sb_et_cpt_li_post_layout Is je website net zo leuk als jij? 6 tips - Succes met je Bedrijf

Is je website net zo leuk als jij? 6 tips

Focus, Implementatie, marketing | 9 reacties

In het echt ben je vaak veel leuker dan op je website. Helaas, want als je website net zo leuk zou zijn als jij, zou die je veel meer klanten opleveren. Vaak zie ik websites van ondernemers en dan zijn ze onaantrekkelijk en onduidelijk. In plaats van me welkom te heten word ik weggejaagd. En dat is wat je klant dan ook doet: gauw weer weg. Op zoek naar een andere website die wel aantrekkelijk is.

Know – like - trust

Je website is je belangrijkste gereedschap voor de ontwikkeling en de groei van je bedrijf. Het positioneert je als professionele ondernemer, zodat je klant vertrouwen krijgt dat jij degene bent die je klant werkelijk kan bijstaan.

Niemand komt toevallig op je website. Je bezoekers zoeken je op of klikken op een link die uitnodigend is. Ga ervan uit dat de bezoekers die op je website komen ook echt jouw hulp nodig hebben. Geef ze die dan ook. Als jij het niet doet, gaan ze naar iemand anders.

Je bezoeker gaat pas van je kopen als deze je kent, leuk vindt en vertrouwt: know – like – trust. Het belangrijkste marketingprincipe dat je ondersteunt met je website. Belangrijk dus dat jij op je website laat zien hoe leuk en hoe goed je bent. Net zo leuk en goed als in het echt. Zodat wanneer je klant je herkent op basis van je website.

Hoe doe je dat? Ik geef je 6 eenvoudige tips:

1. Goede foto’s

Gebruik enkele goede foto’s van een professionele fotograaf. Ik geef zelf de voorkeur voor foto’s buiten of in een omgeving waar je graag bent. Op het strand, in de stad, in het café, in je behandelruimte of in je trainingszaal. Wat wil jij dat je klant van jou ziet? Laat dat zien op de foto.

2. Jouw tekst

Schrijf je tekst zelf. Zet geen tekstschrijver in, ga gewoon zelf typen. Praat op je website zoals je normaal tegen je klant praat. Wanneer ze je teksten lezen, hebben ze dan het idee dat je tegen ze praat. Gebruik geen corporate taalgebruik of vaktaal. Maar laat het wel redigeren door een goede redacteur.

3. Ondersteunende kleuren

Kies kleuren die jou en je bedrijf ondersteunen. Zorg dat ze hartverwarmend zijn. Kies kleuren die matchen met de kleding die je op de foto’s draagt en kleuren waar je de komende jaren mee vooruit kan. Kies een of twee kleuren die de basis vormen van je website.

4. Vertel je verhaal

Vertel je verhaal op je blog. Alleen al het feit dat je een blog schrijft, maakt dat je doelgroep je waardeert. Omdat bloggen toewijding vraagt. Je blog geeft je de mogelijkheid om jezelf te laten zien aan je doelgroep, je verhaal te vertellen én het verhaal van je lezer te vertellen. Zodat je lezer zich herkent in het verhaal dat je schrijft, omdat ze precies hetzelfde voelen en ervaren. Bovendien waardeert Google ook blogs en helpt je dan aan meer zichtbaarheid.

5. Geef cadeaus

Beloon je bezoekers voor hun bezoek en presenteer ze jouw beste cadeaus. Een e-boek, een videoprogramma of een podcast. Cadeaus die waardevol zijn voor je bezoeker, omdat het hen helpt om hun probleem op te lossen. Dat is ook waardevol voor jou, omdat jij dan weet wie je bezoeker is. Want in ruil voor je cadeaus vraag je hun naam en e-mailadres. Deze mensen kan je verder verwennen met nog meer cadeaus en mooie aanbiedingen.

6. Zorg goed voor je bezoekers

Presenteer je website op je socialmediakanalen. Gebruik in ieder geval LinkedIn en Facebook. Ook Twitter en Instagram zijn kanalen die je goed kan gebruiken. En natuurlijk ga je die mensen van wie je naam en e-mailadres hebt ook per mail laten weten dat er bijvoorbeeld een nieuw blogartikel klaar staat, een video, een podcast of een prachtige aanbieding speciaal voor hen.

Impact op je bedrijf en je klant

Wanneer je deze tips consequent toepast, maak je een kwalitatief hoogwaardige website en bouw je vertrouwen op bij je bezoekers. Daardoor worden ze je klant. Het aantal bezoekers van je website groeit steeds verder en de betekenis die jij hiermee kan geven wordt steeds groter. Daarmee heeft jouw website grote impact op de groei van je bedrijf en op de resultaten van je klant.

Wil jij van betekenis zijn voor je klant?

Als je inderdaad van betekenis wil zijn voor je klant en jij je waardevolle kennis met hen wil delen, dan nodig ik je uit voor de masterclass Succesvol Ondernemerschap.

Wat is Succesvol Ondernemerschap?

Succesvol Ondernemerschap is doen waar je blij van wordt, wat je heel goed kan en dat delen met je klant. Daarmee ben jij voor hen van waarde. Ontwikkelen dit dagelijks. Je twijfel en frustratie zijn een kans om iets te leren. Word bewust van je beperkende en steunende gedachten en ontdek de consequenties hiervan.

Succesvol Ondernemerschap betekent ook gewoon klanten krijgen en geld verdienen. Ontwikkel je zakelijk en financieel inzicht: hoe kom je aan die klanten en hoe verdien je meer geld? Hoe blijf je uit de ratrace van het harde werken en snelle resultaten willen zien?

Succesvol Ondernemerschap gaat ten slotte over samenwerking. Samen kom je verder dan alleen. Ontwikkel een ondersteunend netwerk, waarin je hulp vraagt en biedt.

Meld je aan voor het grootste groeipad ooit!

Ik ervaar het ondernemerschap als het grootste groeipad ooit. De lessen die ik hier zelf in leerde zijn ongelofelijk waardevol en onmisbaar voor jou als jij wil werken aan Succesvol Ondernemerschap. Daarom geef ik deze masterclass.

Meld je direct aan, ik werk met kleine groepen. Het zou zonde zijn als je te laat bent met je aanmelding.

Klik hier: Masterclass Succesvol Ondernemerschap

Ik kijk ernaar uit je te zien op de masterclass. Tot dan!

Hartelijke groet,
Marielle

Uiteraard behandel ik jouw persoonlijke gegevens vertrouwelijk.
Ik verwijs je hiervoor naar de Privacy Verklaring.

9 Reacties

  1. Kit

    Ik ervaar het ondernemerschap ook als mijn grootste groeipad ooit. Waarbij mijn website met elke stap die ik zet met mij meegroeit door bv blogs die steeds beter worden maar ook doordat ik de taal van mijn doelgroep beter leer verstaan. Die taal laat ik op mijn website aansluiten op de mijn diensten zodat ik mijn klant het beste kan helpen en mijn klant zich thuisvoelt op mijn site. Super leerzaam om te doen waarbij jou begeleiding hierin onontbeerlijk is. Bedankt voor dit mooie heldere blog Marielle.

    Liefs Kit

    Antwoord
    • Marielle van der Vlies

      Je website is dus niet alleen gereedschap om klanten te krijgen, maar in de eerste plaats gereedschap om jezelf te ontwikkelen als ondernemer. En steeds beter te ont-dekken waar jouw potentie ligt. Maar dat ont-dek je allen door het aan te gaan. Dat doe je goed Kit.

      Antwoord
  2. Marieke

    Het is inderdaad bijzonder dat je de ander ‘hoort praten’ in teksten op de website. Dat had ik eerder nooit opgemerkt maar het is echt zo! Dus daarom is het goed om te leren bloggen zodat de lezer jou je eigen verhaal hoort vertellen.

    Antwoord
    • Marielle van der Vlies

      Daarom is het zo waardevol gewoon te gaan doen. Daardoor ontwikkel je en daardoor leer je. Dan wordt je steeds beter en steeds authentieker.

      Antwoord
  3. Barbara

    Het mooie van je website is dat het met je meegroeit. Mijn website http://www.levenalsgodininfrankrijk.nl staat net twee dagen live (met dank voor jouw hulp) en ik krijg geweldige reacties. Mensen vinden het bij mij passen en dat is precies de bedoeling. Dat ze mij zien en leren kennen. Ik weet zeker dat als ik verder groei, je dat terug ziet op mijn website.

    Antwoord
    • Marielle van der Vlies

      Het is heel fijn Barbara om je te begeleiden in jouw ontwikkeling als ondernemer en bij het creëren van jouw mooie website.

      Antwoord
    • Simone

      Het vertrouwen wat de klant in mij krijgt moet bij mezelf ontstaan. Het is inderdaad een groeipad van binnen naar buiten.
      Ik ben blij met je hulp, Marielle, alleen was dit me niet gelukt.

      Antwoord
  4. Marie-José

    Net als jij Marielle word ik steeds leuker en mijn website ook 😊www.jouwinnerlijkekracht.nu. We blijven samen constant in ontwikkeling 🍀

    Antwoord
    • Marielle van der Vlies

      Zo is dat Marie-José, we worden steeds leuker :-). Daarom is het regelmatig onderhouden en aanpassen van je website ook zo belangrijk. Om aansluiting te blijven vinden met je ideale klant.

      Antwoord

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *