Meer klanten nodig? Ik heb ze voor je!

0 Reacties

Als je maar je doelgroep bepaalt! Zo specifiek mogelijk. Want als je je doelgroep niet bepaalt:

  • Heb je niet genoeg klanten.
  • Maak je niet genoeg winst.
  • Heb je niet genoeg focus aangebracht in je werk.
  • Weet je niet precies welke dagelijkse stappen je moet zetten.

Genoeg redenen dus om heel duidelijk je doelgroep te bepalen!

En ik heb heel goed nieuws voor je! Het is heel GEMAKKELIJK, het is een kwestie van KIEZEN!

Jaaaaa, en dan komen daar in ineens allerlei angsten bovendrijven. Ik ben zo bang als ik een doelgroep kies dat ik dan al die anderen mis. Of ik kan niet kiezen, of ik ga eerst wel eens kijken wie van iedereen ik kan helpen en op basis daarvan ga ik dan kiezen. Of ik weet niet welke doelgroep ik moet kiezen, allemaal redenen waarom het niet lukt met je business.

Ondernemen is kiezen, iedere dag weer.

En de eerste keuze die je maakt is je doelgroep. Wat niet wil zeggen dat je daar nooit meer van af kan wijken. Nee, je kiest en je gaat er mee aan de slag. Gaandeweg ga je verfijnen, verbeteren, schuiven en bijstellen. Als je je doelgroep hebt gekozen dan:

  • Wordt ondernemen veel gemakkelijker.
  • Heb je dagelijks veel meer focus.
  • Zijn je dagelijkse prioriteiten eenvoudig te bepalen.
  • Wordt je zichtbaarder voor je klanten EN voor de mensen daarom heen.
  • Ga je leukere klanten krijgen.
  • Ga je meer omzet maken.

Nou hoe doe je dat nou, kiezen voor een doelgroep. Hierbij mijn 8 geheimen:

KIES!

Jij kiest! Als ik jou vraag WIE wil jij het liefst als klant, dan komt er iemand in je gedachten. Dat is je uitgangspunt en vanuit die persoon of dat bedrijf werk je verder.

Kies voor één specifieke doelgroep.

Om te beginnen kies je voor één enkele groep. Ga ervoor zorgen dat je voor deze doelgroep je producten en diensten ontwikkeld. Dat je met deze groep gaat werken en hiermee succesvol wordt. Als je hiermee succesvol bent ga je pas uitbreiden naar andere doelgroepen.

Kies voor een doelgroep die makkelijk te bereiken zijn.

Kies een doelgroep die dichtbij je ligt. Waar je op dit moment het meest zichtbaar bent. Dat is de doelgroep die het makkelijkst te bereiken is voor je.

Kies voor een doelgroep die je kent.

Want je spreekt hun taal, je weet wat er in hen om gaat. Je weet wat ze denken, wat ze doen, hoe ze leven, wat hun normen en waarden zijn, waar ze van wakker liggen, hoe je hun leven kan verbeteren, wat ze nodig hebben en hoe jij ze kan helpen.

Kies voor een doelgroep met geld.

Kies een doelgroep die je kan betalen. Als je een doelgroep hebt zonder geld is het trekken aan een dood paard. Niet doen.

Kies voor een doelgroep die beslissingen neemt.

Soms is je product of dienst bedoelt voor een groep die niet de persoon is die de uiteindelijke beslissing neemt. Bijvoorbeeld kinderen of medewerkers. Je doelgroep is dan degene die wel de beslissing neemt, dus de ouders, of nog beter de moeder. Of de leidinggevende die beslissingsbevoegd is. Kies dan voor de doelgroep die de belissing neemt en ook betaalt.

Kies voor een doelgroep die waarde hecht aan jouw expertise.

Focus je op jouw kennis en expertise, wat kan jij goed EN wat doe je graag. Dat is je uitgangspunt. Welke WAARDE kan jij – vanuit jouw expertise – toevoegen in het leven van je doelgroep en WIE heeft vervolgens het meest hieraan?

Kies voor een doelgroep die wil kopen.

Het is zoveel gemakkelijker om je producten of diensten te verkopen aan een doelgroep die dit echt graag willen hebben. Er zijn doelgroepen, mensen en/of bedrijven die je product niet willen hebben, die er geen behoefte aan hebben. Probeer het dan ook niet aan hen te verkopen.

Nu ben jij aan de beurt! KIES je doelgroep! Ik ben heel benieuwd of het jou lukt om te kiezen en welke doelgroep jij hebt gekozen.

Laat het weten in het reactieveld en als dank voor je reactie ontvang je van mij een CADEAU! Als je een reactie achterlaat op mijn blog ontvang je van mij een skypesessie ter waarde van €195,00. In deze skypesessie gaan we samen je doelgroep kiezen en weet je wat?… Deze sessie is GRATIS!

Ik kijk uit naar je reactie!

Make it a HAPPY day!
Marielle

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *