Wat zijn mijn mooiste resultaten van 2018? Is het mijn mooie omzet? Is het de grootte van mijn klantenbestand? Of al het geld op mijn bankrekening?

Nee, mijn mooiste resultaat is het resultaat van mijn klanten.

Het resultaat van mijn klanten

  • Marie-José lanceerde een mooie website en zet iedere dag stappen in het leven van haar dromen.
  • Joycet kreeg in 3 maanden tijd 30 klanten en sleepte een prachtige opdracht binnen bij haar favoriete klant.
  • Kit lanceerde ook een mooie website, heeft een professionaliseringsslag gemaakt en een unieke methode ontwikkeld.
  • Barbara weet wat haar passie is en heeft haar programma’s goed gevuld.
  • Hester koos voor zichzelf en ervaart nu rust en geluk en heeft enkele zeer exclusieve en goede betalende klanten.
  • Danielle heeft inzicht gekregen wat haar onderscheidt van andere ondernemers.
  • Nienke heeft na jaren van ploeteren weer een volgeboekte agenda.
  • Jacob besloot in gesprek te gaan met zijn ideale klant. En scoorde meteen een opdracht van 3 maanden.
  • Marieke heeft ontdekt dat ze ook heel goed kan schrijven en schreef in no-time een e-boek.

Al die verkochte programma’s

Alle doelgroepen die helder zijn geworden, alle blauwdrukken die zijn ingevuld, alle e-boeken die zijn geschreven, alle websites die nog in de maak zijn, de prachtige programma’s die verkocht zijn, alle blogs die ik voorbij zie komen, de Facebookberichten, video’s en al die honderdduizenden euro’s die zijn verdiend.

Echt: de resultaten van mijn klanten zijn mijn mooiste resultaten. Dat is waar ik voor ga. Ik wil het maximale uit mijn klant halen, zodat ook zij weer het maximale uit hun klanten kunnen halen. Ik ben ervan overtuigd dat dit het enige is waardoor ik een kwalitatief hoogwaardige business kan bouwen.

Moed en geduld

Niet dat het gemakkelijk is. Het vraagt veel moed van mijn klanten, doorzettingsvermogen en incasseringsvermogen. Het vraagt ook geduld en wijsheid van mij. Aanwezigheid, alert zijn, me steeds weer afvragen wat mijn klant van mij nodig heeft. Ik ga voor kwaliteit en mijn feedback is vaak een flinke boterham, zoals Marie-José altijd zegt. Het is bedoeld om jou neer te zetten als professionele ondernemer, zodat jij ook het maximale voor jouw klant kan doen. En dat is wat mijn klanten doen. Dat is niet alleen vervullend voor hen, maar ook voor hun klanten.

Ben jij klaar om van komend jaar jouw beste jaar ooit te maken?

Dan geef ik je drie suggesties. Ik garandeer je dat je business de mooiste resultaten heeft wanneer jij daar komend jaar aandacht aan geeft.

1. Maak een keuze.

Waar ga jij voor? Wie is je ideale klant, welk probleem ga je voor ze oplossen? Ga je voor kwaliteit of voor kwantiteit? Ga je voor duur of goedkoop? Ga je voor eenheidsworst of wil je je ergens in onderscheiden? Ga je voor langdurig rendement of voor kortetermijngeld?

Jos Burgers zei laatst dat de grootste fout die jij als ondernemer kan maken is je schuldig maken aan strategisch kuddegedrag. Hij bedoelt doen wat iedereen doet. Hij illustreert het geweldig in deze video: https://youtu.be/FcKebdC3kmE

Ondernemen betekent dus keuzes maken. Begin met te kiezen voor je ideale klanten en het probleem dat je voor hen op gaat lossen.

2. Zorg goed voor je klant.

Wil je echt impact maken? Geef je klanten wat ze nodig hebben en dat is niet noodzakelijk wat ze leuk vinden. Want meestal is wat je klant nodig heeft mijlenver buiten hun comfortzone. Alleen met jouw liefdevolle aandacht en toewijding kan jij je klanten aanzetten daarnaartoe te gaan. Dat is wat ze nodig hebben: jouw aandacht, eerlijke feedback, liefde, kennis en passie.

Help je klanten daadwerkelijk hun probleem op te lossen. Ga door tot ze het hebben opgelost. Wat overigens niet wil zeggen dat je de sloof van je klanten wordt, maar daar heb ik het al eerder over gehad (in het blog Laat jij je klant verzuipen?).

3. Zorg ook goed voor de klanten van je klant.

Mijn klanten zijn ondernemers en ze hebben klanten. Bekijk jouw resultaat door de ogen van jouw klant. Als ik een blog van jou lees, verplaats ik me in jouw klant en geef vanuit die positie feedback. Dat is ongelofelijk waardevol, want het maakt dat jouw klanten zich kunnen professionaliseren. Leef je in in de belevingswereld van je klanten en geef wat nodig is om hun problemen op te lossen en hun ambities waar te maken.

Dat betekent dat je werk ook inhoudelijk van hoge kwaliteit moet zijn en dat je direct afscheid moet nemen van mogelijke twijfels over je expertise of professionaliteit. Het is essentieel dat je zelf gelooft in de dromen die je voor je klanten waar wil maken.

Als je hier werkelijk op focust, is impact maken geen loze kreet, maar realiteit. Dan maak jij dromen waar en help je mensen hun volle potentie te leven.

Wat gaat jouw focus krijgen in 2019? Laat het hieronder weten. Ik leer je op deze manier graag beter kennen.

Wil jij jouw dromen waarmaken in 2019?

Ben jij er klaar voor om van 2019 jouw beste jaar ooit te maken?  Om in 2019 eindelijk je dromen waar te maken én die van je klanten? Om de acties te nemen die ervoor nodig zijn?

Ben je er klaar voor een kwalitatief hoogwaardige business te bouwen en jezelf te positioneren als expert?

Ik ga je vertellen hoe je dat bereikt. In de online training Hoe Jij Je Dromen Waarmaakt In 2019.

Mis het niet, het is eenmalig. Meld je daarom direct aan:
Ja, ik wil mijn dromen waarmaken in 2019!

Ik kijk ernaar uit je reactie te lezen en je te zien op mijn training.

Hartelijke groet,
Marielle

Uiteraard behandel ik jouw persoonlijke gegevens vertrouwelijk.
Ik verwijs je hiervoor naar de Privacy Verklaring.

Ontdek 6 Manieren Om Met Gemak Meer Klanten Te Krijgen

Praktisch handboek voor Startende Ondernemers. 

Ik geef toestemming voor:

Je hebt het ebook succesvol aangevraagd!