sb_et_cpt_li_post_layout Ja, ik word een schrijver - Succes met je Bedrijf

Ja, ik word een schrijver

doelen stellen, Focus, Implementatie | 0 Reacties

Je website ziet er best goed uit. Je bent er wel tevreden over, maar hij kost je veel tijd. Je teksten schrijven kost je dagen ploeteren: woorden, punten, komma’s. En nog steeds ben je er niet tevreden over. Bovendien levert het je geen bezoekers op.

Tekst creëren is onmisbaar in de ontwikkeling en de groei van je business. Met je tekst laat je zien dat jij de expert bent, je biedt er waarde mee aan je bezoeker en voor hen van betekenis bent.

Met je tekst kan je blogs maken, video’s, audio’s, podcasts, e-mails en berichten. Je gebruikt het voor je marketing, je zichtbaarheid en je vindbaarheid in Google. Het is een eerste stap naar een volwassen bedrijf, want zonder tekst blijft je business altijd afhankelijk van jou.

Dus ik ga je helpen met 7 tips hoe je snel en makkelijk leert schrijven; teksten die gelezen worden.  De tips heb ik zelf ook toegepast bij het schrijven van mijn boek. Zo kon ik dit schrijven binnen 3 weken en zo schrijf ik bijvoorbeeld ook een blogartikel in een halfuur.

1. Begin gewoon.

Een goede manier om goed te leren schrijven is het zelf te ervaren. Niet één keer, maar keer op keer. Artikel na artikel. Succesvol ondernemerschap gaat nou eenmaal over dingen lange tijd achter elkaar doen en volhouden. En juist het schrijven zelf helpt je enorm om er goed in te worden.

2. Schrijf voor jezelf.

Het schrijven werkt transformerend. Helend. Je kent als ondernemer je twijfels: Ben je wel goed genoeg? Ben je wel die expert?

Juist door te schrijven krijg je zoveel zelfvertrouwen. Zet gewoon je pen op papier en ga schrijven wat er in je opkomt. Stop niet. Denk niet na. Je staat versteld van wat er op papier komt. Dat hoef je niet eens te delen met je klant, het is gewoon voor jou.

3. Zet de timer.

Schrijf 5 minuten en stop. Als je langer dan 5 minuten schrijft, ga je namelijk herhalen. Neem een pauze van 2 minuten en ga weer 5 minuten schrijven. Herhaal dat 3 keer. Zie het als je dagelijkse workout voor een gezonde business.

4. Stel een vraag.

Als jij een vraag stelt, heb je ook een antwoord. Dus neem een vraag in je hoofd die je klanten jou regelmatig stellen. Heel praktisch. Bijvoorbeeld: waarom is het verstandig zo min mogelijk suiker te eten? Waarom heb je iedere 2 weken een overleg met  je team? Hoe organiseer ik een succesvol event? Als jij een vraag van een klant in je hoofd neemt, heb je direct een antwoord in gedachten. Dat antwoord schrijf je op.

5. Geen computer.

Koop een mooi schrift en een goede pen. Schrijven met pen en papier zorgt voor meer concentratie en krachtige teksten. Als je tekst geschikt is voor je ideale klant, typ je het over in Word. Laat je inhoud intact. Vraag een redacteur het krachtiger te maken en typefouten er uit te halen. Meer is het niet.

6. Schrijf voor je doelgroep.

Schrijf alleen voor die ene persoon die jij zo graag als klant wil hebben. Je weet wat haar uitdagingen zijn, haar frustraties zijn, waardoor ze slapeloze nachten heeft en wat haar ambities zijn. Dat is waar je over schrijft.

7. Hou het simpel.

De bezoeker van je website heeft een probleem en jij helpt om dit op te lossen. Verplaats je in je bezoeker en haar niveau. Hou je tekst simpel, zodat je lezer het meteen begrijpt en ook snel kan toepassen. Als het te moeilijk of te abstract is, kan je bezoeker er niets mee. Beantwoord daarom ook simpelweg de vragen van je klant.

Word een schrijver

Iedere succesvolle ondernemer is een schrijver. Net als iedere succesvolle ondernemer een marketeer is. Je wordt het door het gewoon te doen. Iedere dag weer. Wacht niet langer, begin vandaag nog.

Waar wil jij over schrijven? Deel dat hieronder in het reactieveld. Ik lees het graag!

Begin met je webteksten en je e-boek. Als je mijn ondersteuning hierbij wil, nodig ik je uit voor de online training Schrijf je E-boek. Het is een heel praktische training waarin je tips krijgt om in 3 uur je e-boek te schrijven.

Meld je hier aan: Ja, ik begin met mijn e-boek!

Tot dan!

Hartelijke groet,

Marielle

 

Uiteraard behandel ik jouw persoonlijke gegevens vertrouwelijk.
Ik verwijs je hiervoor naar de Privacy Verklaring.

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *