Werk jij nog steeds te hard? 3 strategieën - Succes met je Bedrijf

Werk jij nog steeds te hard? 3 strategieën

0 Reacties

Er is nog meer wat jij kan doen om afscheid te nemen van te hard werken. Je kan een paar eenvoudige strategieën in je business implementeren die ervoor zorgen dat je meer plezier hebt in je werk, meer tijd en energie hebt gedurende de dag, en meer geld verdient.

Afhankelijk

Een belangrijke oorzaak van het harde werken van veel ondernemers is de afhankelijkheid in je business. Wanneer je bedrijf afhankelijk is van jou, wordt er niets verkocht en niets geleverd zonder jou. Dus zonder jou is er geen omzet en geen winst. Dat maakt jou tot een slaaf van je bedrijf. Wil je afscheid nemen van dit harde werken? Ontwikkel dan een bedrijf dat ten dienste staat van jou en je klant. Je bedrijf zorgt dan altijd voor voldoende inkomsten en kan jou en je gezin onderhouden, zonder dat je daar 24/7 voor beschikbaar moet zijn.

3 strategieën

Dit zijn de eenvoudige strategieën die je daarvoor kan implementeren:

  1. Bied uitsluitend langdurige trajecten aan,
  2. voor een goede prijs
  3. en richt een aantal processen online in of besteed ze uit.

Langdurige trajecten

Langdurige trajecten zijn bijvoorbeeld jaarprogramma’s. Dit betekent dus dat jij je klanten begeleidt gedurende een jaar of langer. Je kan op deze manier echt het maximale doen in de begeleiding van je klant. Jij wordt daar heel blij van, maar je klanten ook. Want hun resultaten gaan omhoog. En juist die resultaten zijn ook de reden dat deze programma’s zo ongelofelijk waardevol zijn. Goede resultaten maken verkopen voor jou ook stukken eenvoudiger.

Uurtje-factuurtje

Denk je eens in. Je verkoopt normaal gesproken tegen een tarief van 90 euro per behandeling, consult of afspraak. Bij iedere verkoop verdien je dus 90 euro. Je agenda van deze maand is gevuld met 10 afspraken per week en je zet 3.600 euro bruto om. Iedere afspraak maken is een nieuwe verkoop doen. Ook inhoudelijk kosten deze 10 afspraken je veel tijd en energie. Je moet je steeds weer opnieuw inlezen en inleven. Er zit bovendien weinig voortgang in de resultaten van je klanten, want ze komen alleen maar als ze in de problemen zitten – altijd achteraf en nooit preventief, altijd incidenteel en nooit een oplossing voor de lange termijn. Al met al een vermoeiende manier van ondernemen voor jou.

Jaarprogramma

Stel nu eens dat je een jaarprogramma verkoopt van 3.600 euro. Wanneer je dat 20 keer verkoopt heb je een jaaromzet van 72.000 euro. Met deze 20 mensen ga je een jaar aan de slag. Zie je het verschil? Het geeft je veel meer rust, je kan veel meer voor je klant doen. Je hebt minder klanten nodig, je hoeft minder te verkopen en je verdient meer. Daarnaast creëer je een community van 20 mensen. Die mensen kunnen als groep veel voor elkaar betekenen. Zo heb je een programma met maximale impact. Voor jou én voor je klanten.

Het is simpelweg het meest interessante en vervullende businessmodel. Het enige wat je tegenhoudt is je eigen onzekerheid.

Prijs

Over de prijs. De prijs die je vraagt vertegenwoordigt de waarde die je levert. Hoe hoger de waarde, hoe hoger je prijs. Want goed en goedkoop zijn een slecht huwelijk. Het is ongeloofwaardig als je kwalitatief hoogwaardige diensten levert en daar weinig voor vraagt. Daarbij gaan ook je lage prijzen ten koste van je kwaliteit. Ik predik niet dat je duizenden euro’s moet vragen voor je dienstverlening. Maar je mag wat mij betreft gerust uit je comfortzone om je prijs te bepalen. En dat stimuleert je bovendien om een kwalitatief hoogwaardige dienstverlening te ontwikkelen.

Neem je huidige prijzen eens onder de loep. Zet eens een 1 voor je huidige prijs, of een 0 erachter. Stel je verkoopt er dan 10, hoe ziet dan je leven er dan uit? Of hoe zou je je dienst vormgeven als die geen 197 euro kost, maar 1970 euro? Is dan 1970 euro niet veel aantrekkelijker voor zowel je klant als voor jou?

Nogmaals, het enige wat je tegenhoudt ben je zelf en je eigen oordeel erover.

Online programma

Veel ondernemers ontwikkelen een online programma en verkopen dat dan voor bijvoorbeeld 197 euro. Dat is op zich een goede start, maar om daar een maandomzet van 3600 euro mee te realiseren moet je het 19 keer verkopen. Dat kost veel tijd, geld en energie. Allemaal zaken waar je juist zuinig mee moet omspringen. Dit online programma kan je dan beter een onderdeel maken van je jaarprogramma. De kans dat je klanten niets doen met het programma en alsnog op zoek gaan naar iemand die hen wel begeleidt bij de implementatie is bovendien groot.

Ga dus vooral door met het ontwikkelen van je online programma’s. Integreer die vervolgens in je hoogwaardige dienstverlening, waardoor je meer kan doen voor je klanten, meer waarde biedt en hogere prijzen kan vragen.

Eenvoudiger

Nog even terug naar het harde werken. Kan je je voorstellen dat ondernemen een stuk eenvoudiger wordt wanneer je uitsluitend langdurige trajecten verkoopt? Dat je ook nog meer rust en overzicht krijgt, omdat je meer grip hebt op je agenda? Kan je ook voorstellen dat alleen gecommitteerde klanten deze vorm van dienstverlening aanschaffen? Klanten die bereid zijn om al die stappen te zetten die jij hen aanreikt? Klanten dus, die resultaten halen.

Het is duidelijk dat de kwaliteit van je diensten daardoor toeneemt. Deze vorm van dienstverlening en dit type klant stimuleert mij als ondernemer ook enorm om mij steeds weer te ontwikkelen.

Zie jij het voor je?

Ik ben heel benieuwd naar jouw gedachten over deze jaarprogramma’s. Zie jij het voor je in jouw business? Deel je inzichten daarover in het reactieveld hieronder.

Gratis GroeiSessie

Ik kan me voorstellen dat je ook graag een dergelijke vorm van dienstverlening wil opzetten. En ik realiseer me dat de strategieën eenvoudig lijken, maar dat het implementeren ervan vaak complex is en veel tijd en aandacht vraagt. Daar heb je begeleiding bij nodig. Vandaar mijn gratis GroeiSessie om je de nodige handvatten te geven.

Ik nodig je uit direct je plek te reserveren. Doe dat hier: Gratis GroeiSessie

Doe het direct. De sessies voor komende weken zijn al volgeboekt. Het zou zonde zijn als je al te lang moet wachten met het ontwikkelen van jouw kwalitatief hoogwaardige diensten.

Uiteraard behandel ik jouw persoonlijke gegevens vertrouwelijk.
Ik verwijs je hiervoor naar de Privacy Verklaring.

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *