6 Strategieën voor een Succesvol Blog

11 reacties

Er zijn een heleboel redenen te verzinnen waarom je geen blog zou schrijven.

Bijvoorbeeld:

succesvol blog Waarom een Succesvol Blog?

Er zijn nog veel meer redenen te verzinnen waarom je WEL een blog MOET schrijven.

Bijvoorbeeld:

  • Je levert hiermee heel veel gratis WAARDE aan je prospects en je klanten.
  • Mensen leren je kennen en gaan je leuk vinden.
  • Je bouwt hiermee het vertrouwen op.
  • Het verhoogt je expertstatus.
  • Je bent zichtbaar als ondernemer.
  • Je krijgt hierdoor meer klanten.

Of je blog wordt door Blogmeesters van Saskia Steur uitgeroepen tot Blog van de Maand! Dat is wat mij gebeurde vorige week. Dit zorgt voor ons beide voor extra vertrouwen, extra zichtbaarheid en uiteindelijk voor nog meer klanten. En vanaf nu is het niet weten HOE je een succesvol blog schrijft ook geen excuus meer, want Saskia geeft hier geweldige trainingen in.

Saskia heeft mij natuurlijk niet voor niets genomineeerd en er is niet voor niets op mijn blog gestemd. Mijn blog is namelijk succesvol, ik krijg er klanten door. En ik gun jou ook een succesvol blog. Daarom deel ik je hierbij mijn 6 belangrijkste strategieën voor een succesvol blog.

Schrijf iedere week.

Zorg dat je consistent bent in het schrijven van je blog. Iedere week op dezelfde dag en dezelfde tijd. Zodat je doelgroep op je gaat rekenen en op je blog zit te wachten. Dus maak een overzicht van de onderwerpen waar je over gaat schrijven en reserveer de tijd hiervoor in je agenda.

Schrijf voor je doelgroep.

Weet wie je doelgroep is en weet wat er bij je doelgroep leeft. Wat is hun behoefte, wat is hun frustratie, waar liggen ze ‘s nachts wakker van? Dit zijn de onderwerpen waar je over schrijft, waar je tips over geeft, waar je hen mee helpt en waardoor je dus WAARDE levert aan je doelgroep. En weet je niet waar je doelgroep wil dat jij over schrijft? VRAAG het ze!

Schrijf je eigen verhaal.

In mijn blogs vertel ik mijn eigen verhaal. Ik vertel over de ervaringen die ik heb gehad, de lessen die ik heb geleerd, methoden die voor mij succesvol zijn. Deze deel ik op mijn blog, omdat deze leerzaam zijn voor andere ondernemers. Neem weer even die top van die berg in gedachten. Ik fiets vooraan en leer degene die achter me fietsen hoe ze omhoog moeten komen. Hiermee creëer ik affiniteit met mijn doelgroep.

Vraag om reacties.

Vraag  je lezers altijd om een een reactie op je blog. Hierdoor wordt je blog extra waardevol, omdat je lezers over hun eigen ervaringen vertellen. Er ontstaat een echte relatie met je doelgroep en er ontstaat een echt gesprek. Luister hier ook naar en reageer hier ook op, net zoals je dat in een echt gesprek zou doen. En realiseer je dat je met je eerste blog niet meteen twintig reacties hebt, dit moet je opbouwen.

Geef iets GEWELDIGS cadeau.

Ik ben mijn prospects en klanten die reageren altijd ongelofelijk dankbaar voor hun reactie. Dat ze hiervoor de tijd nemen en dat ze hiervoor aandacht hebben. Reden genoeg om ze te bedanken met een GEWELDIG cadeau. Een cadeau waarmee je hen nog meer waarde biedt. Cadeaus die ik weg geef: gratis trainingen, gratis skypesessies, e-boeken en formats en tools. Let op: je kan nooit teveel weg geven!

Vertel de wereld over je blog.

Vertel je mailinglijst over je blog en deel je blog via je favoriete social media kanalen. Deel het in relevante groepen, daar waar je doelgroep zich bevind. Je doelgroep heeft namelijk recht op de waardevolle informatie die jij schrijft. Dus deel het vooral met je doelgroep! Vraag je doelgroep het ook te delen in hun netwerk. Zorg er altijd voor dat je hiervoor de juiste knoppen beschikbaar hebt op je blog.

Nu ben ik heel benieuwd. Heb jij een blog? Vertel eens, waar gaat deze over? Voor wie schrijf je? En deel ook vooral de url van je blog even, zodat anderen ook je blog kunnen bezoeken.

Heb jij nog geen blog? Dan ben ik nieuwsgierig, ben je van plan deze wel te gaan schrijven en waar moet deze dan over gaan?

Ik kijk uit naar je reactie op mijn blog, je kan deze achterlaten in het reactieveld hieronder. Zoals ik je al zei, door jouw reactie wordt mijn blog nog waardevoller voor mijn doelgroep, dus ik ben je hartstikke dankbaar voor je reactie. Datzelfde geldt voor het delen in jouw netwerk door op de knoppen hieronder te klikken. Ik wil graag dat er zoveel mogelijk mensen kunnen profiteren van mijn kennis en dat jij me hierbij helpt vind ik fantastisch! Ik realiseer me steeds meer hoe belangrijk jij voor me bent wanneer je reageert op mijn blog en mijn blog deelt.

Daarom heb ik een geweldig cadeau voor je. Als dank voor je reactie ontvang je een Bloganalyse. Met deze bloganalyse ontvang je van Saskia en van mij een aantal TOPtips waarmee je je blog in korte tijd kan verbeteren. Want wij gunnen jou ook een succesvol blog! Dus vergeet niet de url van je blog achter te laten!

Ik kijk er naar uit!

Make it a HAPPY day!
Marielle

11 Reacties

  1. Tessa Faber

    Er waren waarschijnlijk zo’n dikke 600 blogs van mij op het web en daardoor vinden mijn cliënten en opdrachtgevers me. Ik had eerst een aparte blogspot en ik was blogger voor verschillende platforms zoals het helaas verdwenen Ikki. Die blogs staan nog wel ergens maar missen de context van het platform.
    Het goede nieuws is dat ik nu sinds twee maanden op mijn eigen website eindelijk kan bloggen….. Daardoor lijkt het nu net of ik er maar heel weinig heb maar ga wat oude blogs recyclen en ook meer met beelden en zelf opgenomen videos bloggen….
    Op http://Www.MakingSense.nl staan ze onder blogs….

    Antwoord
  2. Anne Buiskool

    Jawel ik heb een blog.
    Vandaag de laatste gepost.http://www.goedgescheidenouders.nl/bewust-scheiden/ikke-zelluf-doen-vooral-als-het-niet-goed-gaat/

    Ik blog 2x per maand over ouders die te maken hebben met een scheiding. Ik schrijf voor ouders die weten hoe belangrijk het is om kinderen mee te geven hoe mensen goed met elkaar om kunnen gaan. Voor ouders die hun persoonlijke en spirituele ontwikkeling serieus nemen en die ondanks alle kennis en ervaring meegesleurd worden door emoties, gevoelens en onbewuste patronen…zo zo, jawel.
    En dan met compassie, onverschrokken vastberadenheid gaan voor een duurzame oplossing, met hulp…omdat we het allemaal zelf moeten doen, maar het niet alleen hoeven doen.

    Wat ik het fascinerende aan een blog vind, is dat anderen waarde toevoegen, dat je een community kunt vormen.
    Hartelijke groet
    Anne

    Antwoord
  3. Wilco Kannekens

    Hoi Marielle,

    Mijn naam is Wilco. Ik heb jarenlang in het onderwijs gewerkt eerst als leerkracht en later als directeur van een basisschool. Met name in de laatst genoemde functie ben ik steeds vaker gaan schrijven. Ik gebruikte de weekbrief van mijn school om iets te laten doorschemeren van mijn passie voor onderwijs en opvoeden. In de functie van directeur heb ik echter gemerkt dat ik steeds vaker in een positie werd gedrukt, waarin ik verantwoording moest afleggen over zaken waar ik niet echt helemaal achter kon staan. Ik heb daarom een keuze gemaakt en ben gestopt als directeur en ben nu zoals dat heet ‘in between jobs’. Ik gebruik deze tijd om de wereld een beetje mooier te maken. Door mijn 52 challenges kan ik het verschil maken voor anderen en daarom ook voor mezelf. Ik steun daarbij direct het goede werk van Right To Play. In mijn blogs die ik daarover schrijf kan ik iets van mijn energie en passie kwijt en hoop ik anderen te inspireren om ook echt het verschil te maken en de wereld een klein beetje mooier te maken.

    groet,
    Wilco

    http://www.wilcoscharitychallenge.com

    Antwoord
    • Marielle Meijer

      Dank je wel Wilco voor je mooie en waardevolle reactie! Wat een moedige stap heb je gezet. En wat mooi dat je door middel van je blog een belangrijke bijdrage kan leveren aan anderen en in het bijzonder aan kinderen. Ik ben wel benieuwd wat nu echt JOUW passie is en waar jij mee verder gaat. Je bent in between zeg je, maar in between wat? Wat ga je doen met je passies en wat ga je doen met je passie voor onderwijs en opvoeden?

      Het voelt goed he om de wereld een beetje mooier te maken, dat geeft veel voldoening! En ik gun jou dat ook in je toekomstige functie/carrière/onderneming, wat je ook gaat doen!

      Ik ben heel benieuwd!

      Hartelijke groet,
      Marielle

      Antwoord
  4. Delphine Ghekiere

    Hoi Marielle,

    ik blog wekelijks. Mijn laatste nieuwe artikel staat sinds gisteren online:
    http://www.veelgelukmetjescheiding.be/nieuw-leven-na-je-scheiding/wie-kiest-die-wint/

    Mijn doelgroep zijn gescheiden vrouwen met jonge kinderen die een nieuw en gelukkig leven na scheiding willen opbouwen. De onderwerpen nu gaan hoofdzakelijk over persoonlijke ontwikkeling. Ik werk steevast aan meer en andere topics waar mijn doelgroep behoefte aan heeft.

    Groeten,
    Delphine

    Antwoord
    • Marielle Meijer

      Dank je wel Delphine voor het delen van je blog! Mooi wat je schrijft, want het gaat inderdaad om het schrijven over datgene waar je doelgroep behoefte aan heeft!

      Antwoord
  5. Petra

    Ik vind bloggen wel een van de leukste manieren om mijn verhaal te delen met anderen. Niet dat ik er een kei in ben, maar ik doe het graag. Ik struggle nog wel eens met de vraag: vindt mijn klant dit interessant? en moet ik meteen oplossingen aandragen in de vorm van 7 bewezen tips…. Enfin, geen expert maar wel een liefhebber dus tips zijn m eer dan welkom!

    Antwoord
    • Marielle Meijer

      En wat is de url van je blog Petra? Handig om het hier te delen, zodat anderen ook naar je blog kunnen kijken en wij het kunnen analyseren.

      Antwoord
  6. Bianca van Rooij

    Ik ben na de Master Entrepreneur ook maar met bloggen begonnen. Voorheen vond ik het maar eng en raar en gek, maar nu vind ik het leuk, spannend en ben ik er trots op. Ik schrijf mijn blog voor de kleine tot middelgrote (bagger)aannemers die stoeien met aanbestedingen en aanverwante onderwerpen. Mijn laatste blog gaat dus over het vertrouwen terug winnen van je opdrachtgever (http://www.rooijwaterbodemadvies.nl/algemeen/win-het-vertrouwen/). Ik bekijk altijd de blog opbouw van bv Nisandeh, van jou en Vered. Zij hebben bij mij al bewezen goed bezig te zijn, dus die probeer ik te kopieren. Ik ben dus ook heel benieuwd naar jullie bloganalyse op mijn blog!
    Ik blog trouwens maar 1 keer in de maand, omdat de weken zo snel voorbij schieten dat ik het anders niet bij kan houden. Ik overweeg om 1x in de 2 weken te gaan bloggen.

    Ik hoor graag van jullie en ga zo door Marielle!

    Antwoord

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *