Is je blauwdruk al klaar?

1 reactie

Je hebt nogal wat onzekerheden te overwinnen in je ondernemerschap:

  • Jezelf waardevol genoeg vinden.
  • Je niet te laten leiden door de waan van de dag.
  • Durven kiezen voor één doelgroep.
  • Je doelgroep bereiken met je producten en diensten.
  • Feedback vragen en dit niet als kritiek zien, maar als les.
  • Keuzes maken.
  • Structuur aanbrengen.
  • Balans vinden.

Zo kan ik nog wel even doorgaan. Deze fijne lijst heb ik niet zelf verzonnen, die hebben mijn lezers mij in de schoot geworpen door te reageren op mijn blog.

Hoe buig je deze onzekerheden om in zelfvertrouwen? Alleen door IN ACTIE te komen.

Zo is het ook met je blauwdruk. Neem dat vel papier voor je neus, pak die geeltjes en ga gewoon aan de slag.

Tony’s blauwdruk.

Naar aanleiding van mijn blog van vorige week kreeg ik een bericht van een van mijn klanten, Tony:

“Gisteravond aan mijn vriend uitleg gegeven wat een blauwdruk is. Gevolg…niet kunnen slapen. De onderwerpen dansten door mijn hoofd. Dan maar eruit en braindump gedaan. 166 lessen opgeschreven! Die gaan allemaal op een ‘geeltje’ en plakken maar op de juiste plek. Ik kan voorlopig vooruit met blogs, blauwdruk in elkaar zetten, online training bouwen, video’s etc… 4 uur mijn bed weer in. Truste.”

Tony geeft hier een prachtig voorbeeld van gewoon doen. Het levert haar een complete blauwdruk op. Later mailde ze me nog dat ze alle lessen verschoven heeft naar de juiste plek en dat dit een super-blauwdruk voor haar is.

Jouw grootste cadeau

De onzekerheden die jij ervaart in jouw ondernemerschap zijn jouw grootste cadeau. Ook Tony heeft dat ervaren, want ook zij vond zichzelf en haar kennis niet waardevol genoeg. Jouw onzekerheden zijn jouw moment van groei. Als jij jezelf bijvoorbeeld voortdurend laat leiden door jouw onzekerheid, zit daarin een belangrijke les die het ondernemerschap je wil leren. Het gaat erom wat jij ermee doet en hoe jij in actie komt.

Je hebt altijd een keus. Neem de kans om in actie te komen en te groeien of laat die kans liggen. Doe je niets, dan word je slachtoffer van jezelf en van de situatie.

Ga aan de slag!

Kijk nu naar jezelf. Voel wat je voelt en ontdek de les die je te leren hebt. Pak nu dat vel papier en ga die blueprint maken. Nee, het hoeven niet meteen 166 lessen te zijn. Begin met 10.

Wat zijn de belangrijkste lessen die jij gaat delen met je doelgroep? Ik ben benieuwd. Deel ze hieronder in het reactieveld. Als dank voor je reactie geef ik je mijn feedback.

Wil je direct een volgende stap zetten?

Je bent van harte welkom op mijn training Succes met je Bedrijf. In deze training leer ik jou dé methode die je helpt aan mooie resultaten. Resultaten in de vorm van meer klanten en meer geld. Maar vooral het resultaat dat je echt doet wat je passie is, dat je dagelijks blij bent met je werk en leeft zonder angst en stress.

Ik heb nu een mooi aanbod voor je. Ik vraag namelijk alleen een kleine bijdrage in de onkosten. Daarvoor geef ik je waanzinnig veel waarde. Ontdek wat de training inhoudt en meld je direct aan!

Klik hier: https://www.eventbrite.nl/e/tickets-aanbieding-training-succes-met-je-bedrijf-32068494731

Ik kijk uit naar je reactie en zie je op mijn training!

Make it a HAPPY day!
Marielle

1 Reactie

  1. Veron Goemans

    Mooi blog Mariëlle!

    Mijn belangrijkste les is dat ik moet kiezen en vervolgens mijn focus moet houden op het uitvoeren van die keuze.

    Toen ik een paar jaar geleden met online ondernemen begon, had ik leidinggevenden in grote organisaties als doelgroep. Ik wist toen nog veel te weinig van het online ondernemen waardoor ik er niet succesvol in was.

    De jaren erna heb ik lopen zoeken naar die ene doelgroep met dat ene probleem waarvoor ik die ene oplossing had. Het wilde maar niet lukken om die speld in de hooiberg te vinden.

    Ik luisterde naar mensen die wel succesvol waren en probeerde hun stappen te kopiëren. Nu heb ik alles losgelaten en volg mijn eigen pad.

    Zakelijk Zichtbaar is mijn nieuwe kapstok en daar ga ik die blauwdruk voor maken. Voor een deel heb ik dat al gedaan, maar ik weet dat ik het nog beter moet uitwerken.

    Goed dat jij me eraan herinnert hoe belangrijk zo’n blauwdruk is om gefocust aan de slag te gaan!

    Antwoord

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *