Implementeren moet je doen. Hoe dan?

38 reacties

Implementeren die hap - succes met je bedrijfHeb je een dure training gevolgd, zoals bijvoorbeeld het Master Entrepreneur Seminar van afgelopen weekend, dan moet je wel wat met al die kennis gaan DOEN natuurlijk. Implementeren die hap. Al die fantastische INZICHTEN omzetten in de juiste ACTIE!

Het punt is dat wij ondernemers altijd heel veel willen weten. Dus we volgen de ene training na de andere, webinars, podcasts, lezen boeken en blogs, de hele zwik. Kost allemaal bakken met tijd en het kost nog veel meer tijd om al deze kennis om te zetten in actie. Het is heel goed dat je blijft leren als ondernemers, echter het is alleen waardevol als je ook werkelijk de tijd neemt om deze nieuwe kennis te implementeren. Anders is het dus zonde van je tijd en vaak ook van je geld. Heb je geen tijd om te implementeren? Daarmee wordt de kennis en de inzichten die je hebt opgedaan waardeloos.

Dus nu implementeren die hap.

Dat betekent dat je je kennis omzet in actie EN resultaat. Dat je er wat mee gaat DOEN. En hoe doe je dat nu?

Ik heb 5 tips voor je.

Plan.

Hoeveel tijd wil je dagelijks besteden aan het implementeren? Een uur, een kwartier? Of een dag per week? Plan het en zet het in je agenda en beloof jezelf dat deze tijd ALTIJD beschikbaar blijft voor het implementeren. Zorg dat het een GEWOONTE wordt, dus plan dit altijd op hetzelde moment van de dag of van de week. Begin je dag hiermee. Dit is namelijk je belangrijkste actie van de dag en dan is het heel fijn als je dat al hebt afgerond aan het begin van je werkdag.

Kies.

Kies wat je wilt implementeren. Zeker bij grote trainingen zoals het Master Entrepreneur Seminar krijgt je zoveel inzichten, dan heb je maanden nodig om dit allemaal geïmplementeerd te krijgen. Kies dus wat je eerst wilt doen en wat je later. Mijn tip? Begin met het uitwerken van je doelgroep en ga vervolgens aan hen vragen wat ze van je willen.

Doen.

Nu moet je gaan doen. Volg je planning en hou je aan je keuze. Dus aan het werk op de momenten zoals je dat vantevoren had gepland. Do whatever it takes. Dit vraagt om discipline. Ja, voor het geval je het nog niet wist, dit is een onderdeel van succesvol ondernemerschap. Ontbreekt het je hieraan? Help jezelf door bijvoorbeeld een reminder op je telefoon te zetten. Of juist je telefoon weg te leggen en zet je social media uit. Een werkplek op te zoeken waar je niet gestoord wordt door kinderen of een partner. Of afgeleid wordt door vuile vaat en bergen administratie.

Hou vol.

Volhouden dus. Iedere dag weer aan de bak. Stay in line, weken, maanden achter elkaar. Geef prioriteit aan je bedrijf.

Vraag hulp.

Er zijn zoveel mensen die je willen helpen. Echt, je moet er alleen om VRAGEN. In je uppie lukt het niet. Zoek een buddy die je on track houdt. Of stap in een mastermindgroep. Neem een coach.

Oh en by the way. Was je inderdaad op het Master Entrepreneur Seminar? Ga je de Ultieme Website kopen? Ik zou het doen, want je krijgt mij er gratis bij om de boel samen met je te implementeren:-). En je kan natuurlijk ook altijd komen op mijn Implementatie Expertsessies die vanaf september weer van start gaan.

En nu? Implementeren die hap:-)!

Je hebt nu mijn blog gelezen, dan ga je er nu mee aan de slag toch? Om je nog verder te helpen heb ik een geweldig cadeau voor je. Ik heb namelijk een implementatieplan ontwikkeld wat jou helpt om in de juiste volgorde te implementeren. Ik stuur je dit implementatieplan heel graag als jij een reactie achter laat op mijn blog.

Dus ik ben heel benieuwd wat je de komende weken gaat implementeren. Wil je dat laten weten door het op te schrijven in het reactieveld hieronder? Als dank ontvang je mijn implementatieplan.

Ik kijk uit naar je reactie!

Make it a HAPPY day!
Marielle

38 Reacties

  1. Estelle

    In juli kwam Mariëlle op mijn pad via Facebook. Na een webinar over verkopen en het zien van filmpjes van Mariëlle heb ik het boek Succes met je Bedrijf ook aangeschaft. Het leest vlot weg en de opdrachten zetten aan tot kritisch blijven op mezelf. En steeds een stapje verder, want in september doe ik mee aan de live trainingsdag “in een jaar meer dan 100 klanten’.
    Mijn doel is alle opdrachten uit het boek te maken voordat ik naar de trainingsdag ga. Lijkt mij een goede voorbereiding, dus dit is mijn ‘implementatie’.

    Antwoord
  2. Marlene

    Hallo Marielle,
    Je loopt altijd wel met een bedoeling tegen iets aan. Zo ‘liep’ ik gisteren virtueel op de pagina van Nisandeh tegen jou aan. Wat een geluk! Ik heb ingepland om deze week werk te maken ( brainstormen noem het maar) om mijn blog voor mij te laten werken en niet langer als een mooi en passievolle hobby te zien.
    En ja, die doelgroep hé :), dat wordt mijn ei dat ik moet pellen…
    Dus heel graag zie ik dat implementatieplan in mijn mailbox. Het werkboek van de Master entrepreneur ligt ook al klaar.
    And I did it before, dus ik ben ook nu weer heel erg enthousiast en nieuwsgierig naar wat er uit gaat komen.
    Lieve groeten uit Marrakech en je schrijft echt heerlijk !
    Marlène (coco-morocco.com)

    Antwoord
  3. Anneke Stuij

    hallo Marielle,

    ik heb al veel gedaan sinds de Mater entrepreneur, maar ik kom in september bij je om een gestructureerd begin te maken met implementatie.
    Om met de juiste stappen te beginnen, anders blijf ik met voorbereidende stappen bezig 🙂

    groet, Anneke

    Antwoord
  4. Esther

    Ha Marielle,
    Na de training van vandaag ben ik volop aan de slag met de implementaie van mijn nieuwe website gericht op mijn doelgroep en natuurlijk heb ik meteen even gekeken naar jouw tips en aanpak.
    Je blog is een mooi voorbeeld en heel toegankelijk.
    Groet,
    Esther

    Antwoord
  5. Hilde Van Hove

    Mmm, heel waardevolle tips Marielle … alleen loop ik al een tijdje vast met mijn doelgroep … raak er maar niet uit, dus zolang ik daar niet uit ben voel ik dat ik met de rest niet kan beginnen…heb 22 augustus hier in België een dag coaching geboekt, hoop tegen dan helderheid te hebben !

    Antwoord
  6. Renske

    Ja, ik moet ook allerlei ballen in de lucht houden: Werk voor onderneming combineren met bijbaan, huishouden, een sociaal leven. En dan is het soms lastig het overzicht te houden, of het idee te houden dat er enige vooruitgang in zit, wanneer je dingen moet uitstellen, omdat ze meer tijd nodig hebben.
    Ik wil alles gaan implementeren, en hoe eerder hoe beter. ik wil ook gaan lesgeven, maar sommige dingen doe je niet even tussendoor. Daar zitten zoveel haken en ogen aan, en intussen wil/ moet ik ook schilderen, vooruitkijken na hoe het er na de zomer uit gaat zien, waar moet ik me voor inschrijven? (voor deelname aan evenementen) Dat kan ook niet op het laatste moment.

    Antwoord
  7. sylvia

    Ik vind het moeilijk om structuur in alles aan te brengen, volg veel webinars, maak aantekeningen die in de kast komen te liggen. Aan mijn eigen bedrijf kom ik nauwelijk toe door het hebben van een baan en huishouden etc.

    Antwoord
  8. Marielle Vergouwe

    Hi Marielle, mooi blog! Ik ben nog aan het worstelen wat ik eerst ga doen.. Doelgroep wel bepaald, vandaag nog een blog verzonden en aan een heel grote opdracht gewerkt. Kun je mij je implementatieplan toesturen ( heb even een ander mail adres toegevoegd 🙂

    Antwoord
  9. Mirjam

    Heel herkenbaar. 🙂
    Ben heel benieuwd naar je checklist.

    Antwoord
  10. Enneke

    Hallo Mariëlle,

    Erg leuk om je blog te lezen en om te zien hoe je mensen die reageren adviezen geeft. Ik ben dit weekend naar Business Bootcamp geweest. Ik ga eerst even uitrusten en dan een plan maken om geleerde dingen te implementeren. En natuurlijk ook jou blog volgen vanaf nu 🙂

    Antwoord
  11. Agnes

    Hoi Mariëlle,

    Inderdaad, ik ren soms als een kip zonder kop rond en begin aan van alles. Ben ook altijd veel van plan, moet het huishouden ook doen en eind van de dag heb ik soms alleen nog maar huishouden gedaan, wat op facebook gekeken, gelukkig ook wel klanten in de winkel en via internet. Maar de dingen die ik eigenlijk wilde doen zoals administratie bijwerken, blijven er dan bij. Ook liggen er nog dozen vol met voorraden die geprijsd moeten worden en in de winkel moeten. We jongen van de website is eindelijk bijna klaar, dus daar moet ik straks ook mee bezig. Wil nieuwsbrieven en blogs gaan schrijven.

    Ofwel, wil zooooooveel, maar mis de focus nog. Maar jouw nieuwsbrieven lees ik altijd meteen, super waardevol voor mij ;). Al die webinars heb ik ook wat afgeschaft, kost veel tijd maar levert niet genoeg nieuwe informatie op. Een uur wat vertellen en daarna een half uur of langer over hun aanbod praten. Sommige zijn echt erg… Cursussen heb ik er al diverse aangeschaft, nu nog beginnen suffie! Dus dat moet ik ook nog inplannen.

    Ik ben heel benieuwd naar je implementatieplan :).

    Groetjes, Agnes

    Antwoord
  12. Kim Oostveen

    Hi,

    Inderdaad de behoefte peilen. Heb nu 30 reacties binnen en deze ga ik komende dinsdag omzetten in een stappenplan. Voor een gratis optin aanbod. En een onweerstaanbaar aanbod.
    Mijn uitdaging is om dit stap voor stap te doen. En niet 10 producten te willen ontwikkelen. En een product waarvan ik vind dat zij nodig hebben… want daar zijn ze nog niet – misschien nooit en het gaat niet om mij. Lastig loslaten, merk ik. Durf het bijna niet toe te geven!
    Een andere uitdaging is dat ik diensten deze zomer aanbied die ook veel aandacht vergen in promotie en werving. En een keuze maken in wat eerst, zonder dat ik de aandacht van het ander ‘wegkaap’. Dus: hoe kan ik behoefte peilen, en tegelijkertijd mijn product aanbieden waardoor ik brood op de plank heb en mijn netwerk uitbreid.

    Groet Kim

    Antwoord
    • Marielle Meijer

      Hi Kim,

      dank je wel voor je waardevolle reactie! Juist stap voor stap. En zeker als je gratis producten gaat ontwikkelen. Want het ontwikkelen hiervan is veel werk, omdat het een goed product moet zijn en aan moet sluiten bij de behoefte. Het verkopen van je gratis producten is veel werk. Het kost veel tijd, aandacht en energie om jouw doelgroep naar je gratis producten en diensten te krijgen en DAT is wat je terug moet laten komen in je stappenplan. Dus:
      – stap 1 doelgroep
      – stap 2 inventariseren wensen en behoeften
      – stap 3 (gratis) producten ontwikkelen, begin met 1 product.
      – stap 4 … enz. Het implementatieplan zit in je mail.
      Stap voor stap betekent beginnen bij stap 1, dan stap 2, enz. Dus niet beginnen bij stap 6.

      En jij bent al jaren verder op jouw klanten, het is belangrijk dat jouw producten en diensten aansluiten wat zij willen EN nodig hebben op dit moment.

      En nog een laatste opmerking. Direct brood op de plank.. dat is HEEL erg lastig. Wil je direct brood op de plank, kan je beter een baan gaan zoeken. Een continue stroom van inkomsten met je eigen bedrijf kost tijd, energie en aandacht. Maar dat weet je.

      Veel succes Kim!

      Antwoord
  13. Rose

    Ik ga een nieuwsmagazine ontwikkelen. Dus moet een planning maken van verschijningsfrequentie, welke artikelen gaan we plaatsen e.d. te veel om op te noemen.

    Antwoord
    • Marielle Meijer

      Het is altijd teveel om op te noemen. Ik zou het vooral in een plan gieten en daarna gaan DOEN:-). En als het teveel is, dan moet je schrappen of hulp zoeken of dag en nacht gaan werken of.. KEUZES MAKEN!

      Antwoord
  14. Ellen

    Zo herkenbaar ! Nieuwsbrieven , webinars, blogs, ik verzamel en lees het allemaal. Na de vorige keer over focus houden heb ik weer een To do lijst gemaakt. Dat geeft mij weer houvast. Ik ga de komende tijd de informatie sorteren op onderwerp en kijken wat ik het eerst aan ga pakken en welke acties er nodig zijn.Een plan maken dus.Dat geeft zoveel rust!

    Antwoord
    • Marielle Meijer

      Hi Ellen,

      kies een paar nieuwsbrieven die je wilt lezen en schrijf je uit op de rest. Scheelt je bakken met tijd en energie.

      Veel succes!
      Marielle

      Antwoord
  15. Jeannette Kommer

    Ja, implementeren!
    Veel in beweging en vele mogelijkheden.
    Ik heb zojuist een coaching traject afgesloten bij Cultuur Ondernemen, heel waardevol voor me geweest wbt de Business Model Canvas dus die hou ik er altijd bij.
    Surveys gemaakt in Engels en Nederlands en ik heb feedback gevraagd.
    Plannen staat groot in mijn atelier opgehangen op papier en de kunst is nu te blijven plannen, dag per dag, focus houden.
    Via een LinkedIn groep volg ik een kunstenaar die andere kunstenaars helpt met van alles aan boeiend.
    Waar ik tegenaan loop is dat mijn Engels toch niet zo goed is als ik dacht en ik zoek nog iemand die de teksten voor me kan nakijken. Ik vraag eerst familie of vrienden.
    En….ik ga subsidie aanvragen voor het maken van mijn website
    …en ik wil voor kantoor werkzaamheden ook uit mijn Atelier en een creatieve groep samenstellen waarbij we elkaar kunnen helpen.
    Veel, maar ik heb tijd omdat ik in de ww zit. Ik ga ervoor!
    En…..nog een keer de Business Bootcamp doen, dit jaar nog 🙂

    Antwoord
    • Marielle Meijer

      En wat ga je dan nu de komende weken implementeren Jeannette? Wees blij dat je tijd hebt, want dat heb je ook nodig. Dus gebruik dit vooral om te DOEN. En wat ga je doen? Kan je het iets concreter maken?

      Antwoord
  16. Marlou Visser

    Haha, een hele goede. Implementeren wat je leert. Ik heb echt geleerd dat ik niet alles tegelijk moet willen doen. Ik gebruik mijn todo-lijstjes iedere dag. Wat ik die dag gedaan wil hebben qua persoonlijke ontwikkeling, promotie van mijn bedrijf en opdrachten die ik binnenkrijg. Tot nu toe zijn dit persoonlijke opdrachten, maar die kan ik ook gebruiken als promotie. Dit ontwikkelt mij zeer zeker ook.
    Ik ben afgelopen weekend niet bij Master Entrepeneur geweest, maar probeer echt zoveel mogelijk kennis op te doen via Marielle 😀 en deze informatie te implementeren.

    Antwoord
  17. Yolanda van der Jagt l

    Hi Mariëlle,

    Door hulp te vragen. Heb ik afspraken staan. Wat tot voorbereiden, nadenken, inzichten komt om er vervolgens concreet mee aan de slag te gaan en vragen kan stellen. Om daarna te implementeren en weer verder te gaan. Het is een inspirerend en uitdagende puzzel in mijn hoofd. En full focus iedere dag. En neem daar een jaar de tijd voor zodat het echt ergens toe leidt! Groet Yolanda

    Antwoord
  18. Marianne van Erp

    Hallo Marielle Ik heb mijn doelgroep nu bepaald. Ik ga nu via survey.monkey in kaart brengen wat de behoeften van mijn doelgroep is.

    Antwoord
    • Marielle Meijer

      GOGOGO Marianne! Goed bezig!

      Antwoord
  19. Annemieke

    Wat ik het eerst ga implementeren is een plan. Eerste inventariseren welke acties ik wekelijks moet doen en welke ik extra wil doen om mijn bedrijf te laten groeien. Dan een vaste weekindeling maken, dan aan de slag en daarbij de mobieltjes en alle extra afleiding wegleggen.

    Antwoord
  20. Ellen

    Hey Marielle, inderdaad bijna stuiterend van de masterentrepreneur teruggekomen! Realiseer me dat de website plus het systeem erachter ongelooflijk belangrijk is, dussss… direct het website aanbod gepakt. Inderdaad ook omdat ik dan vervolgens bij jou kom om meer te leren over deze voor mij nieuwe wereld en alles direct zo goed mogelijk aan te pakken. Ga daarna nog genoeg fouten maken, maar dat is de beste garantie voor succes, heb ik inmiddels van Nisandeh begrepen ☺️! Ben heel benieuwd naar je implementatieplan, voor mij is de valkuil om vanuit mijn enthousiasme en high energy als een dolle zoveel mogelijk tegelijk te implementeren! Ik kan mezelf temperen door gezond verstand en logisch nadenken, maar leer heel graag van de ervaringen van anderen om mijn energie te kanaliseren naar ‘first things first’! groet, Ellen

    Antwoord
    • Marielle Meijer

      Hi Ellen,

      dank je wel voor je reactie. Cool dat je het aanbod hebt genomen en dat ik je verder kan gaan helpen met het implementeren van de Ultieme Website. Ik kijk er erg naar uit! First things first, inderdaad. Begin met het bepalen van je doelgroep. Pas als je dat hebt gedaan kan je verder met de volgende stappen. Ik hou van types die als een dolle implementeren:-), maar ehhh… wel op de juiste manier en in de juiste volgorde. Want pas dan kan je je energie omzetten in geweldige resultaten!

      Tot gauw en hartelijke groet,
      Marielle

      Antwoord
  21. Annemiek de Nijs

    ja en plan van aanpak om al die opgedane kennis daadwerkelijk tot actie om te zetten. Staat te popelen, maar wat is slim om mee te beginnen? Eigenlijk moet het allemaal, maar dat is een weinig productieve gedachte. Dus een plan? Ja graag.

    Antwoord
    • Marielle Meijer

      Je doelgroep bepalen Annemiek, dat is waar je moet beginnen. Dan weet je het vast:-). En natuurlijk moet het allemaal en gelukkig hoeft het niet allemaal tegelijkertijd. Maar wel in de juiste volgorde.

      Antwoord
  22. Thobien

    Hi Mariëlle. Heel herkenbaar maar het wordt mij steeds duidelijker dat implementeren gelijk staat aan inderdaad discipline, structuur aanbrengen en reële structuren ontwikkelen. Door teveel te willen doen in te weinig tijd kom je eigenlijk tot niets. Daarom is voor mi het plannen van de dagelijkse 6 belangrijkste dingen een fijne tool om te DOEN.

    Antwoord
    • Marielle Meijer

      Dank je wel voor je waardevolle reactie! Goed om te lezen Thobien en het klopt. Implementeren is gewoon topsport. Het vraagt kracht, uithoudingsvermogen, discipline. De tool van de 6 dingen per dag is heel waardevol, gebruik deze vooral. Zorg er voor dat er in ieder geval 1 ding op staat waarmee je AAN je bedrijf werkt. Dat is je belangrijkste taak waar je je dag mee begint.

      Veel succes!

      Antwoord
  23. Petra

    Zorg dat je een coach neemt, is heel belangrijk. Dit ga je echt niet alleen doen. Marielle is een hele goede coach!

    Antwoord
    • Marielle Meijer

      Dank je Petra! Lief van je!

      Antwoord
  24. Yvonne

    Zojuist de Master Entrepreneur gevolgd. Heel veel implementatiemogelijkheden opgedaan. Naast het uitwerken van mijn aantekeningen op dit moment bezig om in verband met de naamswijziging van mijn onderneming mijn website aan te passen. Hierop komt dan ook een betere blog te staan met de mogelijkheid om te reageren en in- en uit te schrijven. Ik schrijf weliswaar al heel lang columns, maar mensen ontvingen deze in pdf en werden hierdoor nooit naar de website geleid. Hierna ga ik een enquête maken en gratis producten. Dit alles vraagt veel tijd en is simpelweg niet in even te doen. Gelukkig heb ik die tijd.

    Antwoord
    • Marielle Meijer

      Eerst je doelgroep bepalen Yvonne. Dan behoefte bepalen, dan gratis producten ontwikkelen en daarna met je website aan de slag..

      Antwoord
  25. Erwin

    Heel herkenbaar dat teveel willen. En het komt ook nog een keer niet snel genoeg.
    Ik implementeer daardoor heel veel, maar niet volledig heb ik gemerkt. Daardoor blijft het resultaat achter. Het lukt steeds beter, maar heb nog wel een paar stappen te maken. Ik hoop dat jou implementatieplan daarbij helpt.
    Ik ga een nieuw product wat ik op de plank heb liggen (inclusief opgenomen video’s) lanceren. En dan niet gewoon tussendoor 🙂

    Antwoord
    • Marielle Meijer

      In de hoop dat je nieuwe product voor je huidige doelgroep is..

      Antwoord
        • Marielle Meijer

          Dan ben ik gerustgesteld:-)

          Antwoord

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *