dat het ook zo goed voor jou werkt.

      Antwoord
  2. Carla

    Je aanwijzingen zijn kort maar krachtig, heel fijn. Daar hou ik van en het blijft daardoor overzichtelijk. Teveel veroorzaakt bij mij vaak ‘ik zie door de bomen het bos niet meer’.
    Ben zeer benieuwd naar 16 april, ik kijk er naar uit!
    Carla

    Antwoord
    • Marielle van der Vlies

      Hi Carla, ontzettend leuk dat je bij de Masterclass aanwezig bent. Je zal zeker meer duidelijkheid en focus krijgen die dag.

      Groetjes Marielle

      Antwoord
  3. Marieke

    Fijn met een praktijkvoorbeeld erbij! Ik voel dan meteen dat de waarde van het programma zit in het oplossen van het probleem en niet in het bedrag.

    Antwoord

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Ontdek je Ideale Klant

Ontdek hoe je ideale klant je betalende klant wordt.
6 eenvoudige stappen