Breng je klant in actie en verkoop meer

6 reacties

meer verkopenWil je meer verkopen?

Dan is het aan jou om je potentiële klant in actie te brengen, zodat deze je betalende klant wordt.

Acties waar ik op doel zijn:

  • Het downloaden van je e-boek
  • Het downloaden van je video’s
  • Het aanmelden voor je training of evenement
  • Contact met je opnemen
  • Een reactie achter laten
  • Een bericht delen
  • Een verkoop doen
  • Een volgende afspraak maken
  • Een opdracht geven

Ieder contactmoment wat jij met je potentiële klant hebt gebruik jij om je klant in beweging te brengen. Hierdoor bouw je het vertrouwen op bij je doelgroep. Omdat jij je doelgroep in beweging brengt, stimuleer jij hen te groeien. In kleine stapjes. Je doelgroep krijgt hierdoor meer zekerheid en zelfvertrouwen. Dat heeft impact op jouw resultaten en ook op de resultaten van je doelgroep. Een win-win-win.

Dus doordat jij je doelgroep aanzet tot actie verkoop jij meer

Bedenk bij alles wat je doet: wat wil ik dat mijn doelgroep doet?

Wil je dat ze je e-boek downloaden?

Wil je dat ze zich aanmelden?

Wil je dat ze klikken op de link?

Wil je liken, reageren of delen?

  • Verwerk deze acties in de berichten die je uitstuurt door er altijd een call to action in te zetten. In je mails, je LinkedIn updates en in je Facebooktijdlijn.
  • Een call to action is dus een aanzet tot actie. Doe dit altijd kort en gebiedende wijs. Doe het nu. Klik hier. Lees direct. Download nu.
  • Wees duidelijk en zeg precies wat ze moeten doen en waar. Vul rechts je naam en emailadres in, laat hieronder je reactie achter, deel door op deze knop te klikken.
  • Check alle pagina’s van je website. Sluit je ze altijd af met een call to action? Bij voorkeur per pagina maximaal 1 call to action.
  • 75% van je lezers bekijkt jouw website of berichten op hun telefoon. Wil je dat ze actie nemen, laat ze niet naar beneden scrollen. En vermijd afleidende afbeeldingen.
  • Licht je acties uit door gebruik te maken van gearceerde tekst of gebruik knoppen in afwijkende kleuren.
  • Bedank je lezers altijd voor de actie die ze nemen.

Laat je reactie achter

Op je blog vraag je altijd om een reactie. Zoals ik dat nu ook doe. Dat is een belangrijke call to action, omdat het jou helpt in de ontwikkeling van je blog en omdat het je doelgroep helpt in hun ontwikkeling. Dus mijn vraag aan jou is wat jij wilt dat jouw doelgroep doet als ze je homepagina van je website lezen. Wil je mij dat laten weten door hieronder in het reactieveld je reactie te typen? Ik ben je altijd dankbaar dat je de tijd hebt genomen voor het lezen van mijn blog en het achterlaten van je reactie.

Uitnodiging GRATIS Implementatiedag

Wil je meer en makkelijk leren verkopen? Dan nodig ik je graag uit voor mijn GRATIS Implementatiedag. Op deze dag leer ik je hoe je verkoopt in zeven eenvoudige stappen. Het is niet moeilijk, maar je moet het wel weten. En je moet het DOEN. Deze dag is gratis. Het enige wat ik van je vraag is een kleine onkostenvergoeding voor de huur van de zaal, de koffie/thee en lunch.

Klik hier om je direct aan te melden:  https://www.succesmetjebedrijf.nl/implementatie-expertsessie/

Ik heb een beperkt aantal stoelen beschikbaar voor deze implementatiedag. Dus reserveer direct jouw plek.

Ik zie je graag op de implementatiedag!

Make it a HAPPY day!
Marielle

6 Reacties

  1. Gerbrig

    Hallo Marielle,
    Wat ik met mijn website wil, is dat mijn doelgroep mijn E-book gaat downloaden, en daarmee op mijn mailingslist komt te staan. Ook wil ik graag reacties op mijn blog, waar ik altijd een CTA in verwerk (en ook met een kleur aangeef). Wat betreft CTA’s op mijn website ga ik hiernaar kijken, want dit kan zeker beter. Bedankt weer!
    Groetjes,
    Gerbrig

    Antwoord
  2. Tineke

    Ik wil dat bezoekers de BudgetCheck aanvragen en zich hiermee inschrijven voor mijn mailinglist. Op de zijbalk is dit duidelijk zichtbaar. Er wordt (te) weinig gebruik van gemaakt!
    Verder wordt wel op elke pagina duidelijk gemaakt dat ze me kunnen volgen op de Social Media, maar als ze dat aanklikken zijn ze weg van mijn pagina, dat is niet handig.
    Ze worden niet uitgenodigd om mijn homepage te delen op de Social Media!
    Dus ik ga waar nodig aanpassingen doen, bedankt voor deze zeer praktische tips!

    Antwoord
  3. Saskia van de Riet

    Wat ik wil dat mijn doelgroep doet als ze de homepage van mijn website lezen is 1 of meer van deze dingen:
    1) aanvragen e-book Bloggen met Impact
    2) delen van mijn pagina via sociale media
    3) aanmelden voor mijn gratis implementatiesessie
    MAAR dat kan helemaal nog niet… want ik bied alleen 1) aan in een call to action.
    DUS die andere twee ga ik zsm toevoegen 😉 Dankjewel Marielle voor de reminder!

    Antwoord
  4. Anneke

    Hallo Marielle,

    ik heb 2 websites. Op de één wil ik dat ze mijn e-book downloaden en op de andere wil ik dat ze de pagina Afspraak maken gaan bekijken.
    ik heb lang niet op alle pagina’s een CTA, dus dat is een goed actiepunt voor mij.

    Antwoord
  5. Jantine

    Ook ik wil dat potentiële klanten op mijn homepage hun naam en emailadres achterlaten, zodat ik ze mijn ebook kan sturen. Daar is niet alleen mijn homepage maar ook de rest van mijn website op ingericht, met een hele duidelijke call to action op de homepage, in een pop-up en in de sidebar op mijn blogpagina’s. Fijne tip om per pagina of per mail/blog maar 1 call to action te doen, ik wil nog weleens teveel tegelijk vragen van mijn lezers ? Groet, Jantine

    Antwoord
  6. Veron Goemans

    Ja die call to action is super belangrijk! Dank je voor je heldere uitleg waarom het absoluut noodzakelijk is!

    Op mijn homepage wil ik dat mijn potentiële klanten hun naam en email achterlaten zodat ik hen mijn gratis eBook’Scrijf je bestseller in 7 stappen’ kan sturen.

    Antwoord

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *